AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2581 Del Skrevet 12. september 2021 Anonymburker skrev (På 9.9.2021 den 19.55): I dag er det den 252. dagen i året. Jeg har regnet ut at jeg har drukket alkohol i 48 av dem og 204 har vært alkoholfrie. Jeg ender vel på ca 60 dager med alkoholinntak og 305 dager uten alkohol, i følge planene mine. Dette er det kalenderåret hvor jeg har drukket desidert minst alkohol siden jeg ble myndig. Skulle likt å visst hvordan dette forbruket er i forhold til snittet blant folk. Mengde har jo også mye å si, og jeg har nok i snitt drukket 5 halvlitere øl pr. kveld de dagene jeg har drukket. Altså rundt 240 halvlitere øl hittil i år. Eller 120 liter om du vil. I enheter blir dette 360. Etter å ha regnet ut i fra at 14 enheter i uka regnes som grensen for helserisiko, og det ganges med 52 uker, får vi 728 enheter i året. Og da har jeg egentlig tatt utgangspunkt i grensene for kvinner. Jeg er dermed greit innenfor grensene, da jeg trolig ender på rundt 450 enheter i året. Når man lager sånne regnestykker, har man et alkoholproblem, og det spiller ingen rolle hva snittet blant folk er. Når man teller dager og alkoholenheter, har man et problem. Det hadde ikke falt meg inn å måtte regne på alkoholforbruket mitt, for jeg har ikke noe problematisk forhold til alkohol. Anonymkode: 8df44...85d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2582 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Når man lager sånne regnestykker, har man et alkoholproblem, og det spiller ingen rolle hva snittet blant folk er. Når man teller dager og alkoholenheter, har man et problem. Det hadde ikke falt meg inn å måtte regne på alkoholforbruket mitt, for jeg har ikke noe problematisk forhold til alkohol. Anonymkode: 8df44...85d Men de som skriver her er jo ærlige på at de har et problem så vedkommende du siterer er sikkert stolt av seg selv! Anonymkode: 9d6fb...db9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2583 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men de som skriver her er jo ærlige på at de har et problem så vedkommende du siterer er sikkert stolt av seg selv! Anonymkode: 9d6fb...db9 Og det er flott. Men om de som skriver her hadde vært virkelig ærlig med seg selv, hadde de innsett at de trenger hjelp. Tråden har levd i flere år, og det er de samme som skriver hele veien, stort sett. Det er ett skritt fram og to tilbake, fordi de ikke vil innse at de ikke klarer dette på egenhånd. Fornektelse er misbrukerens beste venn. Anonymkode: 8df44...85d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2584 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det er flott. Men om de som skriver her hadde vært virkelig ærlig med seg selv, hadde de innsett at de trenger hjelp. Tråden har levd i flere år, og det er de samme som skriver hele veien, stort sett. Det er ett skritt fram og to tilbake, fordi de ikke vil innse at de ikke klarer dette på egenhånd. Fornektelse er misbrukerens beste venn. Anonymkode: 8df44...85d Flere her inne som vet det, men det hjelper jo ikke at andre utenifra sier det. De må innse selv at de trenger hjelp fra andre instanser enn en støttetråd på KG. Anonymkode: 2217a...0e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2585 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flere her inne som vet det, men det hjelper jo ikke at andre utenifra sier det. De må innse selv at de trenger hjelp fra andre instanser enn en støttetråd på KG. Anonymkode: 2217a...0e4 Jeg har søkt hjelp men får bare avslag. De mener at alkoholforbruket mitt ikke er ille nok siden jeg kan klare å gå noen uker i mellom. Anonymkode: ff0aa...90e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 12. september 2021 #2586 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man lager sånne regnestykker, har man et alkoholproblem, og det spiller ingen rolle hva snittet blant folk er. Når man teller dager og alkoholenheter, har man et problem. Det hadde ikke falt meg inn å måtte regne på alkoholforbruket mitt, for jeg har ikke noe problematisk forhold til alkohol. Anonymkode: 8df44...85d Ja, jeg har et problem med alkohol. Problemet er at jeg får forsterket angst og mye hodepine ved inntak. Forbruket mitt har aldri vært høyt nok til at det er bekymringsfullt hva avhengighet angår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2587 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har søkt hjelp men får bare avslag. De mener at alkoholforbruket mitt ikke er ille nok siden jeg kan klare å gå noen uker i mellom. Anonymkode: ff0aa...90e Hva om du spør legen din om antabus? Og frivillig går med på PEth-prøver? Anonymkode: 2217a...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2588 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har søkt hjelp men får bare avslag. De mener at alkoholforbruket mitt ikke er ille nok siden jeg kan klare å gå noen uker i mellom. Anonymkode: ff0aa...90e Hvem er "de"? Dette høres rart ut. Jeg vil tro at alle som jobber med avhengighet, vet at det er noe som heter periodedranker. En venn av meg eier og driver en privat rehabiliteringsklinikk, og de tar inn alle "typer" alkoholmisbrukere. Men da må man jo betale for behandlingen selv. Anonymkode: 8df44...85d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 12. september 2021 #2589 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når man lager sånne regnestykker, har man et alkoholproblem, og det spiller ingen rolle hva snittet blant folk er. Når man teller dager og alkoholenheter, har man et problem. Det hadde ikke falt meg inn å måtte regne på alkoholforbruket mitt, for jeg har ikke noe problematisk forhold til alkohol. Anonymkode: 8df44...85d Så hvis man IKKE lager et slikt regnestykke, og drikker 10 enheter hver dag, så har man IKKE et alkoholproblem? Det er et større faresignal å ikke tenke over alkoholbruken, enn å faktisk reflektere over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2590 Del Skrevet 12. september 2021 LIk det eller ei: Dere kommer alltid til å være hekta. Resten av livet deres kommer til å dreie seg om alkohol og suget i en eller annen form. Anonymkode: 02786...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2591 Del Skrevet 12. september 2021 For alle her som faktisk ønsker å slutte og ønsker støtte og forståelse, anbefjeg appen Sober Time Anonymkode: b0430...b6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2592 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): LIk det eller ei: Dere kommer alltid til å være hekta. Resten av livet deres kommer til å dreie seg om alkohol og suget i en eller annen form. Anonymkode: 02786...1c9 Wow. Gir det deg enormt med tilfredsstillelse å gå inn i en sånn tråd og rakke ned på folk som har et problem? Trist, egentlig. Anonymkode: 128c9...145 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2593 Del Skrevet 12. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Wow. Gir det deg enormt med tilfredsstillelse å gå inn i en sånn tråd og rakke ned på folk som har et problem? Trist, egentlig. Anonymkode: 128c9...145 Nei, det er desverre sannheten. Skulle ønske det var annerledes, men slik er det ikke. Det er derfor man bør prøve å unngå å bli hektet på dop eller alkohol. Anonymkode: 02786...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2594 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, det er desverre sannheten. Skulle ønske det var annerledes, men slik er det ikke. Det er derfor man bør prøve å unngå å bli hektet på dop eller alkohol. Anonymkode: 02786...1c9 Ok. Da synes jeg du heller skal fokusere på forebygging, og la de som har havnet i klørne på rusen få lov til å prøve å komme seg ut. Anonymkode: 128c9...145 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2595 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem er "de"? Dette høres rart ut. Jeg vil tro at alle som jobber med avhengighet, vet at det er noe som heter periodedranker. En venn av meg eier og driver en privat rehabiliteringsklinikk, og de tar inn alle "typer" alkoholmisbrukere. Men da må man jo betale for behandlingen selv. Anonymkode: 8df44...85d Fastlege og DPS. Anonymkode: ff0aa...90e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 12. september 2021 #2596 Del Skrevet 12. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og det er flott. Men om de som skriver her hadde vært virkelig ærlig med seg selv, hadde de innsett at de trenger hjelp. Tråden har levd i flere år, og det er de samme som skriver hele veien, stort sett. Det er ett skritt fram og to tilbake, fordi de ikke vil innse at de ikke klarer dette på egenhånd. Fornektelse er misbrukerens beste venn. Anonymkode: 8df44...85d Det er ikke en en selvfølge at man får hjelp med dårlig forhold til alkohol. Helsesystemet er basert på at man må nå bunn og ønske om å dø før man faktisk får hjelp. Snakker av erfaring og andre kjentes erfaringer Endret 12. september 2021 av Traktorlesba96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2597 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): LIk det eller ei: Dere kommer alltid til å være hekta. Resten av livet deres kommer til å dreie seg om alkohol og suget i en eller annen form. Anonymkode: 02786...1c9 Det var jo oppløftende å lese. Anonymkode: e381e...1b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #2598 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var jo oppløftende å lese. Anonymkode: e381e...1b1 Det er dessverre sannheten. Anonymkode: 2217a...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edruskap Skrevet 12. september 2021 #2599 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var jo oppløftende å lese. Anonymkode: e381e...1b1 Er jo det som ofte er sannheten da 😅 Jeg har de siste dagene innsett at jeg aldri kan drikke igjen fordi avhengigheten alltid vil være der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #2600 Del Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er dessverre sannheten. Anonymkode: 2217a...0e4 Edruskap skrev (12 timer siden): Er jo det som ofte er sannheten da 😅 Jeg har de siste dagene innsett at jeg aldri kan drikke igjen fordi avhengigheten alltid vil være der Jeg drikker ikke lenger og vil nå si at svært lite av livet mitt handler om alkohol og sug 😊 Anonymkode: e381e...1b1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå