AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2461 Del Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Det er noen uker siden jeg skrev her sist. Da var jeg optimist og skulle ta en hvit måned. Jaså men. Slik gikk det ikke helt da. Har klart å holde deler av sommerferien ganske alkoholfri, men har også hatt er par episoder hvor jeg har havna skikkelig på flatfylla og vært ute hele natta. Første gang kunne jeg ha havna i farlige situasjoner, andre gangen hjemme hos en venninne, men husker null av flere timer med fest. Masse black out. Men nå endelig har jeg fått det til. Avtale med samboer om å ikke kjøpe alkohol de første 5 ukene. Han er veldig måteholden, så her er det jeg som har problemet. Og ei uke på hytte langt unna pol gjorde susen for at jeg har hatt en bra start. Nå er jeg på 8. dagen uten å ha drukket en dråpe og det kjennes godt. Jobb starter igjen denne uka og jeg må passe på så jeg ikke slentrer innom polet på vei hjem. Uten å være sikker tror jeg at det er et helt år siden jeg sist holdt meg unna å drikke alkohol i over en uke. Og det sier jo sitt om hvordan dette har tatt helt av. Jeg har ikke noe mål om hvor lenge dette skal være, men jeg tenker vel at for nå er det best at jeg holder meg fra å drikke permanent på ubestemt tid. Jeg har tenkt en del over hvorfor jeg drikker så mye som jeg gjør. Jeg liker rett og slett rusen og at det tar meg bort fra det som jeg på mange måter opplever som en noe kjedelig og kjip hverdag. Det er en del rot og skrot i livet som jeg burde røsket tak i (uavhengig av alkohol), men tror det kunne hjulpet noe på behovet for å komme meg vekk. Men altså, er veldig fornøyd med 8 dager uten. Og tar herfra en dag om gangen. Anonymkode: 08e0c...bc5 Heier på deg❤😄 8 dager er kjempebra Anonymkode: fa87f...162 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edruskap Skrevet 2. august 2021 #2462 Del Skrevet 2. august 2021 (endret) Fikk vin i bursdagsgave. Jeg skal innrømme det er vanskelig å kvitte seg med den. Men jeg tror jeg er for motivert til å fortsette med å være avholds når jeg har klart dette i snart 7 måneder. Jeg har ikke den samme interessen som før med å drikke. Selvom jeg kan savne den rusfølelsen. Noe annet som stopper meg med å åpne den, er at psyken min har aldri vært så stabil før. Før gikk det veldig opp og ned, men nå er alt så jevnt ❤️ Hvorfor er det da så vanskelig å kvitte seg med flaska? Endret 2. august 2021 av Edruskap 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2463 Del Skrevet 2. august 2021 Edruskap skrev (4 timer siden): Fikk vin i bursdagsgave. Jeg skal innrømme det er vanskelig å kvitte seg med den. Men jeg tror jeg er for motivert til å fortsette med å være avholds når jeg har klart dette i snart 7 måneder. Jeg har ikke den samme interessen som før med å drikke. Selvom jeg kan savne den rusfølelsen. Noe annet som stopper meg med å åpne den, er at psyken min har aldri vært så stabil før. Før gikk det veldig opp og ned, men nå er alt så jevnt ❤️ Hvorfor er det da så vanskelig å kvitte seg med flaska? Bare å gi den bort eller helle den ut🙌 Anonymkode: e9c86...e19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 2. august 2021 #2464 Del Skrevet 2. august 2021 Edru? skrev (På 1.8.2021 den 9.38): Her har det blitt ALT for mye alkohol de siste ukene, så nå er det på tide å si stopp. Skal trappe litt ned, så det blir et par øl i kveld, men fra mandag er det slutt. Er det slutt idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2465 Del Skrevet 2. august 2021 Har forstått at mange av de seriene jeg liker å se på ikke er like morsomme uten alkohol. Og at de ofte drikker alkohol! Så jeg har liksom hengt med de på tvn og vært med på festen for å slippe ensomheten min. Er så tom og føler meg meningsløs!!! Hvordan finner man mening i livet? Er det nå jeg må bli religiøs eller noe? 😅 Anonymkode: faf68...1b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2466 Del Skrevet 2. august 2021 Dag 1 uten vin🙌 Føler meg fin og gleder meg til å våkne frisk og rask i morgen. Nå må jeg bare ikke tenke «så flink du har vært, nå fortjener du litt vil» om noen dager. Pippi Anonymkode: e9c86...e19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2467 Del Skrevet 2. august 2021 Edruskap skrev (7 timer siden): Fikk vin i bursdagsgave. Jeg skal innrømme det er vanskelig å kvitte seg med den. Men jeg tror jeg er for motivert til å fortsette med å være avholds når jeg har klart dette i snart 7 måneder. Jeg har ikke den samme interessen som før med å drikke. Selvom jeg kan savne den rusfølelsen. Noe annet som stopper meg med å åpne den, er at psyken min har aldri vært så stabil før. Før gikk det veldig opp og ned, men nå er alt så jevnt ❤️ Hvorfor er det da så vanskelig å kvitte seg med flaska? Jeg anbefaler deg å slutte å tenke, hente flaska, lukke øynene, holde pusten og helle ut dritten. Ikke la en liten flaske ødelegge for deg! Du har vært kjempeflink! Anonymkode: e381e...1b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2468 Del Skrevet 3. august 2021 Edruskap skrev (På 2.8.2021 den 13.51): Fikk vin i bursdagsgave. Jeg skal innrømme det er vanskelig å kvitte seg med den. Men jeg tror jeg er for motivert til å fortsette med å være avholds når jeg har klart dette i snart 7 måneder. Jeg har ikke den samme interessen som før med å drikke. Selvom jeg kan savne den rusfølelsen. Noe annet som stopper meg med å åpne den, er at psyken min har aldri vært så stabil før. Før gikk det veldig opp og ned, men nå er alt så jevnt ❤️ Hvorfor er det da så vanskelig å kvitte seg med flaska? Bra jobba💪 Jeg passerer også 7 måneder uten alkohol i disse dager. Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har også en flaske vin i kjøleskapet. Den har ligget der siden bursdagen min. Og der ligger den godt egentlig. Har ingen planer om å åpne den. Selv ikke etter alle 350 snappene i sommer fra venner som drakk vin og pils i sola, fristet det nevneverdig. Og jeg vet godt med meg selv at jeg ville angret meg dersom jeg åpnet den. Kjenn heller på den gode psyken din og la innholdet være på flaska. Gi den bort i bursdagsgave til noen du kjenner når den tiden kommer. Er fristelsen for stor så hell den ut. keep up the good work💪👍 -C- Anonymkode: 3c0d1...2ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2469 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bra jobba💪 Jeg passerer også 7 måneder uten alkohol i disse dager. Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har også en flaske vin i kjøleskapet. Den har ligget der siden bursdagen min. Og der ligger den godt egentlig. Har ingen planer om å åpne den. Selv ikke etter alle 350 snappene i sommer fra venner som drakk vin og pils i sola, fristet det nevneverdig. Og jeg vet godt med meg selv at jeg ville angret meg dersom jeg åpnet den. Kjenn heller på den gode psyken din og la innholdet være på flaska. Gi den bort i bursdagsgave til noen du kjenner når den tiden kommer. Er fristelsen for stor så hell den ut. keep up the good work💪👍 -C- Anonymkode: 3c0d1...2ec Flinke dere er! Jeg håper jeg og kommer til 7mnd og lysten på vin er helt borte. Kan jeg spørre hvor lang tid deg tok før vin ikke fristet mer? Jeg er bare på dag 2, men bed godt mot og i god form og humør:-) Pippi Anonymkode: e9c86...e19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2470 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Flinke dere er! Jeg håper jeg og kommer til 7mnd og lysten på vin er helt borte. Kan jeg spørre hvor lang tid deg tok før vin ikke fristet mer? Jeg er bare på dag 2, men bed godt mot og i god form og humør:-) Pippi Anonymkode: e9c86...e19 Jeg bestemte meg første helgen i januar. Kjente litt sug de første 2-3 ukene. Men dette er nok individuelt siden vi alle er forskjellige. Samtidig lærte jeg meg å sette pris på at jeg ble mer og mer opplagt. Gikk lange turer både på ski og beina. Du vil fort merke det på den fysiske formen, ikke bare den psykiske formen. Så gjelder det å styre unna settinger hvor alkohol tidligere har vært involvert. I vinter så var det jo alkoholstopp på serveringsstedene. Så den delen gikk veldig bra. Har vært ute et par ganger i sommer og drukket Pepsi Max. Og det har gått fint. Ønsker deg masse lykke til og dette klarer du💪 -C- Anonymkode: 3c0d1...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2471 Del Skrevet 3. august 2021 Et lite hjertesukk fra meg. 2 ÅR uten en dråpe alkohol, har gått helt fint uten. Skulle kose meg med lutt vin på hytta nå i ferien med noen venner. Det utløste tydeligvis noe, for nå har jeg falt helt utpå igjen. 3 uker fyllefest, med skjelvinger og sug og alt som fører med. Jeg har klart meg så fint i 2 år... Trodde jeg var ute av fare 😔 Anonymkode: 2217a...0e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 3. august 2021 #2472 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Et lite hjertesukk fra meg. 2 ÅR uten en dråpe alkohol, har gått helt fint uten. Skulle kose meg med lutt vin på hytta nå i ferien med noen venner. Det utløste tydeligvis noe, for nå har jeg falt helt utpå igjen. 3 uker fyllefest, med skjelvinger og sug og alt som fører med. Jeg har klart meg så fint i 2 år... Trodde jeg var ute av fare 😔 Anonymkode: 2217a...0e4 Hei. Det som er viktig nå er å huske på at de to årene er ikke bortkastet. Du har faktisk vært edru i to år! Nå kan du stoppe opp og fortsette den gode jobben du har gjort. Du er ikke tilbake til start. Du har gjort deg mange erfaringer på disse to årene, og nå har du gjort deg en til en. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2473 Del Skrevet 3. august 2021 Purple_Pixiedust skrev (10 minutter siden): Hei. Det som er viktig nå er å huske på at de to årene er ikke bortkastet. Du har faktisk vært edru i to år! Nå kan du stoppe opp og fortsette den gode jobben du har gjort. Du er ikke tilbake til start. Du har gjort deg mange erfaringer på disse to årene, og nå har du gjort deg en til en. Takk for det! Trodde kanskje jeg hadde fått avhengigheten såpass på avstand at jeg kunne få et normalt alkoholforbruk igjen. Men tydeligvis ikke... Er en først ute å kjører så er totalavhold eneste utvei, det innser jeg nå. Synd. Anonymkode: 2217a...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 3. august 2021 #2474 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Takk for det! Trodde kanskje jeg hadde fått avhengigheten såpass på avstand at jeg kunne få et normalt alkoholforbruk igjen. Men tydeligvis ikke... Er en først ute å kjører så er totalavhold eneste utvei, det innser jeg nå. Synd. Anonymkode: 2217a...0e4 Ja, det er jo ofte sånn det er dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2475 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 12.10): Heier på deg❤😄 8 dager er kjempebra Anonymkode: fa87f...162 Tusen takk ❤️ Sunniva Anonymkode: 08e0c...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2476 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for det! Trodde kanskje jeg hadde fått avhengigheten såpass på avstand at jeg kunne få et normalt alkoholforbruk igjen. Men tydeligvis ikke... Er en først ute å kjører så er totalavhold eneste utvei, det innser jeg nå. Synd. Anonymkode: 2217a...0e4 Jeg synes du har vært veldig flink som har klart hele 2 år uten alkohol. Som purple.pixiedust skriver, så er det det du må fokusere på. Ikke at det har gått skeis, for det tror jeg er normalt og er noe som de aller fleste i din situasjon opplever. Det beste er å se fram mot en ny og lang periode uten alkohol og innstille seg på det. <3 Jeg tror for min egen del at total avhold er det som må til. Jeg har alltid vært slik at jeg har drukket mer enn andre, og ofte blitt fullere fordi jeg kommer til ei punkt etter noen glass hvor jeg ikke klarer å stoppe. Noen ganger har jeg nok ikke drukket mer enn andre heller, jeg bare reagerer mer på alkohol enn andre. Det er dermed ikke sagt at jeg ikke klarer å drikke "normalt", 2 glass vin og la det bli med det. Sjansen for å ha et såkalt normalt forhold til alkohol hvor man stopper etter 2-3 glass er at jeg før eller siden tipper over og tar for mye. Og det har det har så og si alltid skjedd. De siste 2 årene har det gått veldig utfor og jeg er nå på et sted hvor jeg drikker 1 flaske vin (pluss minus) fire ganger i uka, gjerne midt i uka selv om det er jobb dagen derpå. Jeg har funnet ut hvor tålegrensa mi går på alkoholprosent og mengde og har holdt meg til det. I denne tiden hvor det har gått utfor så har jeg så og si uten unntak drukket hjemme, og mer og mer i skjul for familien. Tror jeg kan telle turer på byen på en hånd i denne tiden. Jeg tror bestemt at det ikke hadde gått så ille dersom det ikke var for corona og hjemmekontor. Hadde jeg måtte møte fysisk på jobb så hadde ikke dette gått rundt i samme skala. Nå er jeg på dag 10 eller 11 uten alkohol, og det er det lengste oppholdet siden i fjor sommer. Jeg har hele veien vært veldig klar over at jeg er en problemdrikker, at jeg må finne en løsning og at det kan få store konsekvenser for både meg (helse og jobb) og familien min om jeg ikke tar tak. Så nå skal jeg gjøre mitt beste. Jeg har reflektert mye over hvorfor jeg har denne hangen til drikking, hva det er som gjør at alkohol er blitt en så stor del av livet? Som jeg skrev i et tidligere innlegg så liker jeg rusen. Det handler om å komme seg bort fra hverdagen, en flukt fra situasjoner jeg mistrives med eller en tilværelse som jeg kan oppfatte som kjedelig. Når det er sagt så har jeg et veldig bra liv og har ikke noe å være misfornøyd med egentlig. Så jeg innser at dersom jeg skal klare dette så må jeg samtidig som jeg slutter å drikke også finne en erstatning, en ny lidenskap og noe å være opptatt med. Foreløpig har jeg havnet på strikking, noe jeg liker å gjøre. Og jeg liker å skape noe. Så skal jeg ta opp trening i mye større grad, for det holder kroppen i form og i aktivitet. Så tenker jeg å lese litt mer. Det siste er at jeg skal lage en langsiktig plan for å organisere hjemmet mitt, dvs mye rydding osv. Lykke til med ny frisk! Sunniva Anonymkode: 08e0c...bc5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2477 Del Skrevet 5. august 2021 Idag et det 10 dager siden jeg drakk meg full og røyket. Jeg hadde en test forrige helg. Da skrev jeg her inne. For jeg ville se hva som skjedde om jeg tok et par glass. Fikk en ekstrem trang til å kjøpe en flaske vin og sitte for meg selv hjemme. Dette var en skikkelig tankevekkende opplevelse. Jeg ble bevisst på hvorfor jeg har blitt avhengig av disse fyllekulene jeg har med meg selv. Den siste uka har jeg faktisk stått foran butikken og vurdert om jeg skal gå inn eller ikke. Jeg klarte å føre alle de fæle konsekvensene av drikkingen min til å kontrollere kroppen til å gå hjem. Dette er jo en fulltidsjobb! Å holde seg unna altså. Vurderer nå å få meldt meg inn på treningssenter så jeg får en annen hobby. Pip ❤ Anonymkode: faf68...1b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2478 Del Skrevet 5. august 2021 Innom og leser. Heier på dere alle! Det er en fulltidsjobb dette, det er helt sikkert. Selv er jeg fremdeles innlagt, og pr nå er det bra. Jeg er på åpen døgnpost, og i teorien kan jeg dra ut og drikke, men nå har jeg bestemt meg. Jeg kan få hjelp nå, og jeg må ta den imot. Ellers går jeg nok i grava om ikke lenge, og det kan jeg ikke gjøre mot barna mine.. 😢 Ha en god edru dag dere, og husk å ta en dag om ganga. G. Anonymkode: d0c7d...cdb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2479 Del Skrevet 5. august 2021 Dere som sliter, fungerer dere ellers i jobb og familieliv? Anonymkode: fc314...d54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2480 Del Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dere som sliter, fungerer dere ellers i jobb og familieliv? Anonymkode: fc314...d54 Jeg gjør ikke det, men det er flere grunner en alkoholen som har ført til at det har blitt sånn. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå