Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Råååsa
got2go skrev (1 time siden):

Svært godt innlegg. 

Takk. Mine foreldre var alkoholikere. 

Da skal jeg gå ut av tråden. 

Ta vare på ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker ikke at du har det. De aller fleste drikker jo mer enn et glass i ny og ne og da er det ikke bare fordi det smaker godt. Folk drikker ikke 6 pils fordi det smaker godt. Man kan likevel ha et uproblematisk forhold til alkohol. 

Anonymkode: 20be1...7bd

Jeg drikker jo vin nettopp fordi det smaker så utrolig godt og jeg drikker alltid til jeg blir full hvis jeg er ute eller på fest. I sånne situasjoner har jeg ikke lyst til å stoppe å drikke, jeg ønsker å bli full og det synes noen er problematisk. De fleste av mine venner er likevel som meg, de også elsker å drikke til de blir fulle. Men så er det disse som drikker veldig moderat og som har sagt til meg at det er et faresignal å elske å bli full.

Jeg vet ikke jeg, jeg føler jo egentlig ikke selv at det er noe problem, men jeg skulle gjerne ha klart å slutte å drikke etter den ene flasken, men da er jeg i så godt humør og bare ønsker å bli full. Jaja. 

Anonymkode: 0508e...5bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg drikker jo vin nettopp fordi det smaker så utrolig godt og jeg drikker alltid til jeg blir full hvis jeg er ute eller på fest. I sånne situasjoner har jeg ikke lyst til å stoppe å drikke, jeg ønsker å bli full og det synes noen er problematisk. De fleste av mine venner er likevel som meg, de også elsker å drikke til de blir fulle. Men så er det disse som drikker veldig moderat og som har sagt til meg at det er et faresignal å elske å bli full.

Jeg vet ikke jeg, jeg føler jo egentlig ikke selv at det er noe problem, men jeg skulle gjerne ha klart å slutte å drikke etter den ene flasken, men da er jeg i så godt humør og bare ønsker å bli full. Jaja. 

Jeg syns ikke det høres ut som du har et alkoholproblem selv om du drikker til du er full. Hadde du gjort det flere ganger i uka, eller drukket ofte for å dempe vonde følelser og flykte fra den virkelige verden ( slik som jeg holder på ) ville derimot alarmklokkene mine ringt.

Anonymkode: 35886...40e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Enig.

Samboer, barnløs og utstøtt fra alt som er bra i livet. Ja, hvorfor skulle jeg IKKE drikke? 

Anonymkode: e77c3...7c6

Hva vil si: utstøtt fra alt som er bra i livet? Tenker dere på pandemien?

Anonymkode: 30991...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste liker jo å drikke til de er fulle, hvis ikke hadde ikke folk dratt så ofte på fylla. Folk bare drikker ikke mye alkohol og blir fulle gang på gang bare fordi det smaker så godt? Det gjør man fordi det føles godt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vil si: utstøtt fra alt som er bra i livet? Tenker dere på pandemien?

Anonymkode: 30991...59a

For meg er det sykdom og en utviklingsforstyrrelse som ikke kan kureres som gjør at jeg har et begrenset liv med mye plager sammenlignet med jevnaldrende. Pandemien merker jeg knapt noe til da jeg levde ganske isolert fra før av og ikke har jobb, studier eller nettverk å forholde meg til.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns ikke det høres ut som du har et alkoholproblem selv om du drikker til du er full. Hadde du gjort det flere ganger i uka, eller drukket ofte for å dempe vonde følelser og flykte fra den virkelige verden ( slik som jeg holder på ) ville derimot alarmklokkene mine ringt.

Ok, takk ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan du bare la være å drikke noen mnd og se? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du bare la være å drikke noen mnd og se? 

Det skjer jo rett som det er, det. Jeg tenker ikke på alkohol i det daglige. Men jeg gidder ikke å gå ut eller å gå på fest uten å drikke alkohol når alle de andre drikker. Nå i koronatiden har det feks blitt veldig lite drikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skjer jo rett som det er, det. Jeg tenker ikke på alkohol i det daglige. Men jeg gidder ikke å gå ut eller å gå på fest uten å drikke alkohol når alle de andre drikker. Nå i koronatiden har det feks blitt veldig lite drikking.

Da kan jeg ikke forstå hvorfor du mener du har et problem? 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kan jeg ikke forstå hvorfor du mener du har et problem? 😊

Fordi noen av mine venner har hintet om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi noen av mine venner har hintet om det

Å. Blir du ufin i fylla da? Eller hva har de hintet om? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å. Blir du ufin i fylla da? Eller hva har de hintet om? 😊

Nei, jeg blir bare glad. Har aldri blitt hverken deppa eller ufin, kun glad. Men dette er folk som selv drikker lite. De er rystet over at jeg elsker å drikke meg full mange ganger i året i så godt voksen alder. Sånt ble de ferdig med da de var 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde aldri klart å gå inn i et forhold med noen som konsekvent drakk 2 glass vin fredag og 1 øl lørdag. 

Dette skjønte jeg ikke, det er da ikke spesielt mye?

Anonymkode: c3b28...151

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurte også på denne, med mindre denne drikkingen går ut over andre ting. Barn som skal hentes, kjøres eller kan ikke gjøre ting fordi man må ha det vinglasset. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg blir bare glad. Har aldri blitt hverken deppa eller ufin, kun glad. Men dette er folk som selv drikker lite. De er rystet over at jeg elsker å drikke meg full mange ganger i året i så godt voksen alder. Sånt ble de ferdig med da de var 30.

Kos deg du 😊 Så lenge ikke familie eller noe reagerer og du har små barn eller noe slikt som til stadighet ser deg full. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kos deg du 😊 Så lenge ikke familie eller noe reagerer og du har små barn eller noe slikt som til stadighet ser deg full. 

Takk, neida familien reagerer ikke og barnet mitt har aldri opplevd hverken fyll eller berusede foreldre 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk, neida familien reagerer ikke og barnet mitt har aldri opplevd hverken fyll eller berusede foreldre 😊

Syns det høres ut som du har et normalt forhold til alkohol 😃

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Syns det høres ut som du har et normalt forhold til alkohol 😃

Takk, da skal jeg ikke spamme tråden mer 😄, jeg føler meg litt lettet nå. Ønsker alle dere andre lykke til. Håper ting fikser seg for dere ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nettopp, det er for lite. Jeg vil ikke ha noe sperre på hva jeg kan/må/bør drikke. 

Hvordan gikk det med dere i kveld? Her ble det vel to flasker vin. 

K. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...