AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2081 Del Skrevet 1. april 2021 Kan jeg spørre dere når på dagen dere starter å drikke? Blir det fra morgen av, eller venter dere til ettermiddag/kveld? Anonymkode: 726dd...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2082 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan jeg spørre dere når på dagen dere starter å drikke? Blir det fra morgen av, eller venter dere til ettermiddag/kveld? Anonymkode: 726dd...9a5 Det kommer litt an på. Ofte så kan jeg begynne å drikke bare ett par timer etter jeg står opp. Er egentlig sjeldent at jeg pleier å vente helt til kvelden, så om omregne og tidlig ettermiddag som regel. Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2083 Del Skrevet 1. april 2021 Ei venninne drakk seg ihjel nylig. Svært vakker jente både på innsida og uteende, med mye godt i livet, men hadde dessverre fått et langvarig alkoholproblem. Hun hadde drukket store mengder rett før hun sovnet og våknet ikke. Familien hennes la ut på hennes Facebook at hun ikke var i live lengre. Var i begravelsen hennes forrige uke. Bare 30 år gammel. Anonymkode: fe515...487 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2084 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ei venninne drakk seg ihjel nylig. Svært vakker jente både på innsida og uteende, med mye godt i livet, men hadde dessverre fått et langvarig alkoholproblem. Hun hadde drukket store mengder rett før hun sovnet og våknet ikke. Familien hennes la ut på hennes Facebook at hun ikke var i live lengre. Var i begravelsen hennes forrige uke. Bare 30 år gammel. Anonymkode: fe515...487 Jeg mistet nylig en gammel venninne fra videregående til det samme. Trist. Anonymkode: 35886...40e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2085 Del Skrevet 1. april 2021 Expandable86 skrev (11 timer siden): Fuck it all. Singel, barnløs og utstøtt fra alt som er bra i livet. Hvorfor skulle jeg IKKE drikke? Enig. Ser ingen grunn til å slutte å drikke. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 1. april 2021 #2086 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg har fått massevis av familie på besøk og ser frem til klokka blir åtte og jeg kan trekke meg tilbake til soverommet og rødvinsdunken min. Skal ta tak igjen etter påske, men akkurat nå er det tanken på vinen som hjelper meg gjennom dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2087 Del Skrevet 1. april 2021 12 hours ago, Expandable86 said: Fuck it all. Singel, barnløs og utstøtt fra alt som er bra i livet. Hvorfor skulle jeg IKKE drikke? Ingen grunn per se. Sannsynligvis blir du gradvis hjerneskadet av det og vil endre personlighet. Du vil bli dummere. Vet ikke om du har møtt noen tungt rusmisbrukere før, men man merker at de ikke er helt der, at de har mistet noe hjernekapasitet. Anonymkode: e1c3f...2c5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. april 2021 #2088 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Enig. Samboer, barnløs og utstøtt fra alt som er bra i livet. Ja, hvorfor skulle jeg IKKE drikke? Anonymkode: e77c3...7c6 Du har iallefall samboer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2089 Del Skrevet 1. april 2021 Expandable86 skrev (47 minutter siden): Du har iallefall samboer. Ja, det har jeg, men det gir meg ingen grunn til å slutte å drikke. Han drikker også mye og vi koser oss sammen med det. Jeg kan også drikke i mitt eget selskap og trives med det. Jeg vil ikke slutte å drikke, jeg ser ikke gleden i et liv uten alkohol. Men én dag må jeg. Jeg er altfor ung til å ha et så høyt inntak, og det har foregått i altfor mange år. Til nå har det ikke gått utover helsa, men en dag vil det. Anonymkode: e77c3...7c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2090 Del Skrevet 1. april 2021 Expandable86 skrev (51 minutter siden): Du har iallefall samboer. Og det å være singel kan i seg selv være en motivasjon til å slutte. De færreste vil/klarer å gå inn i et forhold når de drikker så mye at de vet de bør redusere. Min samboer hadde et veldig avslappet forhold til alkohol da vi traff hverandre, sånn funket det for oss. Jeg hadde aldri klart å gå inn i et forhold med noen som konsekvent drakk 2 glass vin fredag og 1 øl lørdag. Ønsker du kjæreste kan det i hvertfall være en motivasjon å slutte/redusere. Anonymkode: e77c3...7c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. april 2021 #2091 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Og det å være singel kan i seg selv være en motivasjon til å slutte. De færreste vil/klarer å gå inn i et forhold når de drikker så mye at de vet de bør redusere. Min samboer hadde et veldig avslappet forhold til alkohol da vi traff hverandre, sånn funket det for oss. Jeg hadde aldri klart å gå inn i et forhold med noen som konsekvent drakk 2 glass vin fredag og 1 øl lørdag. Ønsker du kjæreste kan det i hvertfall være en motivasjon å slutte/redusere. Anonymkode: e77c3...7c6 Jeg drikker egentlig ikke så mye, selv om jeg skriver i denne tråden. Handler mer om hva alkohol gjør med meg fysisk og psykisk. Jeg tåler det virkelig ikke, og burde egentlig slutte tvert. Jeg er egentlig i gang med å fase alkoholbruken ut. Før drakk jeg vanligvis 6 øl på fredag og lørdag hver eneste helg året gjennom. Nå har jeg oftere hvite perioder på en måned eller to om gangen. Greia er at jeg "må" kompensere for manglende forhold og sosialt nettverk med noe. Da blir det alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2092 Del Skrevet 1. april 2021 Gode grunner til å ikke drikke: Ingen fyllesyke og fylleangst Mindre angst Bedre søvn Mer energi og overskudd Bedre helse Mestringsfølelse Ingen skyld, skam og anger Mindre sjanse for å utvikle depresjon Tid og lyst til å gjøre andre ting i livet Bedre relasjoner (spesielt viktig for dere med barn) Frihet, slipper å være en slave for avhengigheten. Slipper å konstant tenke på alkohol, stresse med ølsalg osv Sparer penger Anonymkode: e381e...1b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råååsa Skrevet 1. april 2021 #2093 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gode grunner til å ikke drikke: Ingen fyllesyke og fylleangst Mindre angst Bedre søvn Mer energi og overskudd Bedre helse Mestringsfølelse Ingen skyld, skam og anger Mindre sjanse for å utvikle depresjon Tid og lyst til å gjøre andre ting i livet Bedre relasjoner (spesielt viktig for dere med barn) Frihet, slipper å være en slave for avhengigheten. Slipper å konstant tenke på alkohol, stresse med ølsalg osv Sparer penger Anonymkode: e381e...1b1 Alle som har et problem med alkohol er helt enige. Det er bare det at avhengigheten forteller deg at ingenting av dette er noe å bry seg om. Se for deg at alkohol er din voldelige kjæreste. Hen vil slå deg igjen og igjen, og etterpå trøste deg og si hen elsker deg. Og at du trenger hen. Avhengighet tar over tankeprosessene dine, og sørger for at det er svært vanskelig å slutte. Du må ha hjelp av fagfolk. Det er så godt som nyttesløst alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2094 Del Skrevet 1. april 2021 Expandable86 skrev (2 timer siden): Jeg drikker egentlig ikke så mye, selv om jeg skriver i denne tråden. Handler mer om hva alkohol gjør med meg fysisk og psykisk. Jeg tåler det virkelig ikke, og burde egentlig slutte tvert. Jeg er egentlig i gang med å fase alkoholbruken ut. Før drakk jeg vanligvis 6 øl på fredag og lørdag hver eneste helg året gjennom. Nå har jeg oftere hvite perioder på en måned eller to om gangen. Greia er at jeg "må" kompensere for manglende forhold og sosialt nettverk med noe. Da blir det alkohol. Det er sant, mengde avgjør ikke nødvendigvis om man er avhengig, det er mange andre faktorer som spiller inn. Dette klarer du, jeg heier på deg! Jeg kan kalle meg K. Anonymkode: e77c3...7c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 1. april 2021 #2095 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sant, mengde avgjør ikke nødvendigvis om man er avhengig, det er mange andre faktorer som spiller inn. Dette klarer du, jeg heier på deg! Jeg kan kalle meg K. Anonymkode: e77c3...7c6 Takk. Siden forbruket mitt er nokså moderat, tar jeg sikte på forandre bruken over tid. Flere år. Kutte litt og litt ned, og ikke kutte alt med en gang. Da sprekker man fort igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 1. april 2021 #2096 Del Skrevet 1. april 2021 Råååsa skrev (1 time siden): Alle som har et problem med alkohol er helt enige. Det er bare det at avhengigheten forteller deg at ingenting av dette er noe å bry seg om. Se for deg at alkohol er din voldelige kjæreste. Hen vil slå deg igjen og igjen, og etterpå trøste deg og si hen elsker deg. Og at du trenger hen. Avhengighet tar over tankeprosessene dine, og sørger for at det er svært vanskelig å slutte. Du må ha hjelp av fagfolk. Det er så godt som nyttesløst alene. Svært godt innlegg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2097 Del Skrevet 1. april 2021 Edru? skrev (6 timer siden): Jeg har fått massevis av familie på besøk og ser frem til klokka blir åtte og jeg kan trekke meg tilbake til soverommet og rødvinsdunken min. Skal ta tak igjen etter påske, men akkurat nå er det tanken på vinen som hjelper meg gjennom dagen. Korona? Anonymkode: 20be1...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2098 Del Skrevet 1. april 2021 Råååsa skrev (1 time siden): Alle som har et problem med alkohol er helt enige. Det er bare det at avhengigheten forteller deg at ingenting av dette er noe å bry seg om. Se for deg at alkohol er din voldelige kjæreste. Hen vil slå deg igjen og igjen, og etterpå trøste deg og si hen elsker deg. Og at du trenger hen. Avhengighet tar over tankeprosessene dine, og sørger for at det er svært vanskelig å slutte. Du må ha hjelp av fagfolk. Det er så godt som nyttesløst alene. Jeg er avhengig. Anonymkode: e381e...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2099 Del Skrevet 1. april 2021 Så mange vanskelige og tøffe historier dere deler ❤️. Selv drikker jeg forholdsvis sjelden, som oftest en gang i måneden på fest, men enkelte ganger litt oftere, hvis det er flere selskapelige sammenkoster eller noen venner skal ut på byen. Normalen er likevel flere uker mellom hver gang. Jeg merker jo at jeg elsker å drikke, jeg elsker rusen som kommer, gleden og hemningsløsheten, angsten som slipper taket og at jeg kan føle meg lykkelig og fri. Jeg drikker max 1,5 flaske vin i slike sammenhenger og gjerne over et tidsrom på ni timer. Det er likevel en halv flaske vin for mye, kjenner jeg. Og særlig dagen derpå. Det har likevel vært det samme i tredve år og har ikke eskalert. Til middager ol og kan jeg ta meg et lite glass vin dersom det er vin til maten, da har jeg ikke behov for å drikke mer. Jeg drikker aldri alene og aldri med barn. Mitt spørsmål er: har jeg et problematisk forhold til alkohol? Kan jeg utvikle meg til å bli en alkoholiker siden jeg elsker å drikke og liker å drikke meg full på fest? Jeg har noen venner som foretrekker kun et glass vin eller to og som synes mitt alkoholinntak på fest er ille. Anonymkode: 0508e...5bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2100 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så mange vanskelige og tøffe historier dere deler ❤️. Selv drikker jeg forholdsvis sjelden, som oftest en gang i måneden på fest, men enkelte ganger litt oftere, hvis det er flere selskapelige sammenkoster eller noen venner skal ut på byen. Normalen er likevel flere uker mellom hver gang. Jeg merker jo at jeg elsker å drikke, jeg elsker rusen som kommer, gleden og hemningsløsheten, angsten som slipper taket og at jeg kan føle meg lykkelig og fri. Jeg drikker max 1,5 flaske vin i slike sammenhenger og gjerne over et tidsrom på ni timer. Det er likevel en halv flaske vin for mye, kjenner jeg. Og særlig dagen derpå. Det har likevel vært det samme i tredve år og har ikke eskalert. Til middager ol og kan jeg ta meg et lite glass vin dersom det er vin til maten, da har jeg ikke behov for å drikke mer. Jeg drikker aldri alene og aldri med barn. Mitt spørsmål er: har jeg et problematisk forhold til alkohol? Kan jeg utvikle meg til å bli en alkoholiker siden jeg elsker å drikke og liker å drikke meg full på fest? Jeg har noen venner som foretrekker kun et glass vin eller to og som synes mitt alkoholinntak på fest er ille. Anonymkode: 0508e...5bb Jeg tenker ikke at du har det. De aller fleste drikker jo mer enn et glass i ny og ne og da er det ikke bare fordi det smaker godt. Folk drikker ikke 6 pils fordi det smaker godt. Man kan likevel ha et uproblematisk forhold til alkohol. Anonymkode: 20be1...7bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå