Elib Skrevet 13. juni 2021 #2361 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 8 dager uten💛 Og i neste uke skal jeg heller ikke drikke! Anonymkode: fa87f...162 Hæææærlig å høre 👏👏👏👏👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 13. juni 2021 #2362 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er kjempeflink! 👍🏻😊 Nå har jeg last ned appen du nevner. Er egentlig ikke så glad i slike apper, mest med tanke på hva som samles opp av informasjon om meg. Men kan det motivere så er det bra 😊 Jeg setter startdato i dag, så skal jeg ta en dag om gangen i stedet for å sette meg et mål inn i framtiden. Anonymkode: 08e0c...bc5 Min andre søndag jeg våkner uten å ha drukket alkohol, 15 dager idag ❤❤ Appen gir meg motivasjon og en dag av gangen prinsippet redder meg hver dag 💪💪👏👏 Lykke lykke til 💪💪💪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2363 Del Skrevet 13. juni 2021 finnes det noe som helst slags "håp" tror dere, om at man på ett eller annet tidspunkt i framtiden i ny og ne vil kunne klare å nyte ett glass i godt selskap, og så la det bli med det? Eller er total avhold den eneste vegen? Uff.. jeg er redd svaret er intet håp for mitt vedkommende😟 Hvis jeg prøver å tenke rasjonelt... hvordan i alle dager skulle det gå til: Hvordan skulle jeg i det hele tatt klare å nyte ett glass - det er jo latterlig - så lenge jeg i åresvis så å si har åpnet slusene for å få ned så mye som mulig.. .. Men jeg håper likevel på et under.. At jeg etter ett år kanskje kan etablere et normalt forhold til alkohol.. Er det noen her som har klart det? Går det an? Anonymkode: ad51d...46e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2364 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): finnes det noe som helst slags "håp" tror dere, om at man på ett eller annet tidspunkt i framtiden i ny og ne vil kunne klare å nyte ett glass i godt selskap, og så la det bli med det? Eller er total avhold den eneste vegen? Uff.. jeg er redd svaret er intet håp for mitt vedkommende😟 Hvis jeg prøver å tenke rasjonelt... hvordan i alle dager skulle det gå til: Hvordan skulle jeg i det hele tatt klare å nyte ett glass - det er jo latterlig - så lenge jeg i åresvis så å si har åpnet slusene for å få ned så mye som mulig.. .. Men jeg håper likevel på et under.. At jeg etter ett år kanskje kan etablere et normalt forhold til alkohol.. Er det noen her som har klart det? Går det an? Anonymkode: ad51d...46e Jeg har siden 17. mai holdt meg godt innenfor anbefalingene. Vil tippe jeg har drukket 7-10 enheter i uka. Det føles veldig overkommelig nå, men jeg aner jo ikke hva fremtiden bringer🤷🏼♀️ Jeg tenker at jeg i alle fall skal gi det et ordentlig forsøk. Det som motiverer meg mye er at enten så må jeg holde meg til dette, eller så må jeg leve et liv helt uten alkohol. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2365 Del Skrevet 13. juni 2021 Wow - så bra jobba! Så det er mulig altså😀 Det gir meg håp. Men jeg kjenner at jeg må vente en god stund enda før jeg tester den strategien. Hvis jeg hadde prøvd nå ville det endt med at jeg hadde definert et fem-liters spann som én enhet. Og så hadde jeg skålt på meg selv og min genialitet:-) Og så hadde vi hatt det gående igjen. Men godt å høre at det faktisk går an!! Anonymkode: ad51d...46e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2366 Del Skrevet 14. juni 2021 Hei alle sammen. Tenker det er på tide å gi lyd fra meg, å ikke bare lese Jeg tenker hele tiden at jeg ikke har dette problemet, men nå er det på tide å innse at dette går ikke så bra. Jeg har i 6 år hatt veldig smaken på vin, og det er nå blitt slik at jeg ikke klarer nyte det og det er skikkelig nedtur hvis jeg ikke kan drikke meg snydens. Det må bli alt eller ingenting. Når jeg er alene og drikker vin så blir jeg full av energi, vasker huset, klær, maler, lakker negler, spiller musikk osv. og virkelig koser meg. Alt blir så mye artigere og intressant. Jeg regnet ut årlige utgifter på vin og det kom på 16-17.000. Jeg er 33 år, tynn og lav og kan lett drikke 2 flasker på en kveld. Og takk og pris for at jeg jobber på havet for da får jeg en tvungen hvit måned annen hver måned. Jobben redder meg. Jeg har et stort ønske om barn en dag, og er i et ferskt forhold med en flott fyr. Bor inntil videre alene, og det er faktisk veldig vanskelig for meg å se for meg at jeg skal klare å gå gravid og ta vare på et barn i mange mange år når den største gleden jeg har i livet mitt akkurat nå er vinkveldene mine. Det er en utrolig trist tanke, og når jeg skriver det så høres det helt hinsides ut. Tidligere så likte jeg ikke å være full fordi verden ble "falsk", men nå elsker jeg den verdenen. Alkoholisme ligger i familien og jeg og mine søsken har vokst opp med en i nær slekt som har gjort mye teit og krysset utallige grenser i oppveksten vår når han har vært full. At jeg har sett en nær som er ødelagt av alkohol, barnløs og evig singel, det har tydeligvis ikke virket avskrekkende. Håper jeg klarer å unngå samme skjebne... Det var faktisk veldig godt å få muligheten til å dele disse tankene. Håper det går fint med dere her inne - Ronja Anonymkode: e9e46...141 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2367 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Wow - så bra jobba! Så det er mulig altså😀 Det gir meg håp. Men jeg kjenner at jeg må vente en god stund enda før jeg tester den strategien. Hvis jeg hadde prøvd nå ville det endt med at jeg hadde definert et fem-liters spann som én enhet. Og så hadde jeg skålt på meg selv og min genialitet:-) Og så hadde vi hatt det gående igjen. Men godt å høre at det faktisk går an!! Anonymkode: ad51d...46e Altså jeg er ingen ekspert jeg er bare en alkoholiker med én erfaring. Jeg skal heller ikke påstå at jeg avslappet og uanstrengt tar ETT glass vin, koser meg med det og ikke tenker på et glass til. Vi kjører veldig strikte regler for oss selv for å få det til. Vi har fremdeles et anstrengt forhold til alkohol selv om vi nå greier å holde oss innenfor anbefalt mengde i løpet av uken. Andrea Anonymkode: a69ef...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2368 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei alle sammen. Tenker det er på tide å gi lyd fra meg, å ikke bare lese Jeg tenker hele tiden at jeg ikke har dette problemet, men nå er det på tide å innse at dette går ikke så bra. Jeg har i 6 år hatt veldig smaken på vin, og det er nå blitt slik at jeg ikke klarer nyte det og det er skikkelig nedtur hvis jeg ikke kan drikke meg snydens. Det må bli alt eller ingenting. Når jeg er alene og drikker vin så blir jeg full av energi, vasker huset, klær, maler, lakker negler, spiller musikk osv. og virkelig koser meg. Alt blir så mye artigere og intressant. Jeg regnet ut årlige utgifter på vin og det kom på 16-17.000. Jeg er 33 år, tynn og lav og kan lett drikke 2 flasker på en kveld. Og takk og pris for at jeg jobber på havet for da får jeg en tvungen hvit måned annen hver måned. Jobben redder meg. Jeg har et stort ønske om barn en dag, og er i et ferskt forhold med en flott fyr. Bor inntil videre alene, og det er faktisk veldig vanskelig for meg å se for meg at jeg skal klare å gå gravid og ta vare på et barn i mange mange år når den største gleden jeg har i livet mitt akkurat nå er vinkveldene mine. Det er en utrolig trist tanke, og når jeg skriver det så høres det helt hinsides ut. Tidligere så likte jeg ikke å være full fordi verden ble "falsk", men nå elsker jeg den verdenen. Alkoholisme ligger i familien og jeg og mine søsken har vokst opp med en i nær slekt som har gjort mye teit og krysset utallige grenser i oppveksten vår når han har vært full. At jeg har sett en nær som er ødelagt av alkohol, barnløs og evig singel, det har tydeligvis ikke virket avskrekkende. Håper jeg klarer å unngå samme skjebne... Det var faktisk veldig godt å få muligheten til å dele disse tankene. Håper det går fint med dere her inne - Ronja Anonymkode: e9e46...141 Hei Ronja🙋🏼♀️ Du er ikke alene. Kanskje du kan bruke dine drømmer og planer som inspirasjon? Jeg opprettet denne tråden da jeg gikk gravid med nr. 2 nettopp fordi jeg ønsket at ting skulle være annerledes denne gangen. Jeg MÅTTE åpne meg opp til noen og si til noen hvordan livet mitt egentlig var. Du kan jo få alt du drømmer om hvis du på din måte greier å få bukt med alkoholen🍀 -Andrea Anonymkode: a69ef...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 16. juni 2021 #2369 Del Skrevet 16. juni 2021 Heihei. Jeg har fått litt tvungen avhold. Først havnet jeg i psykiatrien da jeg drakk meg svært full og prøvde på noe dumt pga depresjon og slikt. Så forsøkte jeg med alt jeg hadde å varsle hvor ille ting var og at utskrivelse kunne bli katastrofe. Jeg ble ikke hørt. Endte med et alvorlig selvmordsforsøk, men hvor jeg heller endte med to brudd i rygg, knust fot, skade i nakke, brist i brystben og en veldig liten del av lungen som ble punktert. Ble jo da sykehus, operasjon og slikt. Er her ennå og må ha 1-2 operasjoner til. Så må jeg nok om ca to uker i rehabilitering og etter det blir det vel kanskje psykiatrien igjen. Så det blir jo flere uker uten alkohol. Jeg har jo ikke funnet tilbake til viljen til å leve videre, men om den kommer, noe den må av hensyn til familie så håper jeg denne "avrusningen" skal hjelpe. Var forøvrig ikke full da det skjedde. Hadde kun drukket to øl. Men tiden før der hadde jeg mange runder med mye alkohol. Akkurat nå har jeg alt for mye annet å fokusere på enn å tenke på rus. Sett bort fra at jeg står på sterke smertestillende. Så er jo sånn sett ikke nykter. Dere er flinke dere som klarer dere for tiden. Det er virkelig ikke lett altså. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 17. juni 2021 #2370 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 10.22): Du er kjempeflink! 👍🏻😊 Nå har jeg last ned appen du nevner. Er egentlig ikke så glad i slike apper, mest med tanke på hva som samles opp av informasjon om meg. Men kan det motivere så er det bra 😊 Jeg setter startdato i dag, så skal jeg ta en dag om gangen i stedet for å sette meg et mål inn i framtiden. Anonymkode: 08e0c...bc5 Hvordan går det? Motivere appen? Min 20 dag i dag, og det frister mindre og mindre å bryte den rekka 👍❤💪 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2371 Del Skrevet 17. juni 2021 Purple_Pixiedust skrev (8 timer siden): Heihei. Jeg har fått litt tvungen avhold. Først havnet jeg i psykiatrien da jeg drakk meg svært full og prøvde på noe dumt pga depresjon og slikt. Så forsøkte jeg med alt jeg hadde å varsle hvor ille ting var og at utskrivelse kunne bli katastrofe. Jeg ble ikke hørt. Endte med et alvorlig selvmordsforsøk, men hvor jeg heller endte med to brudd i rygg, knust fot, skade i nakke, brist i brystben og en veldig liten del av lungen som ble punktert. Ble jo da sykehus, operasjon og slikt. Er her ennå og må ha 1-2 operasjoner til. Så må jeg nok om ca to uker i rehabilitering og etter det blir det vel kanskje psykiatrien igjen. Så det blir jo flere uker uten alkohol. Jeg har jo ikke funnet tilbake til viljen til å leve videre, men om den kommer, noe den må av hensyn til familie så håper jeg denne "avrusningen" skal hjelpe. Var forøvrig ikke full da det skjedde. Hadde kun drukket to øl. Men tiden før der hadde jeg mange runder med mye alkohol. Akkurat nå har jeg alt for mye annet å fokusere på enn å tenke på rus. Sett bort fra at jeg står på sterke smertestillende. Så er jo sånn sett ikke nykter. Dere er flinke dere som klarer dere for tiden. Det er virkelig ikke lett altså. Oj, dette hørtes veldig heftig ut! Jeg skal krysse fingrene for deg🤞🏻 Håper du greier dette, og at du får den hjelpen du trenger. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2372 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 13.20): Altså jeg er ingen ekspert jeg er bare en alkoholiker med én erfaring. Jeg skal heller ikke påstå at jeg avslappet og uanstrengt tar ETT glass vin, koser meg med det og ikke tenker på et glass til. Vi kjører veldig strikte regler for oss selv for å få det til. Vi har fremdeles et anstrengt forhold til alkohol selv om vi nå greier å holde oss innenfor anbefalt mengde i løpet av uken. Andrea Anonymkode: a69ef...525 Det enkleste er å ikke drikke. Man kan klare å holde det gående som du beskriver i lang tid, men så kan det sprekke fullstendig. Snakker av erfaring, og svaret mitt er mest rettet til den som spurte for par dager siden. Alkoholisme er progressivt, men med det er det ikke sagt at alle som skriver her er alkoholikere. Likevel kan man utvikle alkoholisme over tid. Fin tråd Andrea. Anonymkode: 1d646...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 17. juni 2021 #2373 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oj, dette hørtes veldig heftig ut! Jeg skal krysse fingrene for deg🤞🏻 Håper du greier dette, og at du får den hjelpen du trenger. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Takk. Ja det har vært ganske heftig kan man si. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 17. juni 2021 #2374 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 12.25): 8 dager uten💛 Og i neste uke skal jeg heller ikke drikke! Anonymkode: fa87f...162 Hvordan går det?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2375 Del Skrevet 17. juni 2021 Elib skrev (5 timer siden): Hvordan går det?? Fortsatt edru, takk som spør. Jeg er invitert i en setting i helgen (en feiring) der samtlige skal drikke. Men det skal ikke jeg. Drar heller hjem tidlig. Har vært fristet denne uka. Spesielt når jeg gikk i byen og så folk som koser seg med et glass vin til lunsj. Så gikk jeg der med kaffekoppen og tenkte at det ikke er så ille tross alt, å la være! Så er mere psykisk, at man tenker det hadde vært godt med et glass..🥴 Anonymkode: fa87f...162 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 17. juni 2021 #2376 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fortsatt edru, takk som spør. Jeg er invitert i en setting i helgen (en feiring) der samtlige skal drikke. Men det skal ikke jeg. Drar heller hjem tidlig. Har vært fristet denne uka. Spesielt når jeg gikk i byen og så folk som koser seg med et glass vin til lunsj. Så gikk jeg der med kaffekoppen og tenkte at det ikke er så ille tross alt, å la være! Så er mere psykisk, at man tenker det hadde vært godt med et glass..🥴 Anonymkode: fa87f...162 Såååå bra 💪💪💪💪 jeg skal også reise på en weekend, og normalt ville det vært alkohol til maten, men flaks for meg: han jeg skal være sammen med drikker neste aldri alkohol, passer meg perfekt 🤪👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 19. juni 2021 #2377 Del Skrevet 19. juni 2021 Det har vært litt mye i det siste, så nå er det innstramming på gang. Trappet litt ned i går, i dag er det slutt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2378 Del Skrevet 19. juni 2021 Heisann, Får poste her jeg også, for gjennom koronatiden har det blitt alt for mye alkohol. Det har vært så mye stress og motgang, og jeg har taklet det med å bare drikke mer. Jeg trenger virkelig å komme meg i form og bli litt sunnere, men det er så utrolig vanskelig! Det er som en ond sirkel. Så går det fint en stund, men så skjer det noe og jeg begynner å drikke igjen. Det har vært noen tøffe dager nå, men nå har jeg lastet ned den appen og skal virkelig ta meg sammen! Jeg trenger ikke å drikke så mye. Anonymkode: 0f631...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2379 Del Skrevet 25. juni 2021 I dag er det fredag og jeg sliter. Har ikke drukket siden mandag, men i dag kom suget for fullt. Vi skal egentlig møte noen venner i kveld, og der har vi alltid pleid å kose oss med øl og vin mens vi spiller brettspill. Jeg har aller mest lyst til å avlyse fordi jeg ikke syns det er noe stas å sitte der klin edru mens de andre koser seg. Jeg kjenner meg bare trist. Skulle jo egentlig ha gledet meg, for disse vennene har vi hatt det mye moro sammen med. De vet ikke at jeg strever med konsumet og det skal de heller aldri få vite. Jeg hadde egentlig planer om å holde meg hvit i et par uker nå, men vet sannelig ikke om jeg greier det... Jeg gremmes Det har blitt daglig drikking den siste måneden, så jeg hadde virkelig trengt litt avhold en stund nå. Så kommer det dumme krypende igjen som jeg ser flere av dere gjør - kan jo prøve å holde meg til fredag/lørdag... Ja, jeg vet at jeg kan det, men nå var egentlig planen å holde seg helt vekk i et par uker og da inkludert helg. Så kom denne hyggelige invitasjonen. Argh! Jeg vil aller helst bare legge meg tidlig for å sove vekk suget. Det er vel ikke noe løsning det heller sikkert, men jeg blir bare så utrolig frustrert -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2380 Del Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): I dag er det fredag og jeg sliter. Har ikke drukket siden mandag, men i dag kom suget for fullt. Vi skal egentlig møte noen venner i kveld, og der har vi alltid pleid å kose oss med øl og vin mens vi spiller brettspill. Jeg har aller mest lyst til å avlyse fordi jeg ikke syns det er noe stas å sitte der klin edru mens de andre koser seg. Jeg kjenner meg bare trist. Skulle jo egentlig ha gledet meg, for disse vennene har vi hatt det mye moro sammen med. De vet ikke at jeg strever med konsumet og det skal de heller aldri få vite. Jeg hadde egentlig planer om å holde meg hvit i et par uker nå, men vet sannelig ikke om jeg greier det... Jeg gremmes Det har blitt daglig drikking den siste måneden, så jeg hadde virkelig trengt litt avhold en stund nå. Så kommer det dumme krypende igjen som jeg ser flere av dere gjør - kan jo prøve å holde meg til fredag/lørdag... Ja, jeg vet at jeg kan det, men nå var egentlig planen å holde seg helt vekk i et par uker og da inkludert helg. Så kom denne hyggelige invitasjonen. Argh! Jeg vil aller helst bare legge meg tidlig for å sove vekk suget. Det er vel ikke noe løsning det heller sikkert, men jeg blir bare så utrolig frustrert -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Avlys. Det vil komme invitasjoner framover hvor du er nødt til å takke nei fordi du må fokusere på å være avholds. Drikker du på disse sammenkomstene, så vinner alkoholen, igjen og igjen. Det passer aldri å slutte å drikke, men skal en prøve så må det gå på bekostning av det sosiale en god stund framover, hvis ikke så kommer du ikke til å klare det. Anonymkode: 2217a...0e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå