Gå til innhold

Styrketrening, går bare ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig begynt å trene styrket. Jeg er relativt slank, 173 cm og 56 kg før jeg startet. Trener 3 x uken, 10 min oppvarming og så ett program satt opp av PT, trener mellom 34 min til 1 time. Jeg spiser normalt sunt og trodde jeg passet på å få i meg nok, men tydeligvis gjør jeg ikke det, for vekta er gått ned til 54 kg nå, etter to uker med trening. 

Frokost: en stor skål med blanding av cottage cheese og naturell yoghurt, granola, en banan og bær. 

Mellom: en smoothie, en banan, eller en skyr. Dager jeg tre er blir det både banan og skyr før trening.

Lunsj: to skiver grovt brød med ost, salami, makrell eller kalkunpålegg. Har godt med pålegg på og smør.

Middag: en vanlig middagsporsjon antar jeg med alt fra kyllingwok til kjøttkaker og poteter eller pasta med karbonadedeig.

Sjokolade/vin i helgen.

Passer på å få i meg godt med karbohydrat og protein de dagene jeg trener både før og etter trening. Må jeg virkelig øke matinntaket ennå mer? Eller er set normalt at kroppen reagerer med å gå ned i vekt ved oppstart av styrketrening? Målet mitt er jo å gå opp i vekt og øke styrken min. 

Anonymkode: 68044...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et ganske beskjedent matinntak, særlig hvis du ikke har så store porsjoner, noe som virker sannsynlig. Prøv å veie maten og telle kalorier. Det fins apper for sånt. Og hvorfor spiser du ikke kveldsmat? 

Anonymkode: 02e3e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde telle kalorier :) Spis masse protein også, det er kroppens byggesteiner: Dessuten: Få nok søvn!

Anonymkode: 59236...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig begynt å trene styrket. Jeg er relativt slank, 173 cm og 56 kg før jeg startet. Trener 3 x uken, 10 min oppvarming og så ett program satt opp av PT, trener mellom 34 min til 1 time. Jeg spiser normalt sunt og trodde jeg passet på å få i meg nok, men tydeligvis gjør jeg ikke det, for vekta er gått ned til 54 kg nå, etter to uker med trening. 

Frokost: en stor skål med blanding av cottage cheese og naturell yoghurt, granola, en banan og bær. 

Mellom: en smoothie, en banan, eller en skyr. Dager jeg tre er blir det både banan og skyr før trening.

Lunsj: to skiver grovt brød med ost, salami, makrell eller kalkunpålegg. Har godt med pålegg på og smør.

Middag: en vanlig middagsporsjon antar jeg med alt fra kyllingwok til kjøttkaker og poteter eller pasta med karbonadedeig.

Sjokolade/vin i helgen.

Passer på å få i meg godt med karbohydrat og protein de dagene jeg trener både før og etter trening. Må jeg virkelig øke matinntaket ennå mer? Eller er set normalt at kroppen reagerer med å gå ned i vekt ved oppstart av styrketrening? Målet mitt er jo å gå opp i vekt og øke styrken min. 

Anonymkode: 68044...dce

Jeg ville gitt dette 4 - 6 måneder før du konkluderer noe fra eller til. Synes kostholdet ditt ser bra ut, uten at jeg kan si noe om mengden basert på det du skriver. Nå skal du bare pushe på trening, spise deg god og mett og gi det litt tid, så kommer nok resultatene skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn et proteinrikt mellommåltid til, og se om du får framgang! Jeg gikk et halvt år uten framgang på trening, spiste 350 ca flere kcal og ble sterkere hver uke som gikk i flere måneder etterpå! :) 

Anonymkode: 5f1cd...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...