Gå til innhold

Pastarester i kjøleskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Kokte altfor mye pasta fredagskveld, og den sto fremme 1-2 timer før jeg satte den i kjøleskapet. Er klar over at det er litt lengre enn anbefalt. Spiste litt av restene i dag, men kan jeg spise dem i morgen også? Evt tirsdag? Hvor lenge kan pasta og ris stå i kjøleskap sann egentlig?

Anonymkode: 30595...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pasta skal en være temmelig forsiktig med, jeg ville ikke spist fredagens rester i morgen og i allefall ikke tirsdag.

Anonymkode: 14ec6...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pasta skal en være temmelig forsiktig med, jeg ville ikke spist fredagens rester i morgen og i allefall ikke tirsdag.

Anonymkode: 14ec6...f3a

Hva er det som gjør at man skal være forsiktig med pasta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker pastarester og har spist det hele livet, både raskt nedkjølt og stått på benken noen timer... Aldri blitt syk, men har lest de sakene om at man kan. Jeg hadde nok spist de i dag, men usikker på om i morgen. Pastasalat lar jeg gjerne stå noen dager i kjøleskap, men da er det kanskje de andre ingrediensene som blir dårlig først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, lalela skrev:

Takk for svar! Vet du om dette også gjelder når det er snakk om feks. pastasalat. Vil jo tenke at det er det, men føler det da er vanlig at pastaen ligger lenge uten kjøling? 

Det gjelder pastasalat og. Er ikke vanlig at pastasalat står i romtemperatur i timesvis. 

Anonymkode: a8a8f...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...