Gå til innhold

Burde man fortelle at man er jomfru?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet ei dame de siste ukene og vi har fått veldig god kontakt. Det er mulig hu skal overnatte hos meg neste helg. Jeg forventer vel ikke sex akkurat, men det er jo ikke helt utenkelig at vi tar steget videre rent fysisk sett.

Den dagen jeg skal ha sex (med henne eller noen andre) så kommer dama til å merke at jeg er uerfaren. Jeg vurderer å bare bortforklare med at jeg har lite erfaring og lang tid uten intimitet, uten å forklare noe nærmere. Eller hadde dere foretrukket å få vite det hvis daten var jomfru? 

Anonymkode: 0a998...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fortell at du er jomfru før dere gjør det. Da kan det fort bli kroken på døra! Det er dessverre ulike krav til menn og kvinner når det gjelder sex, du gjør best i å holde kjeft. Så er du ikke jomfru lenger, og du er automatisk mer attraktiv for damer i fremtida

Anonymkode: 51524...d18

Skrevet

Hvis du er kvinne og jomfru. Det er bare bonus.

Hilsen en mann

Anonymkode: cfbaa...584

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet ei dame de siste ukene og vi har fått veldig god kontakt. Det er mulig hu skal overnatte hos meg neste helg. Jeg forventer vel ikke sex akkurat, men det er jo ikke helt utenkelig at vi tar steget videre rent fysisk sett.

Den dagen jeg skal ha sex (med henne eller noen andre) så kommer dama til å merke at jeg er uerfaren. Jeg vurderer å bare bortforklare med at jeg har lite erfaring og lang tid uten intimitet, uten å forklare noe nærmere. Eller hadde dere foretrukket å få vite det hvis daten var jomfru? 

Hadde villet vite det og synes det hadde vært fint å være den første en fyr lå med :)

Anonymkode: 13d78...da8

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er kvinne og jomfru. Det er bare bonus.

Hilsen en mann

Ehh, nei....totalkollaps endte det med for ham den gangen jeg var så dum å fortelle - mannen var 15 år eldre enn meg og taklet det dårlig...supernervøs, fomlete og rimelig mjuk...😅

Anonymkode: b43f3...e3c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med om fyren jeg dater var jomfru. Ser ikke hvordan det skal ha noe å si. Sexen er ikke kjempebra i starten, uavhengig av om man er jomfru, har mye eller lite erfaring. Sexen blir bedre etterhvert som man begynner å forstå hva hverandre liker, og det blir et slags samarbeid. 

Ville imidlertid ikke fortalt det før dere skal til å ha sex. Hvis du sier det helt tilfeldig vil hun sannsynligvis tenke at du forventer at dere skal ligge.

Anonymkode: d4124...a8e

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke hatt noe problem med om fyren jeg dater var jomfru. Ser ikke hvordan det skal ha noe å si. Sexen er ikke kjempebra i starten, uavhengig av om man er jomfru, har mye eller lite erfaring

Det er ikke dette som er problemet for ts. Problemet hans er at det er lav status å være jomfru, og daten skygger kanskje unna fordi hun tenker ingen damer vil ha han

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke dette som er problemet for ts. Problemet hans er at det er lav status å være jomfru, og daten skygger kanskje unna fordi hun tenker ingen damer vil ha han

Ikke nødvendigvis, men litt enig. En bra dame vil ikke nødvendigvis skygge banen hvis man forteller det først, men på den annen side: Hvorfor fortelle egentlig, sannsynligvis oppnår man ikke noe annet enn mer nervøsitet for begge, og sex med en ny partner må uansett "læres", og det er ikke slik at ei dame alltid merker at man er jomfru med mindre man er helt tilbakestående. Grunnleggende sex er faktisk ikke rakettforskning, man føler seg frem til "åpningen" og tar den inn, og føler seg frem til hva som føles bra derfra (som kan variere litt mellom ulike partnere). Et råd kan være å øve seg på å ta på kondom hvis man er uerfaren med det, siden det er noe som fort kan være litt klønete hvis man ikke er vant til å bruke det. Men det kan man gjøre på forhånd, bare å kjøpe en pakke kondomer og øve seg noen ganger slik at man har teknikken litt inne i fingrene. 

Anonymkode: 2eafd...f62

• Liker 5
Skrevet

Jeg fortalte ikke til min første at jeg var jomfru, han var eldre og jeg var 17. Det gikk helt fint! Jeg var også den mest aktive under akten, og han vet fortsatt ikke om det. Jeg så ikke noe grunn til å fortelle han det, da jeg ikke ville gjøre det til en seriøs greie og ville bare bli ferdig med det.

Anonymkode: e2ce1...e43

Skrevet

Bortforklare? Du mener at hun kommer til å kommentere at du virker klønete eller uerfaren? Det ville jo vært helt merkelig. 

Bare si at du er jomfru dersom det åpenbart virker som en fordel, for eksempel om det er religiøse årsaker til at man er jomfru. I alle andre tilfeller holder man helt tyst om det. 

Skrevet

Jomfru er egentlig bare en betegnelse på kvinner.  En mann kan ikke være det. Denne nymotens likestillingen asså. Jomfru er seff bonus.

Anonymkode: d122c...ddf

• Liker 1
Skrevet

Jeg er jomfru og den dagen det kommer til å ha sex, så forteller jeg ikke han jeg er jomfru. 

Hvis du kjenner du er komfortabel med det, så kan du si du ikke har så mye erfaringer rundt sex. 

Anonymkode: b26e6...274

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fikk du dette fra? Fikk ingen inntrykk av at dette handlet om status. 

Mener du virkelig at man er jomfru fordi ingen vil ha en? Eller kan det kanskje være andre grunner? Som for eksempel at man ikke har hatt lyst til å ha sex eller at man ikke har funnet en man tenner på? At man ikke har følt seg klar før? 

Du vet heller ikke hvor gammel TS er. Kanskje TS er ung og derfor ikke har datet så mye tidligere? At dette er første gang muligheten byr seg?

TS, du har ingenting å bekymre deg for. Fortell det hvis du vil (men ikke før dere evt. skal ligge sammen). Og hvis hun mot formodning skulle reagere dårlig, så vær glad du sa det. Så slapp du å miste jomfrudommen din til en dame som bryr seg om slikt. Da er hun rett og slett ikke verdt det. 

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har TS ikke sagt noe om. Om en person er jomfru betyr det ikke de er mindreverdig enn de som ikke jomfru. 

Dessverre har vi de som har slik holding som du kommer med. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har TS ikke sagt noe om. Om en person er jomfru betyr det ikke de er mindreverdig enn de som ikke jomfru. 

Dessverre har vi de som har slik holding som du kommer med. 

Det er vanlig med slik holdning, og alt annet ville være unormal i dagens incel-fokuserte samfunn.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig med slik holdning, og alt annet ville være unormal i dagens incel-fokuserte samfunn.

Den holdningen du fremstiller er virkelig ikke vanlig.

Aner du hvor mange som har vanskeligheter med eksene til den de er med? At noen er jomfru burde i mine øyne gjøre dem enda mer attraktiv. Hvorfor skulle man ha mer lyst på en som har ligget med så og så mange, enn en som ikke har vært med noen før? Jeg ville følt meg spesiell og viktig. Selve "kvaliteten" på sexen forbedrer man sammen etterhvert som tiden går. 

Skrevet

Why? 😊

Anonymkode: 97664...779

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, du har ingenting å bekymre deg for. Fortell det hvis du vil (men ikke før dere evt. skal ligge sammen). Og hvis hun mot formodning skulle reagere dårlig, så vær glad du sa det. Så slapp du å miste jomfrudommen din til en dame som bryr seg om slikt. Da er hun rett og slett ikke verdt det. 

Dette har jeg også tenkt. Man gjør seg veldig sårbar når man forteller noe sånt, så tror bare jeg er redd for hvordan jeg føler meg hvis jeg blir avvist. Jeg er 30 år, siden noen spurte. Daten er 28, og har vært i et par faste forhold tidligere.

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg også tenkt. Man gjør seg veldig sårbar når man forteller noe sånt, så tror bare jeg er redd for hvordan jeg føler meg hvis jeg blir avvist. Jeg er 30 år, siden noen spurte. Daten er 28, og har vært i et par faste forhold tidligere.

TS

Det er faktisk ingen veldig big deal. Som jeg skrev i et tidligere innlegg i tråden, så er grunnleggende sex ikke så vrient med mindre man er helt tilbakestående ;)

Føl deg frem, og ta det derfra. Sex første gangen med ny partner klaffer ikke nødvendigvis 100% uansett siden begge kan være litt spent. Ja, det inkluderer de som har erfaring også. Som skrevet så er noe man kan gjøre dersom man skal bruke kondom (noe man ofte gjør med ny partner) å øve seg på å ta på denne hvis man ikke har litt trening på det allerede, men det kan som sagt gjøres på forhånd. Derfra tar man det naturlig, det er ingen vits i å si noe på forhånd. 

Anonymkode: 2eafd...f62

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Du kommer ikke til å bli avvist. 

Det at du er 30 gjør det enda finere at du er jomfru. Personlig hadde jeg bare likt deg enda bedre. 

Prøv å ikke bekymre deg, det kommer til å gå bra ☺️

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...