Gå til innhold

Usikker hva jeg vil jobbe som


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er usikker hva jeg vil bli!

kan si jeg er utdannet som helsesekretær. 

Men dette har jeg ikke helt lyst til å gå inn i. 

Andre gode jobber jeg kan prøve meg på med praksis? 

Feks barnehage? 

Kan man jobbe som resepsjonist uten utdanning? Ved å feks bare ta praksis gratis en måndte også lære seg? 

Hvilken jobber kan jeg vurdere?

Anonymkode: 8cfdb...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok belage deg på minst 2 år i praksis, og gjerne utdanning/fagbrev for å få noe lønnet arbeid. Du må belage deg på å bli utnyttet kraftig, da det er 500 søknader som venter på å få lov å jobbe gratis.

Sist jeg var innom Power, så sa de at selv om jeg ønsker å jobbe gratis, så var det allerede altfor mange som var frivillig. 

Regn også med at du ikke bare må kunne 1 ting, men både være sosial/utadvent i de fleste situasjoner i arbeidslivet i dag. 

 

Lykke til!

Anonymkode: 2c033...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesekretær kan vel også gi deg erfaring med resepsjon og administrasjon, avhengig av hva slags sted du jobber?

Som en som har vært ute i arbeidslivet en stund, vil jeg absolutt anbefale å fortsette med det du har utdannet deg som, hvertfall til du har fått litt arbeidserfaring, og så heller bytte felt senere. Det vil være lettere å få en fot innafor andre typer jobber med bakgrunn som helsesekretær, enn med bakgrunn som barnehageassistent. 

Anonymkode: aa9b2...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...