Gå til innhold

Bo i 4 etasje uten heis småbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så redd han skal ramle ut av vindu eller i trappa! Er det jeg som er høyderedd?😂😱

De av dere som bor sånn, er dere spesielt påpasselige når dere går i trapper eller er ute på verranda? 

Anonymkode: 26c2f...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal da være påpasselig enten man bor på bakkenivå eller i 11-etasje.

Anonymkode: 20c15...4be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være sikring på vinduer, ramle i trappene kan man uansett bor. Små barn må jo passes på hele tiden uansett.

Anonymkode: ef936...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer opptatt av at det er langt opp med poser/vogn/barn ++

Anonymkode: 90eab...c5e

Drar jo ikke med vogna opp 🙈

Vi bor i 4 etasje uten heis, har en på snart 5 og en på 14 mnd. Bodd her siden eldste lå i magen. Slitsomt ja, men man finner lure løsninger, feks baby i bæresele opp frigjør hender til bæreposer osv. 

Alle vinduer har barnesikring, og balkongen har vi lås på. I trappene har jeg leid barnet før de klarte gå selv i trapp. 

Anonymkode: 5f90d...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Drar jo ikke med vogna opp 🙈

Vi bor i 4 etasje uten heis, har en på snart 5 og en på 14 mnd. Bodd her siden eldste lå i magen. Slitsomt ja, men man finner lure løsninger, feks baby i bæresele opp frigjør hender til bæreposer osv. 

Alle vinduer har barnesikring, og balkongen har vi lås på. I trappene har jeg leid barnet før de klarte gå selv i trapp. 

Anonymkode: 5f90d...534

Noen steder må man ta opp vogna jo.

Anonymkode: 169c7...095

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drar jo ikke med vogna opp 🙈

Vi bor i 4 etasje uten heis, har en på snart 5 og en på 14 mnd. Bodd her siden eldste lå i magen. Slitsomt ja, men man finner lure løsninger, feks baby i bæresele opp frigjør hender til bæreposer osv. 

Alle vinduer har barnesikring, og balkongen har vi lås på. I trappene har jeg leid barnet før de klarte gå selv i trapp. 

Anonymkode: 5f90d...534

Det er jo strengt forbudt å sette den i gangen, så om du ikke har vognbod eller tar sjansen på å sette den igjen ute så må man bære både vogner og sykler. Helt vanlig det. Mye bedre å være i en blokk man bærer i enn en blokk med sånne ting i gangen, der man må sove vel vitende om at det ryker liv om det skulle begynne å brenne. 

Ts: det er helt uproblematisk. Litt tungvindt å bære alt slag, men tungvindt er god trim. 

Anonymkode: c9209...bd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Noen forslag til trygg og god vindussikring? Vinduene er fra åttitallet og kan åpnes både horisontalt og vertikalt. Ikke veldig trygge vinduer! Men borettslaget vil ikke skifte de enda...😖

Anonymkode: 26c2f...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo strengt forbudt å sette den i gangen, så om du ikke har vognbod eller tar sjansen på å sette den igjen ute så må man bære både vogner og sykler. Helt vanlig det. Mye bedre å være i en blokk man bærer i enn en blokk med sånne ting i gangen, der man må sove vel vitende om at det ryker liv om det skulle begynne å brenne. 

Ts: det er helt uproblematisk. Litt tungvindt å bære alt slag, men tungvindt er god trim. 

Anonymkode: c9209...bd2

Mange har jo kjellerboder eller fellesboder for sykler, det er like vanlig det. Setter den selvfølgelig ikke i gangen. 

Anonymkode: 5f90d...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så redd han skal ramle ut av vindu eller i trappa! Er det jeg som er høyderedd?😂😱

De av dere som bor sånn, er dere spesielt påpasselige når dere går i trapper eller er ute på verranda? 

Anonymkode: 26c2f...982

Bodde i 5 etasje uten heis hele første året til yngstemann. Han var ekstrem til å klatre på alt og veldig aktiv. Hadde vondt i nakken på den tiden , for jeg gikk alltid og passet på ham som en hauk oppe i 5.

så JA, du må passe ekstra på! Hele tiden! Et sekund er nok.

Anonymkode: 89aef...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så redd han skal ramle ut av vindu eller i trappa! Er det jeg som er høyderedd?😂😱

De av dere som bor sånn, er dere spesielt påpasselige når dere går i trapper eller er ute på verranda? 

Anonymkode: 26c2f...982

Ville vært langt mer bekymret for å skulle komme meg opp fire etasjer enn at ungene ramler ut av vindu eller ned fra veranda. Har du barn så må du ha øyne i nakken, 24/7. 

Vinduer skal ha barnesikring, verandadøren skal være låst og nøkkelen ligge høyt, eller henges på spiker høyt nær døra. Du skal nemlig kunne komme deg ut på verandaen dersom det brenner, da skal du også kunne komme deg ned fire etasjer på egenhånd med alle barna. 

Kan barna gå selv, så er saken litt enklere enn o  du har småbarn som må bæres opp fire etasjer. Men jeg misunner deg absolutt ikke å bo i fjerde uten heis. 

Anonymkode: a4277...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville vært langt mer bekymret for å skulle komme meg opp fire etasjer enn at ungene ramler ut av vindu eller ned fra veranda. Har du barn så må du ha øyne i nakken, 24/7. 

Vinduer skal ha barnesikring, verandadøren skal være låst og nøkkelen ligge høyt, eller henges på spiker høyt nær døra. Du skal nemlig kunne komme deg ut på verandaen dersom det brenner, da skal du også kunne komme deg ned fire etasjer på egenhånd med alle barna. 

Kan barna gå selv, så er saken litt enklere enn o  du har småbarn som må bæres opp fire etasjer. Men jeg misunner deg absolutt ikke å bo i fjerde uten heis. 

Anonymkode: a4277...a66

Det gjelder jo alle som bor over bakkenivå. Heiser skal ikke brukes når det brenner, enten det er 4 etg eller 12 etg. Spiller derfor ingen rolle om bygningen har heis eller ikke. 

 

Vi bor i 4 uten heis. Med tanke på vinduer og veranda så har det heller ikke noe å si om det er heis eller ikke. Vi har babygrind foran verandadøren sånn at den kan stå oppe når vi måtte ønske. Ekstra barnesikring til vinduet får man kjøpt over alt. 

Det et litt tungvint om man har med både handleposer og baby, men er man to så må man bare planlegge hvem som gjør hva. 

Min har gått opp trappene siden 1år, må bare gå rett bak henne eller holde i hånda. 

Varnevogna står i underetasjen under trappa, vognbagen bæres opp så lenge de bruker det.

Anonymkode: 3d331...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...