Gå til innhold

Lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et svar til mitt innlegg, og nei, jeg bor ikke i Oslo. Har bodd to år i Finnmark, og spart en del penger på det. Nå bor jeg på vestlandet.

Anonymkode: b2642...b66

Poenget mitt var at 600k i Oslo kontra et annet sted som er rimeligere har veldig mye å si... 

Anonymkode: 17120...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Butikksjef. 560.000 i året + bonus på ca 100 000,- +/- ut fra prestasjon.

Er godt fornøyd, men jobber absolutt for hvert ett øre. Skulle man delt det på antall timer ville nok lønna ha vært dårlig.

Anonymkode: 6c2e8...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 270 000. Har mastergrad, men jobber 80 % i en butikk. Mannen min tjener rundt 380 000. Vi leier. 

Føler egentlig vi har helt ok økonomi, klarer spare litt hver måned, i tillegg til at vi har råd til å gjøre ting vi liker (konserter, kino, spise ute...). Men gleder meg til relevant, 100 % stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener rundt 600 000. Synes selv det er veldig bra, og har svært romslig økonomi. Er enslig og eier egen leilighet. 

Jobber på flyplass. 

Anonymkode: b2642...b66

Hva gjør du på flyplassen? Hva slags jobb? 

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Clefable skrev:

Ca 270 000. Har mastergrad, men jobber 80 % i en butikk. Mannen min tjener rundt 380 000. Vi leier. 

Føler egentlig vi har helt ok økonomi, klarer spare litt hver måned, i tillegg til at vi har råd til å gjøre ting vi liker (konserter, kino, spise ute...). Men gleder meg til relevant, 100 % stilling. 

Master i hva? Hva jobber mannen din med? 

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

På min jobb (saksbehandling, staten) tjener vi 450000-500000. Vi har alle mastergrad og fra 2 til ca 20 års ansiennitet. De som tjener over 500000 er lederne. Men jeg kjenner ingen ledere her ved min institusjon som er oppe i 600000.

Anonymkode: 75155...3f2

Så man øker bare 50k på 20 år?

dumt spm, men hvor jobben man i staten? Hva regnes som staten?..

 

 

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

530.000. Bachelor. Oslo. 34 år

Anonymkode: 63ce9...bbe

Hva jobber du med da? 

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo i eid leilighet og med ca den lønnen. Har romslig økonomi, i den forstand at jeg kan spare til pensjon i aksjer hver måned, sparekonto hver måned og betaler ned ekstra med studielån og boliglån. Er enslig og bor med hund :) Og nei, ikke fått hjelp til bolig fra noen. Så fullt mulig, men utdannelse har vært et must her. 

Anonymkode: bbd79...782

Med en gang man har familie, og må ha hus- og det får du jo ikke i Oslo for under 8-9 mill begynner 600k å være trangt... for da må man ha bil, og ferier med 3-4 er ikke spesielt billig heller..men når man er 2 blir det jo bedre.. 

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sånn alle bor i Oslo...

Anonymkode: c3bed...637

Ååååå?? Sier du det?? Poenget var at 600k strekker lenger enn om man ikke må ut med 4-5 mill for liten Leil eller 9 mill for rekkehus.. i Oslo!

Anonymkode: 17120...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tjener dere i året? Er en lønn på 600.000,- relativt vanlig? Hvilke yrkesgrupper tjener rundt 600.000,- i året?

Anonymkode: c6f3e...0a7

Tjener 610.000,- i året og det er i øvre sjiktet på jobben min, men gjennomsnittlig blant dem jeg kjenner. 

Anonymkode: f8cac...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med en gang man har familie, og må ha hus- og det får du jo ikke i Oslo for under 8-9 mill begynner 600k å være trangt... for da må man ha bil, og ferier med 3-4 er ikke spesielt billig heller..men når man er 2 blir det jo bedre.. 

Anonymkode: 17120...36d

Det er ingen selvfølge at man ønsker barn og hus, bare så det er sagt. Og man  ikke ha hus selv om man får barn. Og kommer nok ikke til å kjøpe bil så lenge jeg bor i Oslo og kan bruke bybil, nabobil, bilkollektivet ol. Men jeg er absolutt enig i at det er dyrt å bo i Oslo sentrum. Men å bo i tilhørighet til Oslo går absolutt ann med hus til rundt 6-7 mill :) Men jeg har som sagt ikke barn, så jeg vet ikke hvor trangt at småbarnsfamilie evt får. Jeg har nok betalt tilbake alt av studielån, gost i gang med sparing og betalt ned mye på boliglån innen jeg velger å få barn, så krysser fingrene for at jeg legger forholdene til rette for meg selv :) 

Anonymkode: bbd79...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen selvfølge at man ønsker barn og hus, bare så det er sagt. Og man  ikke ha hus selv om man får barn. Og kommer nok ikke til å kjøpe bil så lenge jeg bor i Oslo og kan bruke bybil, nabobil, bilkollektivet ol. Men jeg er absolutt enig i at det er dyrt å bo i Oslo sentrum. Men å bo i tilhørighet til Oslo går absolutt ann med hus til rundt 6-7 mill :) Men jeg har som sagt ikke barn, så jeg vet ikke hvor trangt at småbarnsfamilie evt får. Jeg har nok betalt tilbake alt av studielån, gost i gang med sparing og betalt ned mye på boliglån innen jeg velger å få barn, så krysser fingrene for at jeg legger forholdene til rette for meg selv :) 

Anonymkode: bbd79...782

Mente selvfølgelig ikke det jeg skrev rettet til deg.. det var en kommentar generelt om 600k :) bare poengtere hvordan 600 generelt er mye, om man bor et sted der bolig er rimelig etc, men bor man i byen/nærhet er 600 ikke mye å skryte av.. men klart, man trenger ikke hus... men om msn vil ha det... andre steder får man jo hus til 4-5 mill... og da er det jo ingen sak! Har selv rekkehus til 9.5- sier litt om galskapen. Med 2 barn som må ha bhg om man sksl jobbe- bompenger for å rekke å hente barna i bhg, osv osv.. da er man oppe i 17k skattefrie kroner man kunne sittet med ved å være hjemme istedet. DA er det noe galt. Skal tjene litt før det lønner seg da

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente selvfølgelig ikke det jeg skrev rettet til deg.. det var en kommentar generelt om 600k :) bare poengtere hvordan 600 generelt er mye, om man bor et sted der bolig er rimelig etc, men bor man i byen/nærhet er 600 ikke mye å skryte av.. men klart, man trenger ikke hus... men om msn vil ha det... andre steder får man jo hus til 4-5 mill... og da er det jo ingen sak! Har selv rekkehus til 9.5- sier litt om galskapen. Med 2 barn som må ha bhg om man sksl jobbe- bompenger for å rekke å hente barna i bhg, osv osv.. da er man oppe i 17k skattefrie kroner man kunne sittet med ved å være hjemme istedet. DA er det noe galt. Skal tjene litt før det lønner seg da

Anonymkode: 17120...36d

Ja, ser hva du mener. Men så er det jo slik at å bo i Oslo også er et valg. Man kan jo velge å flytte til en annen by og bo mye billigere hvis ønsket er stort nok. Det er valg vi hele tiden tar. Hvilken utdannelse, hvor du velger å bosette deg, hvor mange barn du får, bil og valg av hvilken bil etc. Her kommer seff uforutsett sykdom utenom, så ikke noen føler seg krenket av mitt svar! Føler mange ganger folk setter seg i en vanskelig økonomisk stilling og blir litt blind på egen situasjon? At det liksom må være slik og at det ikke er noe vedkommende kan gjøre for å bedre ting. Og i mange familier er man to - inntekt på 1,2 mill er en grei inntekt for en småbarnsfamilie. Med litt økonomisk IQ skal vel det gå helt fint rundt? :) 

Anonymkode: bbd79...782

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med 2 barn som må ha bhg om man sksl jobbe- bompenger for å rekke å hente barna i bhg, osv osv.. da er man oppe i 17k skattefrie kroner man kunne sittet med ved å være hjemme istedet.

?

Anonymkode: d4a82...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: d4a82...3d9

7500kr kontantstøtte inn, sparer 3500kr for bhg x2  ved å heller ta kontantstøtten-  så det heller er en inntekt. Bompenger og diesel. Det blir roughly 17k «tap» ved å heller velge å jobbe... 

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ser hva du mener. Men så er det jo slik at å bo i Oslo også er et valg. Man kan jo velge å flytte til en annen by og bo mye billigere hvis ønsket er stort nok. Det er valg vi hele tiden tar. Hvilken utdannelse, hvor du velger å bosette deg, hvor mange barn du får, bil og valg av hvilken bil etc. Her kommer seff uforutsett sykdom utenom, så ikke noen føler seg krenket av mitt svar! Føler mange ganger folk setter seg i en vanskelig økonomisk stilling og blir litt blind på egen situasjon? At det liksom må være slik og at det ikke er noe vedkommende kan gjøre for å bedre ting. Og i mange familier er man to - inntekt på 1,2 mill er en grei inntekt for en småbarnsfamilie. Med litt økonomisk IQ skal vel det gå helt fint rundt? :) 

Anonymkode: bbd79...782

Ser hva du mener :) , MEN Så er det det at man ikke velger hvor man er fra, og å ha nettverk og barnepass er ekstremt viktig i den situasjonen, der man har familie. Er sjokkert over hvor mye som kreves av foreldre om dagen. Man skal stille på absolutt alt! Det er dugnader, planleggingsdager, fotballturneringer, foreldrestyrte skoledager, 17 mai opplegg, påskefrokoster, santa lucia feiringer- man må bake, være FAU, og dette ganger det antallet man har barn. I tillegg til syke barn.. er ikke mye tid å jobbe da... og da  kommer foreldrene inn og nettverket som da befinner seg i nærheten. 

Klager ikke. Alt er valg.. mener bare at valg er basert på flere årsaker og vurderinger underveis.. og noe som «bare» man kan gjøre sånn eller sånn med resulterer i at man må gi opp noe annet- så da blir det kost/ nytte... 

Anonymkode: 17120...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7500kr kontantstøtte inn, sparer 3500kr for bhg x2  ved å heller ta kontantstøtten-  så det heller er en inntekt. Bompenger og diesel. Det blir roughly 17k «tap» ved å heller velge å jobbe... 

Anonymkode: 17120...36d

Takk for oppklaring. 

Anonymkode: d4a82...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Master i hva? Hva jobber mannen din med? 

Anonymkode: 17120...36d

Kriminologi. Han jobber på restaurant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...