Gå til innhold

Gule flekker under armene på hvite t-skjorter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har et smart tips til hvordan man får vekk gule flekker under armene på t-skjorter?
Er det deodoranten sin feil? sykt irriterende!

Anonymkode: bb663...ec1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener jeg leste at det er bruk av antiperspirant som gjør det. Hva i den som forårsaker det er jeg ikke sikker på, men det kan være noe å google etter:)  Mulig det finnes andre typer. For å få bort flekkene kan du forsøke å ha på sitron eller lime, la det virke litt før du vasker som vanlig. Utover det er det vel klor om de er helhvit.

Anonymkode: 0d876...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener jeg leste at det er bruk av antiperspirant som gjør det. Hva i den som forårsaker det er jeg ikke sikker på, men det kan være noe å google etter:)  Mulig det finnes andre typer. For å få bort flekkene kan du forsøke å ha på sitron eller lime, la det virke litt før du vasker som vanlig. Utover det er det vel klor om de er helhvit.

Anonymkode: 0d876...133

Det blir sånn uten deo også.

Anonymkode: 5d536...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å vaske et par t-skjorter i maskin med 2 ss natron (legges i sammen med vaskemiddel for hvitt tøy), det fungerer  bra her. Hvis flekkene er veldig ille bør du forbehandle ved å legge natron (eller vanish) på flekken over natten før du vasker. 

Anonymkode: 78882...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å spraye biotex eller vanish spray på flekkene og så vaske plaggene på 60 grader, flekkene blir så godt som borte men det må gjentas med jevne mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg på alle mine hvite t skjorter før. Måtte kaste dem. I etterkant har jeg brukt denne deo’en - funker fjell! Ingen flere gule flekker.

A6574131-6F9E-4EC5-BA74-848459E18C66.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...