Gå til innhold

Gule flekker under armene på hvite t-skjorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har et smart tips til hvordan man får vekk gule flekker under armene på t-skjorter?
Er det deodoranten sin feil? sykt irriterende!

Anonymkode: bb663...ec1

• Liker 1
Skrevet

Ingen som har noen «kjerringråd»? 😊

Anonymkode: bb663...ec1

• Liker 1
Skrevet

Kast dem 😂

Anonymkode: 38e04...65a

Skrevet

Jeg mener jeg leste at det er bruk av antiperspirant som gjør det. Hva i den som forårsaker det er jeg ikke sikker på, men det kan være noe å google etter:)  Mulig det finnes andre typer. For å få bort flekkene kan du forsøke å ha på sitron eller lime, la det virke litt før du vasker som vanlig. Utover det er det vel klor om de er helhvit.

Anonymkode: 0d876...133

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener jeg leste at det er bruk av antiperspirant som gjør det. Hva i den som forårsaker det er jeg ikke sikker på, men det kan være noe å google etter:)  Mulig det finnes andre typer. For å få bort flekkene kan du forsøke å ha på sitron eller lime, la det virke litt før du vasker som vanlig. Utover det er det vel klor om de er helhvit.

Anonymkode: 0d876...133

Det blir sånn uten deo også.

Anonymkode: 5d536...679

Skrevet

Du kan prøve å vaske et par t-skjorter i maskin med 2 ss natron (legges i sammen med vaskemiddel for hvitt tøy), det fungerer  bra her. Hvis flekkene er veldig ille bør du forbehandle ved å legge natron (eller vanish) på flekken over natten før du vasker. 

Anonymkode: 78882...eb1

Skrevet

Jeg pleier å spraye biotex eller vanish spray på flekkene og så vaske plaggene på 60 grader, flekkene blir så godt som borte men det må gjentas med jevne mellomrom. 

Skrevet

Gallesåpe? 

Anonymkode: 93330...98a

Skrevet

Dette hadde jeg på alle mine hvite t skjorter før. Måtte kaste dem. I etterkant har jeg brukt denne deo’en - funker fjell! Ingen flere gule flekker.

A6574131-6F9E-4EC5-BA74-848459E18C66.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Nylonvask en gang i blant. Evt vanish. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...