Gå til innhold

nabobil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er dette et bra konsept? greier ikke bestemme meg om jeg skal selge bilen eller leie den ut. bor i oslo sentralt og bruker ikke bilen noe særlig. kan leie ut park.plassen for 500 hvis jeg selger. trenger ikke bil før om 2-3 år, da skal jeg kjøpe ny bolig langt utenfor sentrum. kan få ca 100 000 om jeg selger nå, den er 5 år gammel, så har tatt verditapet. er redd den blir herpet; fungerer forsikringen til nabobil ok? og må dere treffe folk hele tiden for å låse opp garasjen? vet det er app-system ang bilnøkler.

Anonymkode: 41bcf...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ofte bruker du bilen selv da? Jeg ville kanskje vurdert å bare selge bilen, leie ut garasjeplassen, og så leie bil selv vha nabobil en sjelden gang. 

Med mindre du tjener mer på å leie ut bilen på nabobil enn det det koster å ha bilen (medregnet slitasje, verditap etc.) Har inntrykk av at det er helt trygt å leie ut bilen. Bare sørg for å ha god dokumentasjon på hvordan bilen ser ut før utleie. Det er leietakeren som står ansvarlig for alle skader, og han kan velge å betale litt mer for en lavere egenandel, slik at forsikringen dekker eventuelle skader. Jeg har leid mange biler gjennom nabobil, og én gang klarte jeg å lage en liten ripe i bilen. Dette meldte vi inn til nabobil, og jeg fikk regning fra dem noen måneder senere. Helt problemfritt!

Anonymkode: f072e...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte bruker du bilen selv da? Jeg ville kanskje vurdert å bare selge bilen, leie ut garasjeplassen, og så leie bil selv vha nabobil en sjelden gang. 

Med mindre du tjener mer på å leie ut bilen på nabobil enn det det koster å ha bilen (medregnet slitasje, verditap etc.) Har inntrykk av at det er helt trygt å leie ut bilen. Bare sørg for å ha god dokumentasjon på hvordan bilen ser ut før utleie. Det er leietakeren som står ansvarlig for alle skader, og han kan velge å betale litt mer for en lavere egenandel, slik at forsikringen dekker eventuelle skader. Jeg har leid mange biler gjennom nabobil, og én gang klarte jeg å lage en liten ripe i bilen. Dette meldte vi inn til nabobil, og jeg fikk regning fra dem noen måneder senere. Helt problemfritt!

Anonymkode: f072e...446

takk for svar. jeg heller mot å selge den, særlig siden jeg ikke skjønner helt hva jeg skal skatte hvis jeg leier ut for over 10 000 i året. blir vel minst pes å selge. får jo og de 500kr som ikke krever særlig oppfølging. 

Anonymkode: 41bcf...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar. jeg heller mot å selge den, særlig siden jeg ikke skjønner helt hva jeg skal skatte hvis jeg leier ut for over 10 000 i året. blir vel minst pes å selge. får jo og de 500kr som ikke krever særlig oppfølging. 

Anonymkode: 41bcf...461

Tror ikke det lønner seg å leie ut via nabobil om du egentlig ikke trenger bil. Evt k a n du bli med i en bildelering om du har behov en sjelden gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde solgt bilen og leid ut parkeringsplassen. Pengene du får for å leie ut parkeringsplassen kan du jo sette på sparekonto og bruke på bilkjøp den dagen du skal ha bil igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...