Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette et bra konsept? greier ikke bestemme meg om jeg skal selge bilen eller leie den ut. bor i oslo sentralt og bruker ikke bilen noe særlig. kan leie ut park.plassen for 500 hvis jeg selger. trenger ikke bil før om 2-3 år, da skal jeg kjøpe ny bolig langt utenfor sentrum. kan få ca 100 000 om jeg selger nå, den er 5 år gammel, så har tatt verditapet. er redd den blir herpet; fungerer forsikringen til nabobil ok? og må dere treffe folk hele tiden for å låse opp garasjen? vet det er app-system ang bilnøkler.

Anonymkode: 41bcf...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte bruker du bilen selv da? Jeg ville kanskje vurdert å bare selge bilen, leie ut garasjeplassen, og så leie bil selv vha nabobil en sjelden gang. 

Med mindre du tjener mer på å leie ut bilen på nabobil enn det det koster å ha bilen (medregnet slitasje, verditap etc.) Har inntrykk av at det er helt trygt å leie ut bilen. Bare sørg for å ha god dokumentasjon på hvordan bilen ser ut før utleie. Det er leietakeren som står ansvarlig for alle skader, og han kan velge å betale litt mer for en lavere egenandel, slik at forsikringen dekker eventuelle skader. Jeg har leid mange biler gjennom nabobil, og én gang klarte jeg å lage en liten ripe i bilen. Dette meldte vi inn til nabobil, og jeg fikk regning fra dem noen måneder senere. Helt problemfritt!

Anonymkode: f072e...446

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte bruker du bilen selv da? Jeg ville kanskje vurdert å bare selge bilen, leie ut garasjeplassen, og så leie bil selv vha nabobil en sjelden gang. 

Med mindre du tjener mer på å leie ut bilen på nabobil enn det det koster å ha bilen (medregnet slitasje, verditap etc.) Har inntrykk av at det er helt trygt å leie ut bilen. Bare sørg for å ha god dokumentasjon på hvordan bilen ser ut før utleie. Det er leietakeren som står ansvarlig for alle skader, og han kan velge å betale litt mer for en lavere egenandel, slik at forsikringen dekker eventuelle skader. Jeg har leid mange biler gjennom nabobil, og én gang klarte jeg å lage en liten ripe i bilen. Dette meldte vi inn til nabobil, og jeg fikk regning fra dem noen måneder senere. Helt problemfritt!

Anonymkode: f072e...446

takk for svar. jeg heller mot å selge den, særlig siden jeg ikke skjønner helt hva jeg skal skatte hvis jeg leier ut for over 10 000 i året. blir vel minst pes å selge. får jo og de 500kr som ikke krever særlig oppfølging. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar. jeg heller mot å selge den, særlig siden jeg ikke skjønner helt hva jeg skal skatte hvis jeg leier ut for over 10 000 i året. blir vel minst pes å selge. får jo og de 500kr som ikke krever særlig oppfølging. 

Tror ikke det lønner seg å leie ut via nabobil om du egentlig ikke trenger bil. Evt k a n du bli med i en bildelering om du har behov en sjelden gang. 

Skrevet

Tror jeg hadde solgt bilen og leid ut parkeringsplassen. Pengene du får for å leie ut parkeringsplassen kan du jo sette på sparekonto og bruke på bilkjøp den dagen du skal ha bil igjen. 

Skrevet

ja har bestemt meg for salg nå☺️takker for alle svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...