Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte burde en baby ha avføring? Da babyen fikk kun morsmelk bæsjet han etter 8-10 dager som jeg vet er normalt. Da han fylte 6 mnd gammel og begynte med smaks prøver ble avføringen fastere og kom etter 2-3 dager. Etter vært begynte han så spise mer og avføringen kom enten en gang om dagen eller annen hverdag. Men nå i det siste bæsjer han etter 3 dager. Betyr det forstoppelse? Hva er kjennetegn på forstoppelse? Jeg syns han virker helt normalt men bæsjer etter 3 dager. Vi har ikke begynt med mme enda. Han får mm som hoved næring og litt mat/frukt/grøt.

Babyen er 10.5 mnd gammel

Anonymkode: 91636...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å tilby mer vann? Evt gi litt aprikos/sviske? Ville ikke tenkt så mye på det om det ikke virker så han plages, men bare tilbudt mer vann.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte burde en baby ha avføring? Da babyen fikk kun morsmelk bæsjet han etter 8-10 dager som jeg vet er normalt. Da han fylte 6 mnd gammel og begynte med smaks prøver ble avføringen fastere og kom etter 2-3 dager. Etter vært begynte han så spise mer og avføringen kom enten en gang om dagen eller annen hverdag. Men nå i det siste bæsjer han etter 3 dager. Betyr det forstoppelse? Hva er kjennetegn på forstoppelse? Jeg syns han virker helt normalt men bæsjer etter 3 dager. Vi har ikke begynt med mme enda. Han får mm som hoved næring og litt mat/frukt/grøt.

Babyen er 10.5 mnd gammel

Anonymkode: 91636...b17

Hvorfor skal dere begynne med mme hvis han får både mm og fast føde?

Hvis han bæsjer normalt og ikke ser ut til å være plaget er 3 dager mellom avføring ikke noe problem. Det går seg til etter hvert.

Anonymkode: 04ef0...5d8

• Liker 1
Skrevet

Du må se på avføringen også. Dersom den er hard kan det tyde på forstoppelse. Har han vondt eller ubehag ved avføring? 

Min unge bæsjet hver eneste dag. Da hun ble ammet bæsjet hun flere ganger daglig, ofte i forbindelse med ammingen. 

Fremdeles går hun daglig, ofte to ganger. 9 år. 

Avføring er individuelt og det er store variasjoner. Kommer mye an på bakteriene i tarmen. 

Se om han vil ha litt Biola. Det drakk mi et glass av hver dag fra ca 11 mnd. 

Anonymkode: 4202e...3ba

Skrevet

Fra en gang hver 5.-7.dag til 20 ganger om dagen. Jeg hadde en som vi skiftet på 20 ganger pr dag. Skkkelig sår rompe. 

Snakk med helsesykepleier på helsestasjonen.

Anonymkode: 605ad...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...