AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Gynekologen har sjekket at jeg er i klimakteriet, og hun mener jeg ikke trenger prevensjon. Har ikke mensen lenger. Hva tenker dere her inne? Skal jeg stole på gynekologen og ikke bruke prevensjon (for å unngå å bli gravid, er i fast forhold). Anonymkode: c9e49...534
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Spør virkelig en femti år gammel dame om dette på et forum? Har du ikke hatt mensen på ett år, er sjansen liten for å bli gravid. Gynekologer vet som regel hva de snakker om. Anonymkode: 45660...06f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Om jeg var deg ville jeg brukt prevensjon til menstruasjonen sluttet, for å være 100% sikker. Moren til en av mine venninner ble gravid 2 ganger da hun var rundt 50(trodde hun ikke kunne bli gravid), hun døde nesten av blodmangel da hun spontanaborterte de to gangene. Anonymkode: f8d04...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om jeg var deg ville jeg brukt prevensjon til menstruasjonen sluttet, for å være 100% sikker. Moren til en av mine venninner ble gravid 2 ganger da hun var rundt 50(trodde hun ikke kunne bli gravid), hun døde nesten av blodmangel da hun spontanaborterte de to gangene. Anonymkode: f8d04...7f6 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke mensen lenger. Anonymkode: b9f5b...80c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 Ser en spør om en så gammel dame som meg spør om dette på et forum... Og ja, jeg gjør det, for det er mange ulike meninger om dette. Mange på min alder har satt inn spiral.. (vet at det også kan være for hormonene og ikke bare prevensjon). I tillegg er det jo sånn at selv om man ikke har mensen, kan man jo fremdeles ha egg. Mange ulike synspunkter på dette med prevensjon i overgangsalderen, og kroppene er veldig forskjellige. ts Anonymkode: c9e49...534 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spør virkelig en femti år gammel dame om dette på et forum? Har du ikke hatt mensen på ett år, er sjansen liten for å bli gravid. Gynekologer vet som regel hva de snakker om. Anonymkode: 45660...06f Mensen er stort sett borte, men kommer innimellom.. Vanskelig å vite når man er i overgangsalderen egentlig. Anonymkode: c9e49...534 1
Gjest middagshøyden Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 (endret) .. Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #8 Skrevet 16. september 2019 11 timer siden, middagshøyden skrev: Jeg hadde ikke tatt sjansen dersom jeg hadde mens av og til. Det heter seg jo, som det nevnes av en annen her også, at man må ha vært uten mens et helt år før man kan være sikker. Ja, samtidig er jo de menstruasjonene som kommer nå veldig korte og sparsommelige sammenliknet med de jeg hadde før... Så vanskelig å vite om det er en eggløsning eller ikke... ts Anonymkode: c9e49...534
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #9 Skrevet 16. september 2019 Hvis du fremdeles har blødning innimellom som vil det jo si at du kan være fertil. Jeg er 53 år og legen sa til meg at jeg burde være minst 1 år uten blødning før man kan være sikker. Min mens kom i hytt og vær de siste to årene før den stoppa helt for litt over 1 år siden. Fikk beskjed om og bruke prevensjon. Anonymkode: b443b...ce9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå