Gå til innhold

Hvor mye toalettpapir bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vo er to voksne i 30-årene, og jeg som gjør innkjøp kjøper toalettpapir som tilsvarer at vi bruker litt under en rull om dagen.For eksempel kjøpte jeg en 8-pack sist lørdag, og nå er det kun én rull pluss en som er i bruk igjen.

Vi er begge friske på alle vis, og bruker kun toalettpapir når vi er på do (mao. går det ikke med papir til noe annet).

Er ikke dette veldig mye papir? Hvor mye bruker dere?

Kanskje et rart eller teit spørsmål, men dette forbruket har vært jevnt så lenge jeg kan huske, og jeg har stusset på det jeg selv mener er høyt i flere år. Jeg kan liksom ikke spørre venner eller familie om dette heller, så jeg spør her.

Anonymkode: 40c66...76a

Skrevet

Vi er også et voksent par i 30-åra med normal fordøyelse. Og skifter vel toalettrull vil jeg tro sånn ca hver 2.-3. dag. Vi bruker altså halvparten så mye som dere. 

Kommer nok av at vi har installert rumpevasker. Da blir det mindre papirbruk. 

Er bæsjen løsere bruker man ett eller to tørk for å fjerne det grøvste. Så bruker man rumpevaskeren. Før man avslutter med litt papir for å tørke vannet i ræva.  Man blir mye renere. 

De gangene man har litt løsere bæsj må man jo tørke seg mange ganger før papiret slutter å bli brunt. 😄 Og selv da er man ikke ren nok.. Nei..få dere rumpevasker. 👍

Anonymkode: 11645...875

Skrevet

Kjøper ett av de litt dyrere merkene fordi det holder lenger. Synes det går mye mer papir når jeg kjøper de billigste og kvaliteten er heller ikke den beste.

Anonymkode: ed590...7a7

Skrevet

For å være helt ærlig: Aner ikke. Men vi bruker vel et par uker på en pakke. 

Skrevet

Aner ikke, men er det noe jeg kjøper inn nok av så er det toalettpapir. Der går jeg aldri tom og kjøper kvalitet. 

Anonymkode: 9f3b6...90a

Skrevet

Normalt forbruk tror jeg, men tre ganger så mye når jeg har mensen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper sekspaking hver uke. En rull til dagen bruker jeg.

Anonymkode: 4235b...20a

• Liker 1
Skrevet

Bor alene og bruker en rull lambi opp i løpet av halvannen til to uker.

Anonymkode: 8f6c9...a69

Skrevet

1 rull per 1,5 dag. Mannen bruker mye papir når han er på do. Har jeg mensen går det vel en hel rull på bare en dag 🙈 

Anonymkode: bbee1...fe8

Skrevet

Man må kjøpe serla, eneste med mye på rullen.

Anonymkode: 6c45d...c06

• Liker 1
Skrevet

Serr?😂

Anonymkode: 0e391...9ea

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Det kommer an på hvilket merke man kjøper. En Serla rull varer 3 ganger så lenge, enn Lambi toalettpapir.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vo er to voksne i 30-årene, og jeg som gjør innkjøp kjøper toalettpapir som tilsvarer at vi bruker litt under en rull om dagen.For eksempel kjøpte jeg en 8-pack sist lørdag, og nå er det kun én rull pluss en som er i bruk igjen.

Vi er begge friske på alle vis, og bruker kun toalettpapir når vi er på do (mao. går det ikke med papir til noe annet).

Er ikke dette veldig mye papir? Hvor mye bruker dere?

Kanskje et rart eller teit spørsmål, men dette forbruket har vært jevnt så lenge jeg kan huske, og jeg har stusset på det jeg selv mener er høyt i flere år. Jeg kan liksom ikke spørre venner eller familie om dette heller, så jeg spør her.

Anonymkode: 40c66...76a

Her i huset sitter vi ikke med tommestokken og måler millimetersforbruket av toalettpapir, verken til hverdags eller når vi har gjester. 

Vi kjøper i toalettpapir i sekker og har i boden. Når siste sekken blir pånegynt noterer vi på handlelisten at vi trenger noen sekker toalettpapir. 

Å spare på toalettpapirer er lite hygenisk, man bruker etter eget behov uansett alder eller kjønn.

Anonymkode: fb862...43d

• Liker 5
Skrevet

Har egentlig aldri tenkt over det. Vi er to voksne og to ungdommer. Tror det går kanskje en rull per dag. Når jeg bæsjer tørker jeg meg vanligvis 4-6 ganger. I sommer var jeg ti dager på telttur. Da brukte jeg til sammen mindre enn en rull på hele turen. Det virket som behovet for papirtørk ble mindre når man satt på huk enn når man sitter på et vanlig do.

Anonymkode: d6f46...624

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du den syvende dagen? 😂

• Liker 4
Skrevet

Hos oss tørker vi oss 3 ganger. Da holder rullen til 4 dager. Det er 8 ruller i pakken. En pakke i måneden ca er vanlig. 

Anonymkode: b1ea9...f76

Skrevet

Serla er det eneste som duger. Mye papir på hver rull. 

Anonymkode: 97881...0f1

Skrevet
1 time siden, Hesya skrev:

Hva gjør du den syvende dagen? 😂

Hun holder vel hviledagen hellig, da? :hoho:

Anonymkode: fb862...43d

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serla er det eneste som duger. Mye papir på hver rull. 

Anonymkode: 97881...0f1

Men den er ikke særlig myk og behagelig å tørke seg med.

Anonymkode: a3892...ce1

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, du må gå mye på do :overrasket:

Anonymkode: a3892...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...