Gå til innhold

NAV-boikott


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg ble tatt for grov trygdesvindel av flere millioner kroner, men får fortsatt penger fra nav. Jeg synes dette er litt merkelig, for selvom alle fortjener en ny sjanse synes jeg det er rart at man etter en slik hendelse fortsatt får "lov" til å motta penger fra nav. 

Kanskje et litt snodig spørsmål, men jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan systemet fungerer hva angår dette. 

Anonymkode: 8bec7...5a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fungerer ikke sånn at en forbrytelse hindrer en i å få penger iallefall, det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: 84ef1...6c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg ble tatt for grov trygdesvindel av flere millioner kroner, men får fortsatt penger fra nav. Jeg synes dette er litt merkelig, for selvom alle fortjener en ny sjanse synes jeg det er rart at man etter en slik hendelse fortsatt får "lov" til å motta penger fra nav. 

Kanskje et litt snodig spørsmål, men jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan systemet fungerer hva angår dette. 

Anonymkode: 8bec7...5a4

Har man rett på penger fra Navetter lovverket, så er der ingen lov som tilsier at Nav kan stoppe en ytelse. 

Men at en person er tatt for å svindle Nav for millionbeløp uten at media har sagt ett ord om saken er høyst uvanlig og merkverdig. Hvor har du info om millionsvindelen fra? Alternativ er dette en ny tråd for å stigmatisere mennesker som mottar Nav stønader? 

Anonymkode: b2c84...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg ble tatt for grov trygdesvindel av flere millioner kroner, men får fortsatt penger fra nav. Jeg synes dette er litt merkelig, for selvom alle fortjener en ny sjanse synes jeg det er rart at man etter en slik hendelse fortsatt får "lov" til å motta penger fra nav. 

Kanskje et litt snodig spørsmål, men jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan systemet fungerer hva angår dette. 

Anonymkode: 8bec7...5a4

Samme her, en jeg kjenner ble tatt for svindel, men mottar likevel fortsatt aap, den stønaden han jukset med. Forstå det den som kan!

Anonymkode: 7f457...c0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, en jeg kjenner ble tatt for svindel, men mottar likevel fortsatt aap, den stønaden han jukset med. Forstå det den som kan!

Anonymkode: 7f457...c0b

Det er ikke så vanskelig å forstå det. NAV kan ikke bare stoppe en ytelse man har rett på, selv om man har jukset seg til mer penger (eks ikke skrevet opp at man har jobbet ol), så sant man egentlig ikke har rett på ytelsen likevel. Men man får krav om tilbakebetaling. Og å ha NAVI på nakken er ikke morsomt. Er beløpet stort nok så blir man politianmeldt og ender opp i retten.

Anonymkode: 3109c...911

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svindel på flere millioner tror jeg ikke noe på. TS er sikkert bare ute etter å sverte folk på trygd.

Anonymkode: 99de9...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS påstår at det lønner seg å svindle NAV? Altså hvis du svindler NAV og får en dom. Da får du fremdeles penger fra NAV. Har jeg forstått det riktig?

Anonymkode: c27ed...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi i Norge har lagt det stadiet bak oss at vi lar folk sulte i hjel på gatene kan man fortsatt ha krav på hjelp til mat og tak over hodet uavhengig av hva man har gjort. Ut over det har jeg litt problemer med å tro på dette med "flere millioner" og spesielt ikke når TS tydeligvis ikke kan gjøre mer rede for det enn det som er beskrevet i HI. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en muslim så får de dobbeltbetalt hvis de KUN blir tatt i juks 1 gang. Da har de vært så flinke at NAV staben kommer med diplom og greier til de.

Anonymkode: 6e294...d8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det en muslim så får de dobbeltbetalt hvis de KUN blir tatt i juks 1 gang. Da har de vært så flinke at NAV staben kommer med diplom og greier til de.

Anonymkode: 6e294...d8a

Her fikk de bare 500 kr for å ikke utløse brannalarmen. Lame..

https://www.rights.no/2018/01/asylsokere-far-500-kr-ekstra-i-maneden-for-ikke-a-utlose-brannalarmen/

Anonymkode: 6e294...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...