Gå til innhold

Er det farlig å holde seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det farlig å holde seg? Kan blæra sprekke hvis man holder seg for lenge og for ofte?

Grunnen til at jeg spør er et jeg flere ganger i uka ikke rekker/ikke tar meg tid til å på do. Senest nå på torsdag, da var det så hektisk med møter på jobb, kjøring og henting av barn, foreldremøter etc at jeg ikke var på do fra jeg sto opp 6.15 til ca 23.30 på kvelden. Og det skjer ganske ofte at det går 12-14 timer mellom do besøkene, så derfor er jeg litt engstelig for at det kan være skadelig

Anonymkode: eb7be...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bli inkontinent av det. 

Anonymkode: 77b4a...0fb

• Liker 2
Skrevet

Ja, blæra kan sprekke om den blir for full. 

Anonymkode: 67ea2...ff6

Skrevet

Når blæra di blir full vil den ikke sprekke så lenge du ikke har urinretensjon. Du vil rett og slett tisse på deg til slutt. Men blæra di har ikke godt av å gå rundt og være halvfull hele tiden. Det at blæra di ikke blir så full at du tisser på deg på så mange timer forteller bare at du drikker for lite. 

Du må rett og slett ta deg tid til å gå på do som alle andre. 

Anonymkode: db79b...159

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når blæra di blir full vil den ikke sprekke så lenge du ikke har urinretensjon. Du vil rett og slett tisse på deg til slutt. Men blæra di har ikke godt av å gå rundt og være halvfull hele tiden. Det at blæra di ikke blir så full at du tisser på deg på så mange timer forteller bare at du drikker for lite. 

Du må rett og slett ta deg tid til å gå på do som alle andre. 

Anonymkode: db79b...159

Så da er det ikke farlig da ihvertfall? Føler jeg drikker nok. 

Ja jeg må ta meg tid, men dobesøk er noe jeg føler jeg kan nedprioritere i en hektisk og stressende hverdag.

Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke tisse på 18 timer??  Drikker du ikke noe i løpet av dagen?   Det er vel mer at du ikke gidder å gå på do, alle har tid til det. Tar 2 min.   Nei, det er selvsagt ikke bra å holde seg i 18 timer, sier seg selv. 

• Liker 8
Skrevet

Du drikker garantert alt for lite.

Anonymkode: a10bd...45b

• Liker 4
Skrevet

Hvis du har det så travelt at du ikke har 2 minutter til å tisse, så burde du seriøst omprioritere litt, du kan fort få større problemer. 

• Liker 7
Skrevet

Det lengste jeg har holdt meg er 10 timer, og da gjorde det kjempevondt på slutten. Får ikke du vondt av å holde deg så lenge?

Anonymkode: 434d3...930

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det farlig å holde seg? Kan blæra sprekke hvis man holder seg for lenge og for ofte?

Grunnen til at jeg spør er et jeg flere ganger i uka ikke rekker/ikke tar meg tid til å på do. Senest nå på torsdag, da var det så hektisk med møter på jobb, kjøring og henting av barn, foreldremøter etc at jeg ikke var på do fra jeg sto opp 6.15 til ca 23.30 på kvelden. Og det skjer ganske ofte at det går 12-14 timer mellom do besøkene, så derfor er jeg litt engstelig for at det kan være skadelig

Du kan miste kontrollen på blæra og bli inkontinent (tisse på deg)

Anonymkode: ed1d8...dea

• Liker 1
Skrevet

En ting er jo at du kan risikere å tisse deg ut. En annen er at du lettere kan få urinveisinfeksjon da det samler seg bakterier i blæra. Det er nok verdt å bruke 2 min på dobesøk. Tipper også du er dehydrert om du tisser så sjelden. Skulle nesten ikke tro det var mulig. 

Anonymkode: 66928...c8c

• Liker 1
Skrevet

Du utvider blæren slik at ballongen blir slapp og svak, dermed har du lettere for å lekke urin  

Anonymkode: 023d3...dd9

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, blæra kan sprekke om den blir for full. 

Anonymkode: 67ea2...ff6

Link?

Anonymkode: 45c9a...19c

Skrevet
12 hours ago, Meadow said:

Hvis du har det så travelt at du ikke har 2 minutter til å tisse, så burde du seriøst omprioritere litt, du kan fort få større problemer. 

Vet jeg bør gjøre det, men er ikke alltid det er så lett å slutte opp med det man gjør å komme seg på do.

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det lengste jeg har holdt meg er 10 timer, og da gjorde det kjempevondt på slutten. Får ikke du vondt av å holde deg så lenge?

Anonymkode: 434d3...930

Jo det gjør veldig vondt, de siste par timene på torsdag, klarte jeg nesten ikke tenke siden blæra var så full og vond. Men satt på i bil å ville ikke mase da ingen andre viste noe tegn til at de trengte å stoppe, så da holdt jeg meg til jeg kom hjem

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link?

Anonymkode: 45c9a...19c

Det er klart en blære kan sprekke, er da bare til å google litt så finner du nok ut av det. Men den kan selvsagt ikke sprekke bare fordi man holder seg, man vil tisse på seg lenge før det skjer. 

Anonymkode: 166fc...50a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet jeg bør gjøre det, men er ikke alltid det er så lett å slutte opp med det man gjør å komme seg på do.

Jo det gjør veldig vondt, de siste par timene på torsdag, klarte jeg nesten ikke tenke siden blæra var så full og vond. Men satt på i bil å ville ikke mase da ingen andre viste noe tegn til at de trengte å stoppe, så da holdt jeg meg til jeg kom hjem

Du skader blæren over tid, den vil bli slappere. Det er også farlig å drikke så lite som du gjør. 

Anonymkode: 166fc...50a

• Liker 2
Skrevet

Har du selskapsblære? 

Anonymkode: 08ed7...66b

• Liker 2
Skrevet

Synes det er rart å være så opptatt at man ikke har tid til å gå på do. Det er virkelig ikke bra å gå å holde seg

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke farlig, holder meg ofte 24 timer+ (ikke fordi jeg ikke har tid til å gå på do) og har aldri fått hverken UI eller andre ting.

Anonymkode: 36af6...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...