Gå til innhold

Liten parti, stor stemme?


Egenskap

Anbefalte innlegg

Det er rett og slett meningsløst at Venstre skal få stor stemme ved å sitte i en regjering, til tross for at vi kunne i årets utgave av kommunevalg se hvor lite egentlig Venstre er. Hvem bryr seg egentlig om at Venstre er til. Også så får dem sitte i en regjering, og får stor taletid, og stemme til å stå på sine politiske vedtak. 

Er det ikke på tide å filleriste partier som egentlig ikke er over noe grenser, og få inn partier som har mer troverdighet blant velgere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, de var jo tydeligvis godt over grensen sist stortingsvalg, de har opp til flere representanter. 

Er forøvrig enig med deg, det er demokratiske utfordringer med å ta vippe partier inn i en regjering. Jeg tenker det hadde vært bedre med den opprinnelige mindretallskoallisjonen, høyre og FrP, enn en flertallskoalisjon med fire parter. 

Jeg synest Venstre er et av de verste partiene her i landet, ironisk nok gikk de en stemme av meg i lokalvalget 🤭 Det var litt pga person, og lokal kjerne sak, og mye pga manglende alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjell på kommunevalg og stortingsvalg, mange stemmer forskjellig. Jeg stemte for eksempel ikke venstre i kommunevalget, men i stortingsvalget vil de trolig få min stemme, til tross for at de samarbeider med høyre og frp, bare for å endelig bli kvitt pelsdyrnæringen. Det skjer nok ikke om ap og senterpartiet kommer til makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tvist said:

Er forskjell på kommunevalg og stortingsvalg, mange stemmer forskjellig. Jeg stemte for eksempel ikke venstre i kommunevalget, men i stortingsvalget vil de trolig få min stemme, til tross for at de samarbeider med høyre og frp, bare for å endelig bli kvitt pelsdyrnæringen. Det skjer nok ikke om ap og senterpartiet kommer til makten.

PELSDYRNÆRINGEN? Det er den viktigste politiske saken i vår tid? Sånne utsagn får meg til å innse at demokratiets største problem er velgerne......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Resignert skrev:

PELSDYRNÆRINGEN? Det er den viktigste politiske saken i vår tid? Sånne utsagn får meg til å innse at demokratiets største problem er velgerne......

Nei, miljøet er det viktigste. Men Venstre er ikke så ille på det teamet heller, så da går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Resignert skrev:

PELSDYRNÆRINGEN? Det er den viktigste politiske saken i vår tid? Sånne utsagn får meg til å innse at demokratiets største problem er velgerne......

Folk tar jo helt fullstendig av angående bompenger, så det er vel ingen overraskelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Tvist said:

Nei, miljøet er det viktigste. Men Venstre er ikke så ille på det teamet heller, så da går det greit.

Her du tenkt over at pels (pluss lær og ull) er naturlige materialer, i motsetning til polyester, acryl, nylon osv? Og at bomullsdyrking krever sinnssyke mengder vann? Pelsdyrnæringa utnytter dessuten "avfall" fra slakterier og fiskeindustrien, som ikke er så enkelt å finne andre bruksområder for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Resignert skrev:

Her du tenkt over at pels (pluss lær og ull) er naturlige materialer, i motsetning til polyester, acryl, nylon osv? Og at bomullsdyrking krever sinnssyke mengder vann? Pelsdyrnæringa utnytter dessuten "avfall" fra slakterier og fiskeindustrien, som ikke er så enkelt å finne andre bruksområder for.

Jepp, har tenkt på det. Har også tenkt på at pelsen blir behandlet med skadelige kjemikalier, og at rømming fra pelsdyr har ført til mye mink i norsk natur, noe som truer norsk dyreliv (spesielt sjøfugl). 

Men det viktigste er at det fører til unødvendig lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...