Rihay Skrevet 14. september 2019 #1 Skrevet 14. september 2019 Hei! Til dere som har tatt ut hormonspiral før tiden. Hvor lenge hadde du spiral før du tok den ut, og hvorfor?😊 jeg har hatt spiral litt over ett år. Fikk etter fødsel. Mistet aldri mensen. Men syns blødningene kan vær litt «rar»? Virker som friskt blod. Også blør jeg ofte under/etter sex. Og en del blødninger innimellom. Frustrerende.(har tatt celleprøve i fjor) denne gangen når jeg hadde mensen så blødde jeg annenhver dag i noen dager.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #2 Skrevet 14. september 2019 Tok den ut etter ca 1,5 år. Hadde så mye bivirkninger, som stadig ble verre. Klarte til slutt nesten ikke å gå pga smerter i ryggen, og var dypt deprimert. I tillegg til alt det andre tullet den ga. Selv om jeg har veldig kraftige mensener med mye plager nå, så angrer jeg ikke et sekund. Anonymkode: e9d7c...8cd
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #3 Skrevet 14. september 2019 Tok den ut da jeg fant ut at jeg var gravid 😬😅 Anonymkode: 95f9b...9fb
Rihay Skrevet 17. september 2019 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2019 Hmm. Vurderer å ta ut min og, i hovedsak pga blødning... men er ikke et alternativ å vær uten prevensjon og p-piller tåler jeg ikke. Blei mørk i humøret...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #5 Skrevet 17. september 2019 Tok den ut da vi skulle starte ivf. Ble ikke noe barn, så da satte jeg inn en ny. Jeg har endometriose og det er derfor anbefalt med spiral (jeg er lesbisk og ikke har behov for prevensjon). Har ikke hatt blødninger eller smerter etter innsett. Spiral er en Guds lykke for meg! Anonymkode: 3dc0b...55e
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 17. september 2019 #6 Skrevet 17. september 2019 Tok ut 6 uker etter innsetting (Mirena hormonspiral). To uker etter innsett var jeg skikkelig deprimert. Det ble verre og verre, og jeg skjønte ikke helt årsaken til at jeg var såppas nedstemt og sint. I tillegg forsvant sexlysten totalt eller ei uke🤷🏻♀️ Var i tvil om det var spiralen, men bare noen dager etter at den var ute så ble formen bedre. Lysten kom tilbake, og jeg har siden ikke følt med nedstemt 😄
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #7 Skrevet 17. september 2019 Skulle ta den ut etter 1 år, men gynekologen måtte utsette timen. Gikk noen uker ekstra og sluttet plutselig å blø. Har nå vært blødnibgsfri i ca et halvt år! Glad for at jeg "rakk å oppdage det". Er jo ikke sikkert at det er vanlig, men nå er jeg i alle fall godt fornøyd. Anonymkode: 3c14d...387
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå