Gå til innhold

Sminke - 10 åringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Naturlig del av å være jente? Nei, ikke alle jenter liker sminke.

Anonymkode: 63559...e25

Alle jenter liker ikke sminke nei, men det er ikke unaturlig å like sminke som jente. 

Blir jo som å si at sex er naturlig, men at alle ikke liker å ha sex.

Du skjønner vel poenget?

Anonymkode: af3e3...d83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, AnonymBruker said:

Felles regler om at sminke ikke er lov på skolen, i selskap ol er kanskje en fin ting. Men å nekte barna å være til stede når mor sminker seg er å dra det litt langt. Jeg tenker barn kan få lov å leke med sminke men at det ikke er lov utenfor huset. Armani har felles regler om hva mor og datter gjør sammen på badet syntes jeg blir rart. 

Gi meg felles regler for innetid, aldersanbefalinger på spill, mobiltelefon og sosiale medier men ikke hva jeg gjør på badet sammen med mitt barn. 

Anonymkode: e9e8f...330

Det hadde jeg ikke trodd om Armani 😄

Forøvrig enig i at man selv bestemmer hvilke regler man skal ha for egne barn. Jeg bruker ikke sminke selv, og er ikke tilhenger av sminke på barn, men ville ikke latt andre foreldre diktere det for meg.

Anonymkode: 9748f...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det dummeste jeg har hørt. Hadde protestert høylytt.

Enig i at ihjelsminka 13-14-åringer er en uting, men sminke seg i skjul og låse inn sminka?!

Jentene mine hadde en sminkeinteressert storesøster når de var på den alderen (hun jobbet innen bransjen) så et forbud hadde uansett ikke fungert her. Om mor hadde respektert det, hadde nok ikke storesøster brydd seg om det. 

Får være måte på.

Minner meg om en slitsom mor på et foreldremøte når jentene var yngre. Hun ønsket at barna skulle ha med seg drikke på klare flasker slik at det ble umulig å lure med seg saft på skolen. Fikk det gjennom også gjorde hun.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Eliza Doalot said:

Jeg mener fortsatt at et forbud ikke er veien å gå. 10-åringer er i begynnelsen av en alder hvor forskjeller blir mer og mer tydelig. Noen får jakke til 7000 kr, andre har en fra Cubus til 300 kr. Noen har nyeste iPhone, andre en avlagt arvetelefon. Noen reiser til USA hver sommer, mens andre ferierer på hytta. Noen får være ute til kl 22 i helga, andre må inn kl 20.

Poenget mitt er at jo større barnet blir, jo flere variasjoner er det. Om manglende sminke fører til mobbing og utestengelse, er det mobbingen og utestengelse vi må ta tak i, ikke sminken. Nå sier ikke jeg at det er lett, men det er helt nødvendig, for det er uansett ikke så lenge før forskjellene kan bli så store at de ikke lar seg dekke over med et forbud.

 

Jeg er enig, det er derfor jeg skrev det jeg skrev videre i innlegget. Snakk med døtrene om sminke. At man er fin uten sminke, men at det er et valg den enkelte får ta for seg selv uten at andre skal blande seg i det valget. Å skape bevissthet rundt det, kan forebygge press, utestengelse og mobbing. 

Anonymkode: 8a308...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Darkrobin27 skrev:

bra få all sminken vekk!
Det ødelegger selvtilitten til hvem du er.

Folk sminker hele jævla fjeset vekk for og ikke være naturlig, og folk som bruker sminke ser jo ut som en rævkjørt apekatt som ikke har spist på 90 dager.

La dem heller være naturlige og vær glad for dem dem e istedent for og gjøre dem til noe dem ikke er og ender opp med og være flau over seg selv og få dårlig selvtilitt

Er du en mor med en ti år gammel datter? 

Jeg tviler. Bedre med sminkebruk enn den type språkbruk du presenterer. Jeg vil heller ha ei sminkedukke til datter, enn noen som skriver slik. 

Min tiåring får ikke bruke sminke. Men jeg er veldig imot fellesregler av denne typen. 

Anonymkode: 6b476...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...