Gå til innhold

Kan jeg ta ut stingene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om å ta ut stingene etter 14 dager, som nå er gått. Har fjernet en føflekk på ryggen. Sambo sier at stingene går gjennom sårskorpen, og lurer på om det kommer til å sprekke opp hvis vi tar dem ut nå. (Altså rive av skorpen)

Noen som har noe erfaring?

Anonymkode: 47a1f...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om å ta ut stingene etter 14 dager, som nå er gått. Har fjernet en føflekk på ryggen. Sambo sier at stingene går gjennom sårskorpen, og lurer på om det kommer til å sprekke opp hvis vi tar dem ut nå. (Altså rive av skorpen)

Noen som har noe erfaring?

Anonymkode: 47a1f...492

Klipp de av og dra de ut på sidene. Tror ikke du bør rive av skorpen, nei.

Anonymkode: 8232d...ee9

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Det skal tas ut på en spesiell måte så ikke tråden som var vært på utsiden blir dradd gjennom huden for da kan man få infeksjon har jeg hørt. 

Skrevet

Gå på legekontoret og få sykepleier/helsesekretær til å ta de ut for deg 🙂 

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)

Jeg har sydd mange ganger. Jeg har som regel fjernet stingene selv etter 10 dager. Jeg har opplevd at trådene har grodd seg fast, og da jeg måttet sy på nytt. Så får du de ikke ut selv, får du kontakte fastlegekontoret på mandag. 

Endret av #Rasshøl
Skrevet

Det skal gjøres på korrekt måte som nevnt over. Om du er usikker går du på legekontoret. En heftig infeksjon er ikke anbefalt

Anonymkode: 15a69...0b3

Skrevet

Tråder skal tas ut på en spesiell måte og IKKE rive i skorpene. Knuten skal ikke gjennom såret.

Anonymkode: a79f4...cfa

• Liker 1
Skrevet

Om du har skalpell og pinsett og vet hvordan der gjøres, så er det null problem. Hold i knuta med pinsett, kutt tråden med skalpell og dra.

Anonymkode: cf224...56d

• Liker 3
Skrevet

Fukt en bomullspad og legg over såret for å mykgjørende skorpa før du tar stingene. Stripse når du har fjernet stingene. 

Anonymkode: a7cc4...d12

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...