Gå til innhold

stjele i butikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang stjålet i butikk? Hva fikk deg til å gjøre det? Hvordan begynte det? 

Kjenner ei som stjeler i butikker, hun sier at det er så enkelt at heller det enn å betale for varen. Sparer mye penger.. 

i følge statistiske tall er det mye butikk nasking i desember og rundt juletider.

 

Anonymkode: 4673d...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, det hender at jeg nasker, men mye mindre nå enn før. Jeg har fått dårligere nerver med årene. Stjeler mest klær eller ting jeg kan putte i lommene. En sjelden gang mat, men da er det fordi jeg ikke har penger. 

Anonymkode: 1901c...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal en del før jeg fylte 15. Stjal fordi jeg var fattig som fy.

Anonymkode: fc69f...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal med venninnene mine da vi var tenåringer,  fordi vi kjedet oss. 

Anonymkode: 7f26a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det før for å passe inn på skolen. Og så ble det et adrenalinrush. Jeg startet med tyggis slik som andre stjal, og gikk jeg over til bøker som de andre leste, og så ble det større ting, 1,5 liter cola, nøkkelhengere, bamser, leketøy bare fordi jeg kunne, sko... ble aldri tatt for det.

Sluttet fordi jeg forstod det var galt, og jeg ville begynne å leve mere ærlig.

Anonymkode: 73dd7...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg hadde tenkt å lage en liknende tråd for en stund siden ang vinning og ting som dette. Du spør på nesten samme måte som jeg hadde tenkt. 

Impulsivitet og sparing fikk meg til. 

Var 16 når jeg gjorde det første gangen. Jævla deprimert, bodde hjemmefra for første gang, vintermørke, ikke i kontakt med virkeligheten. Traff de kule jentene, gruppepresset. Stjal fra de hyllene med løsvekt godteri og spiste det i butikken. Var en greie de gjorde. 

Stjal tyvgodset til 1 kr stykket i samme alder. At jeg turte å gjøre det på den måten. Tok de i neven og puttet rett i lomma. Gikk til kassen og tok opp sånn 3 stk jeg betalte for. Ble ikke spurt om å vise hva mer jeg hadde

Registrerte ikke en banan i selvbetjent kasse :fnise:

men nervene etterpå koster mer. «Ble jeg sett på kamera» osv... 

men har hele livet vært lei av å være hun «sjenerte, forsiktige» så følte jeg måtte gjøre litt jeg og, siden andre virket til å slippe så unna. Sparing av litt penger og følelsen av å hive vekk «englebarn» stempelet... 

Anonymkode: dcd07...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg som barn stjal fra en krokodille fra smågodt hylla. 

Jeg kunne aldri ha stjelt noe det har jeg ikke samvittighet til 😯

Anonymkode: 0bd90...d95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stjelt øl, klær, sminke, solbriller, barberhøvler og sikkert annet jeg ikke husker. Samt har skjermet en som tok av alarmen på noe elektronikk. Der ble vi visst fanget på kamera, for han ble stoppet da vi var på sentret dagen etter av en vakt som bare opplyste om det. Jeg er kjent av politiet så regnet med det ville komme anmeldelse i posten. Noe det ikke gjorde. 

Og hvorfor? Fordi jeg fikk en kriminell tankegang da jeg ruset meg. Det henger enda igjen. Hender jeg nasker litt, men det er i grunn noen måneder siden nå. Det er nå uansett ikke det verste jeg har gjort av kriminell aktivitet. 

Har absolutt ingen dårlig samvittighet. Jeg har derimot aldri stjålet fra privatpersoner. 

Her om dagen vurderte jeg å foreta et ran, men det var fordi jeg var i stor psykisk ubalanse og trengte noe for å sette en stopper for ting. Det er lang vei mellom tanker og handling. Jeg har i stedet planlagt det i hodet mitt og fått litt rush av det. Blir nok ikke faktisk å gjøre det. 

Anonymkode: c7683...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har stjelt øl, klær, sminke, solbriller, barberhøvler og sikkert annet jeg ikke husker. Samt har skjermet en som tok av alarmen på noe elektronikk. Der ble vi visst fanget på kamera, for han ble stoppet da vi var på sentret dagen etter av en vakt som bare opplyste om det. Jeg er kjent av politiet så regnet med det ville komme anmeldelse i posten. Noe det ikke gjorde. 

Og hvorfor? Fordi jeg fikk en kriminell tankegang da jeg ruset meg. Det henger enda igjen. Hender jeg nasker litt, men det er i grunn noen måneder siden nå. Det er nå uansett ikke det verste jeg har gjort av kriminell aktivitet. 

Har absolutt ingen dårlig samvittighet. Jeg har derimot aldri stjålet fra privatpersoner. 

Her om dagen vurderte jeg å foreta et ran, men det var fordi jeg var i stor psykisk ubalanse og trengte noe for å sette en stopper for ting. Det er lang vei mellom tanker og handling. Jeg har i stedet planlagt det i hodet mitt og fått litt rush av det. Blir nok ikke faktisk å gjøre det. 

Anonymkode: c7683...e52

Er det dette du vil? 

Anonymkode: 4673d...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dette du vil? 

Anonymkode: 4673d...4c0

Dette er jo noe som for det meste tilhører fortiden, men hvor litt enda henger igjen. Det skjer ikke over natten å slutte. 

Anonymkode: c7683...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke som voksen. Men hadde en periode da jeg var 14 år og stjelte sammen med ei venninne. Var mat, sminke og klær..... skammer meg den dag i dag.... tror dere dem i lokalbutikken tenker over det 25 år senere når dem ser meg? 

Anonymkode: 5d5df...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal en del småting som barn / ungdom. Men selvfølgelig ingenting som voksen...   

Jeg hadde selvfølgelig null og niks penger som barn (fikk ikke lommepenger eller noe fra foreldrene mine) og aldri i verden om de ville kjøpt for eksempel sjokolade eller lignende til meg,,,,      

Anonymkode: 711c7...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vokste opp med en fattig alenemor på 80-tallet. Jeg og mine brødre stjal alt vi kunne. Både mat, klær, julegaver osv. Vi var ganske drevne på teknikker.  Julematen ble puttet i min sekk av storebror mens lillebror og mor sto vakt ved hver sin ende av reolene. Vi dro på «shopping» flere ganger i året. Alltid noen som trengte et nytt plagg i familien.  Småting stakk vi elegant inn i jakkeermet, større ting fikk plass i poser eller bukselinning. 

Jeg er ikke stolt over hva jeg gjorde i barndommen. Og om jeg går i selvbetjent kasse på Ikea feks. Og oppdager at jeg ikke har scannet alle varene, da går jeg tilbake og betaler. 

Anonymkode: 21d58...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp med en fattig alenemor på 80-tallet. Jeg og mine brødre stjal alt vi kunne. Både mat, klær, julegaver osv. Vi var ganske drevne på teknikker.  Julematen ble puttet i min sekk av storebror mens lillebror og mor sto vakt ved hver sin ende av reolene. Vi dro på «shopping» flere ganger i året. Alltid noen som trengte et nytt plagg i familien.  Småting stakk vi elegant inn i jakkeermet, større ting fikk plass i poser eller bukselinning. 

Jeg er ikke stolt over hva jeg gjorde i barndommen. Og om jeg går i selvbetjent kasse på Ikea feks. Og oppdager at jeg ikke har scannet alle varene, da går jeg tilbake og betaler. 

Anonymkode: 21d58...9fc

Fikk vondt av dette innlegget. Helt forferdelig at din mor som voksen sto vakt når du skulle stjele. Godt å høre at du har tatt avstand for dette nå som voksen. Men det er jo ikke din feil at du stjal som barn når dere var fattige, og de voksne rundt deg oppfordret deg til det. Du visste jo ikke annet. 

Anonymkode: 4673d...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal i en periode. Slet med spiseforstyrrelser og var avhengig av tyggegummi. Latterlig avhengig a la ti pakker dagen, om ikke mer. En dyr vane.sp kjøpte en eller to, lurte resten ned i lomma. Delvis fordi det var dyrt. Like mye fordi jeg var redd for at kassedama/mannen skulle kommentere (for d har jeg også opplevd flere ganger!). Det tørre vanvittig på samvittigheten og jeg er så glad dette er et tilbakelagt fase jeg aldri igjen skal gjennom. Sliter dog nå, mange år etterpå, med vanvittig dårlig samvittighet mtp det jeg den gang stjal. Kommer aldri til å klare tilgi meg selv for det. 

Anonymkode: 42a49...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stjal i en periode. Slet med spiseforstyrrelser og var avhengig av tyggegummi. Latterlig avhengig a la ti pakker dagen, om ikke mer. En dyr vane.sp kjøpte en eller to, lurte resten ned i lomma. Delvis fordi det var dyrt. Like mye fordi jeg var redd for at kassedama/mannen skulle kommentere (for d har jeg også opplevd flere ganger!). Det tørre vanvittig på samvittigheten og jeg er så glad dette er et tilbakelagt fase jeg aldri igjen skal gjennom. Sliter dog nå, mange år etterpå, med vanvittig dårlig samvittighet mtp det jeg den gang stjal. Kommer aldri til å klare tilgi meg selv for det. 

Anonymkode: 42a49...3c5

Ikke vær så hard mot deg selv. Det gjør ingen nytte for deg. 

Anonymkode: c7683...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stjal i en periode. Slet med spiseforstyrrelser og var avhengig av tyggegummi. Latterlig avhengig a la ti pakker dagen, om ikke mer. En dyr vane.sp kjøpte en eller to, lurte resten ned i lomma. Delvis fordi det var dyrt. Like mye fordi jeg var redd for at kassedama/mannen skulle kommentere (for d har jeg også opplevd flere ganger!). Det tørre vanvittig på samvittigheten og jeg er så glad dette er et tilbakelagt fase jeg aldri igjen skal gjennom. Sliter dog nå, mange år etterpå, med vanvittig dårlig samvittighet mtp det jeg den gang stjal. Kommer aldri til å klare tilgi meg selv for det. 

Anonymkode: 42a49...3c5

Gjort er gjort og spist er spist.. det eneste du kan ta med deg, er at dette var en dårlig erfaring du nå tar avstand fra. Og fra ei kjip tid i livet. Alle gjør feil iblant. 

Å stjele er jo ikke greit, men tyggis da.. er folk som stjeler større ting enn det 

Anonymkode: 4673d...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har stjålet er smågodt, men da var jeg barn. 

Jeg var på butikken med ei venninne da vi var rundt 18 år gamle. Hun putta ei stor sjokoladeplate i lomma på innsiden av jakken hennes, jeg fikk helt sjokk. Hadde hun spurt kunne jeg ha kjøpt sjokolade til henne hvis hun var så blakk, det er aldri greit å stjele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste fra det.

I åpningstid slutta jeg når ca. 10 år.

Etter åpningstid slutta jeg når ca. 14 - 15 år.

a.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...