Gå til innhold

Er dette gode nok grunner til å dumpe daten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi dater eksklusivt.. Men nå har jeg dumpet han. Er så utrolig sliten og lei av alle diskusjonene, og føler jeg blir møtt av en iskald vegg som aldri gjør noe galt selv.. Til gjengjeld er han veldig god når han er god, og vi har utrolig bra sex og seksuell kjemi.. 

Han snakker nedlatende og ufint til meg hver gang han blir provosert. Pga. manglende impulskontroll klarer han ikke å unngå dette. 

Han fraskriver seg alt ansvar ved hver diskusjon, og sier alt er min feil for han har ikke gjort noe galt.

Han påpeker at han er 34 år for å heve seg selv. 

Han trenger svært mye bekreftelse og stiller ulike spørsmål, men blir sint og overgitt når jeg stiller han spørsmål, og mener da at jeg henger meg opp i idiotiske ting. 

Han blir sjalu for at jeg har vært med noen andre før han, for så å benekte at han er sjalu og så legger han det over på meg for at det er jeg som er sjalu.

Han stiller meg et ultimatum ang. hans kontakt med eksen, og det er tydelig at hun alltid vil komme i første rekke før meg. 

Anonymkode: eed91...8d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å stadig vekk snakke nedlatende og aldri innrømme skyld/feil ville nok vært en dealbreaker for meg hvertfall (som mann). For meg er det en indikasjon på litt liten modenhet, for man er to i dating/forhold, og det er ikke konstruktivt å peke på at den andre alltid har skylden i stedet for å foreslå løsninger på noe man finner utfordrende. Å snekke nedlatende er også et veldig lite attraktivt trekk, og ville fått meg til å lure på det generelle menneskesynet. Oppfører man seg frekk og nedlatende under dating, så har man en viss anelse om hvordan det blir hvis det blir et forhold. 

Anonymkode: 988a0...0d4

• Liker 5
Skrevet

Ja. Virker som det eneste positive dere hadde var seksuell kjemi og det holder ikke

Anonymkode: 68e8a...aa9

• Liker 5
Skrevet

Alt kan skyldes elendig kommunikasjon mellom dere. Du har listet opp det du ikke orker mer, så hvorfor er du i tvil? Det er dine grenser og din personlighet som avgjør hva du vil.

At han setter eksen foran deg er dog en god grunn alene. Såfremt det ikke er noe helt spesielt, eller om de har barn sammen, og det er pga dem han stiller opp. 

Gjennom ditt blikk virker han ikke ok. Så du gjorde nok det helt rette. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Alt kan skyldes elendig kommunikasjon mellom dere. Du har listet opp det du ikke orker mer, så hvorfor er du i tvil? Det er dine grenser og din personlighet som avgjør hva du vil.

At han setter eksen foran deg er dog en god grunn alene. Såfremt det ikke er noe helt spesielt, eller om de har barn sammen, og det er pga dem han stiller opp. 

Gjennom ditt blikk virker han ikke ok. Så du gjorde nok det helt rette. 

Er i tvil fordi som sagt, når han er god så er han veldig god. Men det eskalerte i går, og jeg personlig kan ikke forstå hvordan man kan snakke så ufint og nedlatende til noen man er glad i, og som man i tillegg har sagt man vil være kjæreste med. Han er ærlig om at han sliter ekstremt med manglende impulskontroll, men jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan man kan være så stygg i munnen.. 

Han flørtet med eksen rett før vi begynte å date, og sier til meg at jeg må bare finne meg i og godta at de er veldig gode venner. Enten så må jeg godta det eller «så må jeg la være». Synes det er en egoistisk ting å si.. Spesielt når han blir så utrolig sjalu bare fordi jeg har datet noen andre før han. De har ikke barn.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er i tvil fordi som sagt, når han er god så er han veldig god. Men det eskalerte i går, og jeg personlig kan ikke forstå hvordan man kan snakke så ufint og nedlatende til noen man er glad i, og som man i tillegg har sagt man vil være kjæreste med. Han er ærlig om at han sliter ekstremt med manglende impulskontroll, men jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan man kan være så stygg i munnen.. 

Han flørtet med eksen rett før vi begynte å date, og sier til meg at jeg må bare finne meg i og godta at de er veldig gode venner. Enten så må jeg godta det eller «så må jeg la være». Synes det er en egoistisk ting å si.. Spesielt når han blir så utrolig sjalu bare fordi jeg har datet noen andre før han. De har ikke barn.

Altså, ut fra det du skriver, så har du nok gjort det rette. Han er nedlatende og tydeligvis ikke over eksen sin ennå, begge deler er i seg selv nok til at det ikke er en egnet partner. Når han utviser tendens til begge deler er det hvertfall ikke noe å satse på. 

• Liker 5
Skrevet

Eksen min var sånn, var et helvete å komme seg unna, han var også veldig god når han var god, men gud bedre for en manipulerende mann det var. Brukte år på å klare å forstå at han var problemet og ikke meg. Gå nå mens du fortsatt kan. 

Anonymkode: 82094...afb

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, ut fra det du skriver, så har du nok gjort det rette. Han er nedlatende og tydeligvis ikke over eksen sin ennå, begge deler er i seg selv nok til at det ikke er en egnet partner. Når han utviser tendens til begge deler er det hvertfall ikke noe å satse på. 

Ja, jeg tenker det samme.. Jeg er bare så utrolig dårlig på å bryte relasjoner. Holder fast for harde livet, og har dessverre vært i to forhold med psykisk vold. Dette vet denne fyren, og da reagerer jeg ekstra på at han er så ufin når han blir provosert. I går skrev han at det spilte ingen rolle hva jeg skrev, for alt var min feil og han var «faen så lei pisset mitt».. Senere på kvelden likte han et bilde av meg, så han angret seg vel i etterkant. Men det hjelper lite for min del..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har gode sider. Tilmed drittsekker kan fint ha det. Tror du skal holde fast på beslutningen din. Blir ikke noe bedre med tiden det der tenker jeg. 

• Liker 4
Skrevet

Dytter.. 

Skrevet

Jeg hadde ikke orket det der. Og du vet at du fortjener bedre.

Anonymkode: a1eac...752

• Liker 1
Skrevet

Ekskona mi er etter all sannsynlighet psykopat, og alle punktene der kjenner jeg igjen i større eller mindre grad. Selv om daten din ikke nødvendigvis er akkurat det mener jeg det du skriver er nok til på det sterkeste å anbefale deg å kutte kontakten med vedkommende.

Anonymkode: 8e126...ca7

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det syns jeg er veldig gode grunner til å dumpe noen for. Han høres ikke ut som en bra person.

Skrevet

Hva som helst er god nok grunn til å dumpe.

Anonymkode: 9bce0...2b2

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker det samme.. Jeg er bare så utrolig dårlig på å bryte relasjoner. Holder fast for harde livet, og har dessverre vært i to forhold med psykisk vold. Dette vet denne fyren, og da reagerer jeg ekstra på at han er så ufin når han blir provosert. I går skrev han at det spilte ingen rolle hva jeg skrev, for alt var min feil og han var «faen så lei pisset mitt».. Senere på kvelden likte han et bilde av meg, så han angret seg vel i etterkant. Men det hjelper lite for min del..

Sånt skriver man bare ikke. Forhold/dating bør ha rom for å ta opp utfordringer/ting man syntes er vanskelig, men det er ikke veldig konstruktivt å bare avfeie den andre, og spesielt ikke med at h*n "bare snakker piss". Jeg vil vel kalle det emosjonelt umoden, og slike vil man hverken ha som venner eller partnere. 

• Liker 2
Skrevet

Slik var også min eks og jeg valgte å dumpe han for godt etter to år. Fantastisk person som behandlet meg utrolig bra, så lenge det ikke ble rettet kritikk mot han eller vi diskuterte noe som han var uenig i. Han var utrolig ufin i diskusjoner, og den dårlige oppførselen ble bare verre og verre for hver gang vi kranglet. Var aldri hans feil...han hadde ikke sagt det...eller rett etterpå...joda han hadde sagt det likevel, men var jo jeg som misforsto...eller ikke ville forstå, alltid alle andre sin feil og usaklige grunner som rettferdiggjorde hans oppførsel. Han kunne beklage seg i ettertid, var såååå lei seg og skulle skjerpe seg. Etterpå var det koselige mld om at jeg var kvinnen i hans liv, han forsto hva han hadde gjort feil, oppførte seg «perfekt» og love-bombet meg etc. Skjedde ikke en forandring til det bedre, men ting ble bare verre og eskalerte! Glad for at jeg ble kvitt han...før jeg mistet meg selv helt. Mannen er 50+ år med voksne barn. Slike folk kommer aldri til å endre seg, så råder deg til å komme deg vekk for han ødelegger deg helt.  

Anonymkode: 2737d...ff8

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi dater eksklusivt.. Men nå har jeg dumpet han. Er så utrolig sliten og lei av alle diskusjonene, og føler jeg blir møtt av en iskald vegg som aldri gjør noe galt selv.. Til gjengjeld er han veldig god når han er god, og vi har utrolig bra sex og seksuell kjemi.. 

Han snakker nedlatende og ufint til meg hver gang han blir provosert. Pga. manglende impulskontroll klarer han ikke å unngå dette. 

Han fraskriver seg alt ansvar ved hver diskusjon, og sier alt er min feil for han har ikke gjort noe galt.

Han trenger svært mye bekreftelse og stiller ulike spørsmål, men blir sint og overgitt når jeg stiller han spørsmål, og mener da at jeg henger meg opp i idiotiske ting. 

Han blir sjalu for at jeg har vært med noen andre før han, for så å benekte at han er sjalu og så legger han det over på meg for at det er jeg som er sjalu.

Han stiller meg et ultimatum ang. hans kontakt med eksen, og det er tydelig at hun alltid vil komme i første rekke før meg. 

Hadde holdt med et av punktene alene mine for min del.

Spesielt punkt 1, voksne folk uten impulskontroll som oppfører seg sånn orker jeg ikke å ha som bekjente/venner engang og som partner er det 100% uaktuelt.

• Liker 3
Skrevet

Mer enn god nok grunn til å dumpe han. Han er bare et rævhol du tilfeldigvis har bra sex med. Det er ikke noe å investere noe som helst i. 

Anonymkode: 754b5...3ba

• Liker 1
Skrevet

Synes du er dritflink som dumpa han der. Altfor mange som finner seg i sånn ræva oppførsel av frykt for å være alene. Kudos!

Anonymkode: b07bb...be9

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne personen høres meget krampaktig og usikker ut. Du fortjener bedre, og han vil neppe endre seg til tross for at han er «voksen».

Mann 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...