Gå til innhold

Leser du bøker om igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp, her leses om og om igjen. Er avhengig av å lese før jeg sovner, så når jeg er "uten bok" må jeg begynne på en gammel en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.9.2019 den 12.12, Kork skrev:

Sjeldent. Det er to serier jeg har lest to ganger, og en triologi.

Havets Datter, Sagaen om Isfolket og Twilight. 

Da har du jo lest mange om igjen! 😄

S. O. I er jo 47 bøker bare den! Har også lest den flere ganger, enkelte av bøkene sikkert fem ganger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Er det noen bøker du leser igjen og igjen. Som du aldri blir lei av? 

 

I sine erindringer om hvordan han ble historiker, forteller Halvdan Koht at han som barn var glad i å lese. Han fikk for eksempel boken Robinson Crusoe av sin bestefar, og leste den 83 ganger.[8

 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Halvdan_Koht

Anonymkode: 26da7...bb9

Har lest Politi og Røver og Kuppet flere ganger 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen få bøker jeg alltid leser om jeg har lyst til å lese noe men ikke finner noe jeg har lyst til å lese, selv om jeg har hylla full. Litt som når man ikke har noe å ha på seg selv om klesskapet er fullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har noen favoritter som jeg leser med ujevne mellomrom. Bøker jeg alltid kommer tilbake til, som bare gir meg en veldig god følelse, som jeg koser meg veldig med. Det er bla  Ronja Røverdatter av Astrid Lindgren, Sverdet og Korset og Katedralen, Vinterbarn, Den lille prinsen mfl.

Anonymkode: f46c3...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 22.56, Snabeltann skrev:

Da har du jo lest mange om igjen! 😄

S. O. I er jo 47 bøker bare den! Har også lest den flere ganger, enkelte av bøkene sikkert fem ganger! :)

Ja, det er mange bøker men det er de jeg skrev jeg har lest flere ganger. Ikke så mange andre. 

Anonymkode: 810cf...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mange bøker men det er de jeg skrev jeg har lest flere ganger. Ikke så mange andre. 

Anonymkode: 810cf...b9a

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Er det noen bøker du leser igjen og igjen. Som du aldri blir lei av? 

 

I sine erindringer om hvordan han ble historiker, forteller Halvdan Koht at han som barn var glad i å lese. Han fikk for eksempel boken Robinson Crusoe av sin bestefar, og leste den 83 ganger.[8

 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Halvdan_Koht

Anonymkode: 26da7...bb9

Ja. Gode bøker leser jeg gjerne om igjen. Jeg har et par som jeg nok aldri blir lei. 
 

Jeg synes det er mer spesielt å telle gangene du leser en bok enn å lese en bok flere ganger. 83 ganger, liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Samme med film. Leser/ser heller noe jeg vet jeg liker i stedet for å kaste bort tid. Det som kommer inn i bokhylla blir der. Hadde aldri i verden solgt en bok.

Anonymkode: 4362b...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det før men gjør det ikke lenger. Det er noen historiske biografier jeg leser eller har lest som jeg antageligvis kommer til å lese igjen, men antagligvis langt i fremtiden siden det er så mange uleste bøker som kommer først. Spenningsromaner blir det ikke om igjen lenger, men aldri si aldri. Leste to kill a mockingbird i år, og den var så bra st jeg kommer til å lese den igjen. Serier ser jeg ofte igjen og igjen, og ser også filmer i " reprise ", men det blir liksom ikke det samme med bøker. Det er kanskje for at det krever mye mer tid å lese bøker om igjen enn å se criminal minds for tiende gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Reader81 skrev:

Har gjort det før men gjør det ikke lenger. Det er noen historiske biografier jeg leser eller har lest som jeg antageligvis kommer til å lese igjen, men antagligvis langt i fremtiden siden det er så mange uleste bøker som kommer først. Spenningsromaner blir det ikke om igjen lenger, men aldri si aldri. Leste to kill a mockingbird i år, og den var så bra st jeg kommer til å lese den igjen. Serier ser jeg ofte igjen og igjen, og ser også filmer i " reprise ", men det blir liksom ikke det samme med bøker. Det er kanskje for at det krever mye mer tid å lese bøker om igjen enn å se criminal minds for tiende gang.

Krever det mer tid å lese en bok enn å se på en sesong av en TVserie?

Anonymkode: 26da7...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har ganske mange bøker jeg leser om igjen med noen års mellomrom. Det er bøker jeg virkelig liker, og jeg oppdager gjerne noe nytt hver gang jeg leser dem. De fleste bøkene jeg leser blir bare lest en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg leser mange bøker om igjen. For meg, er det liksom et favorittstempel at jeg har lyst til å lese en bok på nytt. ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...