Gå til innhold

Leser du bøker om igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen bøker du leser igjen og igjen. Som du aldri blir lei av? 

I sine erindringer om hvordan han ble historiker, forteller Halvdan Koht at han som barn var glad i å lese. Han fikk for eksempel boken Robinson Crusoe av sin bestefar, og leste den 83 ganger.[8

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Halvdan_Koht

Anonymkode: 26da7...bb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest Harry Potter serien flere ganger :ler:

Anonymkode: cf923...ba4

• Liker 1
Skrevet

Nei. Aldri. 

Vet ikke hvorfor, men jeg har bare ikke glede av å lese bøker igjen. Jeg kan se serier en million ganger, men bøker? Nei. 

Kjenner flere som elsker å lese bøker om igjen, og jeg misunner dem litt. Tror kanskje det er fordi jeg har lyst til å lese flest mulig bøker, så å lese en bok om igjen, føles feil 🤷‍♀️

Anonymkode: 48c25...ac5

Skrevet

Jeg har lest alle bøkene om Elling flere ganger. Bortsett fra den nyeste, men jeg kommer til å lese den igjen og.

Anonymkode: 28d88...964

Skrevet

Eneste er at jeg stadig leser mange av de samme bibelversene

Anonymkode: 7d5d5...8b0

Skrevet

Jeg kan lese bøker om igjen. Det kan gå flere år fra første gang til neste gang jeg leser samme bok. 

Anonymkode: d1d06...7e9

Skrevet

Jeg kan lese enkelte bøker om igjen. Ikke alle,men noen, de som på en måte ga meg mye eller var spesielt artige, spennende etc. Klassikere kan ofte leses om igjen også.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det er flere bøker jeg har som jeg har lest flere ganger og som jeg nok kan finne på å lese igjen. Jeg skumleser, så kan "oppdage" nye ting hver gang... 

Skrevet

Nei, det er for mange bøker jeg har lyst til å lese til at jeg kan bruke tid på de jeg allerede har lest. 

Anonymkode: 3e300...5bc

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen bøker du leser igjen og igjen. Som du aldri blir lei av? 

I sine erindringer om hvordan han ble historiker, forteller Halvdan Koht at han som barn var glad i å lese. Han fikk for eksempel boken Robinson Crusoe av sin bestefar, og leste den 83 ganger.[8

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Halvdan_Koht

Anonymkode: 26da7...bb9

Fagbøker leser jeg om igjen relativt ofte, og så er det et par klassikere jeg kan lese om igjen fra tid til annen.

Skrevet

Sjeldent. Det er to serier jeg har lest to ganger, og en triologi.

Havets Datter, Sagaen om Isfolket og Twilight. 

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg har flere bøker jeg har lest mange ganger.

Glemmer ikke den gangen jeg leste en bok, ble ferdig med den. Men isteden for å legge den fra meg startet jeg forfra og leste den igjen 🙌🏻🙌🏻😄😄 

• Liker 2
Skrevet

Ja, favorittbøkene mine har jeg lest flere ganger. Får et annet perspektiv og en annen opplevelse av boken ettehvert som jeg leser den om igjen. 😊 Har vel med alder og opplevelser å gjøre. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja noen, men da går det noen år i mellom.

Skrevet

Jeg er velsignet med dårlig hukommelse, så jeg leser gjerne bøker flere ganger, og får noe nytt ut av dem hver gang :)

Skrevet

Har en god håndfull bøker jeg er så glad i at jeg leser de flere ganger :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Så absolutt. For meg er det å lese oppatt favorittbøkene mine som å besøke venna; du veit kva som kjem til å skje og kva som vert sagt, men ein har det kjekt og godt ilag sjølv om spenningsmomentet er noko borte. 

Ulempa er at ein byrjar å grine lenge før eventuelle triste parti, så ein blir reint utslitt 😅

Trur kanskje det er Anne frå Bjørkely (engelsk versjon) eg har lest flest ganger, gler meg so til ungane mine er store nok til at vi kan lese den (og resten av serien) ilag. Likeså med Harry Potter-bøkene. 

• Liker 1
Skrevet

Noen få leser jeg flere ganger.

Skrevet

Ja, noen få bøker. Det er bøker som har vært en stor leseopplevelse og som har gitt meg noe spesielt. Jeg lever meg like mye inn i det hver gang. 

Anonymkode: 71c5c...c9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...