Gå til innhold

Bloggere og forbrukermakt


FruenFraHavet

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg grundige lei på at firmaer sponser bloggere/IG’ere som igjen bruker barn som salgsplakater.

Jeg har tatt kontakt med bl.a Ellos og forklart dem hvorfor mitt årelange kundeforhold med dem opphører. Begrunnelsen er at de «samarbeider» med f.eks VillaPaprika og Komikerfrue. 

 

La oss bruke forbrukermakten vår!!

Endret av FruenFraHavet
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Jeg gjør det stadig vekk. Det er bare å skrive en ytterst saklig og høflig mail, man får som regel hyggelige svar.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Jeg er også enig, det er på tide at annonsørene får beskjed om at dette ikke er greit. Det er helt utdatert i forhold til hva som gjelder fokus på nett og nettvett. Personvernet er viktig. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2019 den 15.15, lillesnøfnugg skrev:

Klipp fra saken over: 

– Jeg pleier egentlig å sjekke opp et produkt ganske nøye før jeg bestiller, men den dagen bestilte jeg bare. Man regner jo med at bloggerne sjekker opp produktet før de reklamerer for det.

Det viser hvor viktig det er, i tillegg til å utøve forbrukermakt, å bevisstgjøre blogglesere. For bevisste blogglesere utøver forbrukermakt ved å (forhåpentligvis) ikke kjøpe produktet bare fordi en blogger «anbefaler» det, når de blir klar over at mange bloggere vil reklamere for hva som helst bare de blir betalt for det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
50 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Klipp fra saken over: 

– Jeg pleier egentlig å sjekke opp et produkt ganske nøye før jeg bestiller, men den dagen bestilte jeg bare. Man regner jo med at bloggerne sjekker opp produktet før de reklamerer for det.

Det viser hvor viktig det er, i tillegg til å utøve forbrukermakt, å bevisstgjøre blogglesere. For bevisste blogglesere utøver forbrukermakt ved å (forhåpentligvis) ikke kjøpe produktet bare fordi en blogger «anbefaler» det, når de blir klar over at mange bloggere vil reklamere for hva som helst bare de blir betalt for det. 

Det tyder på at det fortsatt trengs å bevisstgjøre hva bloggere og influencere egentlig er, reklame pakket inn i "vennskap". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Det tyder på at det fortsatt trengs å bevisstgjøre hva bloggere og influencere egentlig er, reklame pakket inn i "vennskap". 

Nettopp!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Bli vakker og netthandelen på Dagsnytt 18 idag.

Og Brandsdal sjøl stiller selvsagt ikke opp. Må være lov å kalle det feigt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
22 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Og Brandsdal sjøl stiller selvsagt ikke opp. Må være lov å kalle det feigt. 

Ja det var dårlig. Når han først skal mene noe politisk så må han stå for det! Og særlig når det gjelder politikk som er så ekstrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...