AnOnYm jEnTe. Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Hei, jeg har ett spørsmål som kanskje er litt merkelig. Jeg har traumer rundt det å legg meg til å sove (pga. det å ha opplevd som barn å måtte være på vakt overfor rusede ustabile voksne) og rundt det å våkne om morgenen (pga. å ha opplevd å våkne opp ukjente steder og å våkne opp bundet fast som barn). Disse traumene (som jeg er i behandling for å bearbeide) gjør at mine morgener og kvelder er preget av mye uro knyttet til søvn Jeg mediterer og lignende, men lurer på om dere har noe dere pleier å gjøre om morgenen eller rett før dere legger dere som dere koser dere med eller som gir dere ro og gjør dere klare for dagen/natten?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 Drikker ofte te eller kakao mens jeg leser en bok eller ser en koselig serie. Bruker også av og til å skrive i en dagbok jeg har. For det meste bruker jeg den til å notere tre positive ting som har skjedd i løpet av dagen. Det hender også at jeg skriver mer dersom jeg føler at jeg har behov for det. Anonymkode: a432d...7ba
udiskutert Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 Høres kanskje litt unødvendig og lite koselig ut, men jeg rer alltid opp senga med en gang når jeg står opp. Det gjør leggerutinen litt lettere. Hvis dyna ligger hulter til bulter på kvelden, dvs uredd, gir det preg av at jeg har hatt en kaotisk dag og gjør det vanskeligere å sovne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå