Gå til innhold

Etterbetaling aap


Gjest The_sea

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg fikk et brev for noen dager siden der det sto" forespørsel om refusjonskrav I arbeidsavklaringspenger fra 23.05.19- 15.08.19" "Nav har satt frem krav til etterbetalt arbeidsavklaringspenger for perioden 23.05.19- 15.08.2019 med tilsammen 20.045,82.. Sosialhjelpen du fikk for denne perioden ble ytt som forskudd på trygd" 

Jeg søkte om aap den 23.05 og har i mellomtiden fått sosialpenger utenom juni måned. 

Summen kom opp på 20.000kr og er det jeg som må betale dette, eller er det nav som skal tilbakebetale meg? 

Er stresset fordi jeg har ikke 20 000, er bare 20 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, The_sea skrev:

Heisann! 

Jeg fikk et brev for noen dager siden der det sto" forespørsel om refusjonskrav I arbeidsavklaringspenger fra 23.05.19- 15.08.19" "Nav har satt frem krav til etterbetalt arbeidsavklaringspenger for perioden 23.05.19- 15.08.2019 med tilsammen 20.045,82.. Sosialhjelpen du fikk for denne perioden ble ytt som forskudd på trygd" 

Jeg søkte om aap den 23.05 og har i mellomtiden fått sosialpenger utenom juni måned. 

Summen kom opp på 20.000kr og er det jeg som må betale dette, eller er det nav som skal tilbakebetale meg? 

Er stresset fordi jeg har ikke 20 000, er bare 20 år. 

Nav skal beregne etterbetalingen på AAP også trekke fra summen du har fått i sosialstønad. Hvertfall sånn de gjorde det på meg for et år siden

Anonymkode: cdda3...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nav skal beregne etterbetalingen på AAP også trekke fra summen du har fått i sosialstønad. Hvertfall sånn de gjorde det på meg for et år siden

Anonymkode: cdda3...a8f

Ok, så jeg skal ikke betale noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The_sea skrev:

Ok, så jeg skal ikke betale noe? 

Jeg måtte ikke det. Fikk bare mindre etterbetalt

Anonymkode: cdda3...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte ikke det. Fikk bare mindre etterbetalt

Anonymkode: cdda3...a8f

Det står 20 000 i summen er usikker på om det er riktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, The_sea skrev:

Det står 20 000 i summen er usikker på om det er riktig 

 

21 minutter siden, The_sea skrev:

Det står 20 000 i summen er usikker på om det er riktig 

Er redd for at jeg skylder nav penger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står at kravet et til etterbetalt AAP, noe jeg selv har opplevd og forstår når jeg leser at det blir trukket fra etterbetalingen, ikke at du skal betale det tilbake.

Anonymkode: cdda3...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står at kravet et til etterbetalt AAP, noe jeg selv har opplevd og forstår når jeg leser at det blir trukket fra etterbetalingen, ikke at du skal betale det tilbake.

Anonymkode: cdda3...a8f

Ok men har ikke fått aap før i august eller september. Blir det trukket av sosialpengene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, The_sea skrev:

Ok men har ikke fått aap før i august eller september. Blir det trukket av sosialpengene? 

Det er etterbetalingen de trekker av. 

Anonymkode: cdda3...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på aap fra datoen du søkte. Du fikk innvilget i august, og har i mellomtiden mottatt sosialstønad. Du får altså etterbetalt fra 23. Mai, men de må først trekke fra det du har mottatt i sosialstønad. Etter de har gjort det får du det som blir igjen. 

Du trenger ikke å betale noe selv da nav ordner dette, og du trenger ikke å være redd for at du skylder nav penger. 

Anonymkode: 0a12d...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...