Gå til innhold

Blod i urinen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått påvist blod i urinen. På skjema fra lege står det at Urin Stix Blod er 2+. Andre verdier i urinen er normale. Legen sa bare at han ikke visste hva det kunne skyldes da jeg spurte, men ønsket at jeg tok en ny prøve når jeg skal til gynekolog om noen uker (urelatert til blodet i urinen). Har jeg grunn til å være bekymret? Skjønner ikke helt om det kan være alvorlig eller om det er normalt, og hva 2+ vil si.

Anonymkode: c3c7e...7dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har fått påvist blod i urinen. På skjema fra lege står det at Urin Stix Blod er 2+. Andre verdier i urinen er normale. Legen sa bare at han ikke visste hva det kunne skyldes da jeg spurte, men ønsket at jeg tok en ny prøve når jeg skal til gynekolog om noen uker (urelatert til blodet i urinen). Har jeg grunn til å være bekymret? Skjønner ikke helt om det kan være alvorlig eller om det er normalt, og hva 2+ vil si.

Blod i urinen kan skyldes mye, og det skal alltid tas på alvor, noe du gjør, og noe legen gjør. Mest sannsynlig er det helt ufarlig, og jeg synes du skal slå deg til ro med det. Dette går bra 😊

Anonymkode: 25c93...f39

Skrevet

Kan alle gynekologer teste urinprøve? Skal på et lite kontor med bare en gynekolog.

Burde jeg ringe fastlegen dersom gynekologen ikke kan teste? Skjønner fortsatt ikke helt hvor alvorlig det er meningen jeg skal ta det.

Skrevet

Har du mensen kan det være grunnen, slimhinner blødninger, nyregrus/Stein (det hadde du kjent), uvi osv. Hadde ikke brukt tid på å bekymre meg i forkant, mange kan få påvist blod i  urinen uten å finne spesiell eller farlig årsak. 

Anonymkode: 64056...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...