Gå til innhold

Endometriose og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endometriose og er så vidt gravid. Det vil si er i uke 4+4 i følge appen. Så ca 2 uker? Har hatt mye menssmerter i noen dager. Føles som om når jeg har mensen. Og da er det skikkelig vondt pga endometriose. Noen som har erfaring med det? Er det normalt å ha så vondt?

Anonymkode: 55595...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt.

Anonymkode: f4e81...7ea

Kombinert med blødning? Friskt blod på papiret ikke i trusa enda. 

Anonymkode: 55595...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kombinert med blødning? Friskt blod på papiret ikke i trusa enda. 

Anonymkode: 55595...7a6

Det er ikke normalt. Du har nok en spontanabort på gang, dessverre. 💓

Anonymkode: 1b445...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalt. Du har nok en spontanabort på gang, dessverre. 💓

Anonymkode: 1b445...f79

Dette er feil. Slutt å skrive så bastant om ting du ikke kan! Herregud, skrive til folk at de er i ferd med å abortere, helt uten å ha NOE som helst grunnlag for å si noe sånt..

Menssmerter er helt vanlig i begynnelsen av svangerskapet. Små blødninger er også *trommevirvel* helt vanlig - uten at det på noen måte signaliserer at noe er galt. Slimhinnene blir veldig skjøre når man er gravid, og små blødninger er veldig, veldig, veldig, vanlig. Med mindre det er så mye som en normal mens, er det ikke noe farlig.

Anonymkode: 34b0d...5cd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalt. Du har nok en spontanabort på gang, dessverre. 💓

Anonymkode: 1b445...f79

Ikke nødvendigvis. Så lenge det ikke er mørkt og masse blod, kan det gå helt fint. Jeg fikk litt rosa en gang uti svangerskapet, og det gikk helt fint. Men man må såklart se ann. Noen har mensenaktig blødning hele svangerskapet også. Slimhinnene er også veldig skjøre. 

Anonymkode: 1395f...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Slutt å skrive så bastant om ting du ikke kan! Herregud, skrive til folk at de er i ferd med å abortere, helt uten å ha NOE som helst grunnlag for å si noe sånt..

Menssmerter er helt vanlig i begynnelsen av svangerskapet. Små blødninger er også *trommevirvel* helt vanlig - uten at det på noen måte signaliserer at noe er galt. Slimhinnene blir veldig skjøre når man er gravid, og små blødninger er veldig, veldig, veldig, vanlig. Med mindre det er så mye som en normal mens, er det ikke noe farlig.

Anonymkode: 34b0d...5cd

Sterke smerter og friskt blod er som oftest ikke et godt tegn! Det er du som må slutte å uttale deg, du gir den stakkars jenten falske forhåpninger. 

Anonymkode: 1b445...f79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Det finnes visst ingen fasit. Skal til legen i morgen uansett, så får ta noen blodprøver da 🤞🏾

Anonymkode: 55595...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Det finnes visst ingen fasit. Skal til legen i morgen uansett, så får ta noen blodprøver da 🤞🏾

Anonymkode: 55595...7a6

Husk å få tatt blodprøve på mandag også så du kan se om hcg stiger eller synker. 

Anonymkode: 1b445...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk å få tatt blodprøve på mandag også så du kan se om hcg stiger eller synker. 

Anonymkode: 1b445...f79

Ja, det skal jeg huske på. Takk!

Anonymkode: 55595...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig sterke menssmerter rundt den tiden i det første svangerskapet mitt, og også litt blødning. Jeg har endometriose, men vet ikke om det har noen sammenheng. Det gikk i hvert fall bra. Det var mye smerter gjennom hele første trimester, så jeg vet jeg tenkte flere ganger at dette kan umulig være normalt. 

I andre svangerskap hadde jeg også litt menssmerter i uke 4-5, men da var de milde. Blødning da også. 

Lykke til :) 

Anonymkode: adfd2...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde veldig sterke menssmerter rundt den tiden i det første svangerskapet mitt, og også litt blødning. Jeg har endometriose, men vet ikke om det har noen sammenheng. Det gikk i hvert fall bra. Det var mye smerter gjennom hele første trimester, så jeg vet jeg tenkte flere ganger at dette kan umulig være normalt. 

I andre svangerskap hadde jeg også litt menssmerter i uke 4-5, men da var de milde. Blødning da også. 

Lykke til :) 

Anonymkode: adfd2...971

OK takk for svar. Men tør ikke forvente at dette går bra for min del. Men håpet er der. Mye følelser, opp og ned. Vanskelig dette her. Får bare vente og se 🤞🏾

Anonymkode: 55595...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smerter å blødning er en veldig dårlig kombinasjon så tidlig i svangerskapet, men ingen regler uten unntak. Kan ikke nok om endometriose til å uttale meg noe om det er vanlig å da få blødning å smerter. Det kan faktisk være normalt i ditt tilfelle. Men hvorfor tar du ikke en graviditetstest å sjekker om HCG stiger eller synker? Er lenge til mandag. Om det er en kjemisk graviditet synker HCG raskt å det kan man se på tester. 

Lykke til. 

Anonymkode: 64842...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sterke smerter og friskt blod er som oftest ikke et godt tegn! Det er du som må slutte å uttale deg, du gir den stakkars jenten falske forhåpninger. 

Anonymkode: 1b445...f79

Mensensmerter, tidvis smertefulle, og blødning er så normalt at man regner med at rundt 30% opplever det i første trimester. Mindre enn halvparten av disse viser seg å være sa. 

Anonymkode: 624c5...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste blodprøven HCG nivå på 14. Så da er det vel over for denne ganga 😔 Får bare prøve igjen om et par uker da. 

Anonymkode: 55595...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da viste blodprøven HCG nivå på 14. Så da er det vel over for denne ganga 😔 Får bare prøve igjen om et par uker da. 

Anonymkode: 55595...7a6

Trist, men ventet. Noe å tenke på til alle dere som gir folk falske håp, helt utrolig. Lykke til videre ❤❤

Anonymkode: 1b445...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist, men ventet. Noe å tenke på til alle dere som gir folk falske håp, helt utrolig. Lykke til videre ❤❤

Anonymkode: 1b445...f79

Ja, helt utrolig at blødninger i tidlig graviditet er normalt. 

Herrefred kvinne.. 

Så kjipt, ts! Det er trist, men desverre lite å gjøre med annet enn å begynne med nytt mot. 

Anonymkode: 624c5...655

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt utrolig at blødninger i tidlig graviditet er normalt. 

Herrefred kvinne.. 

Så kjipt, ts! Det er trist, men desverre lite å gjøre med annet enn å begynne med nytt mot. 

Anonymkode: 624c5...655

Jeg hadde selv litt blødning tidlig i svangerskapet, så vet at det kan gå fint. Men friskt blod og sterke smerter er som regel ikke et godt tegn. Synes da det er ganske dumt å komme hit å si at dette går sikkert fint, dette er helt normalt. 

Anonymkode: 1b445...f79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selv litt blødning tidlig i svangerskapet, så vet at det kan gå fint. Men friskt blod og sterke smerter er som regel ikke et godt tegn. Synes da det er ganske dumt å komme hit å si at dette går sikkert fint, dette er helt normalt. 

Anonymkode: 1b445...f79

Som regel går det helt fint, til tross for blødning. Og smerter så tidlig som ts er er helt normalt. 

Dumt at andre skal bli redde, når det er såpass normalt :)

Anonymkode: 624c5...655

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...