AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Hei alle sammen! Jeg er 24 år gammel og mister store mengder hår hver dag, mye mer enn det som er normalt. Håret er blitt kjempetynt, og nesten alt håret i pannepartiet er borte, og det gjør at panna mi ser diger ut. Jeg begynte å miste mye hår som 20 åring. Har vært hos legen men syns ikke jeg får så mye hjelp. Siden legen snakker fort og gebrokken forstår jeg ikke alt ho sier, og jeg føler vi ikke er helt på "bølgelengde". Jeg sjekket vitaminverdier og lavt stoffskifte men alt ser normalt ut. Legen har henvist meg til hudlege men det kan ta lang tid å få time. Er det ingen andre prøver man kan ta? Kan hårtap være symptom på en annen underliggende sykdom? Har noen erfaring med hårtap og hva som kan være årsaken? Og kan man gjøre noe selv? Hilsen svært fortvila 24åring. Anonymkode: a502d...b22
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 Jeg mistet masse hår etter en periode med masse mentalt stress, mistet også hår noen måneder etter en fødsel. Har ei venninne som begynte å miste en del hår etter en operasjon, hun fikk beskjed av legen at når kroppen har vært igjennom påkjenninger så kan den reagere på den måten. Hårtapet for meg pågikk 3-4 måneder begge gangene, fikk høye viker og tynnere områder på hodet, når det sluttet så vokste det ur igjen, men håret i tinning/panneområdet er mer pjuskete og tynnere en før jeg mistet håret. Hadde ingen vitaminmangel, men jeg regner med at hormonene mine kanskje var i ubalanse begge disse gangene. Om det ikke gir seg må du nesten be om henvisning til spesialist, kan jo være en eller annen hårsukdom. Anonymkode: 025dc...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistet masse hår etter en periode med masse mentalt stress, mistet også hår noen måneder etter en fødsel. Har ei venninne som begynte å miste en del hår etter en operasjon, hun fikk beskjed av legen at når kroppen har vært igjennom påkjenninger så kan den reagere på den måten. Hårtapet for meg pågikk 3-4 måneder begge gangene, fikk høye viker og tynnere områder på hodet, når det sluttet så vokste det ur igjen, men håret i tinning/panneområdet er mer pjuskete og tynnere en før jeg mistet håret. Hadde ingen vitaminmangel, men jeg regner med at hormonene mine kanskje var i ubalanse begge disse gangene. Om det ikke gir seg må du nesten be om henvisning til spesialist, kan jo være en eller annen hårsukdom. Anonymkode: 025dc...b7c Ser jo nå at rådet mitt om spesialist ble litt dumt, da du har blitt henvist til hudlege. Kanskje du kan sjekke om det er kortere ventetider ett annet sted om det er lang ventetid til den legen du er henvist? Anonymkode: 025dc...b7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå