Gå til innhold

Beste reseptbelagte middelet mot kviser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til legen i morgen for å snakke om kviser, fordi jeg har blusset veldig opp.. Jeg er 21 år og lei av å ha dem nå, hadde før reseptbelagt rens tror jeg det var, og en krem som fungerte ganske godt, men hva anbefaler dere? Og eventuelt noe som har hjulpet mot oljete hud uten at det ble knusktørt? 

Anonymkode: 3aaa7...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:)

Skrevet

isotretionin!!! virkelig!

• Liker 4
Skrevet

Isotretinoin. Men det er hvis du er veldig rammet, og ikke bare en kvise i ny og ne. Si at du er redd for arr i ansiktet, så øker du sjansen for at du begynner rett på iso fremfor antibiotika. 

Anonymkode: b149a...0f3

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, kalini skrev:

isotretionin!!! virkelig!

Har prøvd å få det før, jeg har ikke "ille" nok kviser til det, desverre..  I følge en hudlege iallefall, og kvisene mine har blitt mye bedre, men ikke så ille at jeg tror jeg trenger det! 

Skrevet

Kvisene kan jeg ikke hjelpe deg med, har lurt på å fikse et preparat etter å ha prøvd alle kremene legene har gitt meg (de funker gjerne en periode, så går det tilbake til normalen). 

Ang oljete hud uten å tørke ut har jeg brukt produkter for sensitiv hud, uten masse parfymer og alkoholer. Det har funket greit. For tiden bruker jeg mandelolje blandet med tea-tre-olje, som jeg selv synes skaper balanse i min hud som fort blir oljete og dermed herper alt av sminke ganske fort. 

Har hørt at disse pillekurene mot kviser kan gjøre det ganske mye verre i lange perioder før de funker, så er spent på hva folk her har erfart.. 

Anonymkode: c7215...62f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvisene kan jeg ikke hjelpe deg med, har lurt på å fikse et preparat etter å ha prøvd alle kremene legene har gitt meg (de funker gjerne en periode, så går det tilbake til normalen). 

Ang oljete hud uten å tørke ut har jeg brukt produkter for sensitiv hud, uten masse parfymer og alkoholer. Det har funket greit. For tiden bruker jeg mandelolje blandet med tea-tre-olje, som jeg selv synes skaper balanse i min hud som fort blir oljete og dermed herper alt av sminke ganske fort. 

Har hørt at disse pillekurene mot kviser kan gjøre det ganske mye verre i lange perioder før de funker, så er spent på hva folk her har erfart.. 

Anonymkode: c7215...62f

Takk for svar!! 

Skrevet

Gikk på isotretionin i 7 måneder, og det hjalp ikke!! Hadde heller ikke den verste akne-huden. Mye whiteheads og nupper. Ikke alt kom tilbake, men mye. Tror det ligger veldig dypt hos meg da mange i familien har/har hatt problemer med akne.

Anonymkode: 79a81...b75

Skrevet

Tror jeg gikk på tetracycliner og p piller. Vips var alt borte, men det er mange år siden nå så husker ikke alt. 

Anonymkode: b18e1...d5e

Skrevet

Det er bare en ting som hjelper og det er PDT - Photo Dynamic Threatment. PDT ble opprinnelig utviklet mot forskjellige former for hudkreft (selskapet heter Photocure og legemiddelet er Metvix + lys).

Jeg fikk dette utført på sønnen min for mange år siden, men da var jeg insider i miljøet.

Dette (er det eneste som virkelig) funker!!

Skrevet
21 timer siden, DominantHr skrev:

Det er bare en ting som hjelper og det er PDT - Photo Dynamic Threatment. PDT ble opprinnelig utviklet mot forskjellige former for hudkreft (selskapet heter Photocure og legemiddelet er Metvix + lys).

Jeg fikk dette utført på sønnen min for mange år siden, men da var jeg insider i miljøet.

Dette (er det eneste som virkelig) funker!!

Kan jeg spørre deg om hvordan han fikk henvisning dit grunnet akne? For jeg prøvde å søke det opp og ser at det er en behandling som brukes mot solskadet hud. Finner ingenting om akne. Vet du om det finnes noe privat der det kanskje er litt lavere terskel for at de gjennomfører det grunnet betaling. 

Anonymkode: 79a81...b75

Skrevet

Det var ingen henvisning, "bare" personlig relasjon innad i et av våre mest profilerte sykehus, men Aleris utfører PDT. Jeg hadde kontaktet dem.

Skrevet

Isotretinoin, spironolaktone (spirix) og jasminelle (p-piller) var det som hjalp meg. Sleit med hormonell akne i mange går, nå har jeg ikke hatt en eneste kvise på et halvt år. 

Anonymkode: d49f8...303

Skrevet

Du kan evt bruke diane som er en form for p-piller. Det er litt ekstra fare for å få blodpropp når du bruker dem, så noen ganger kan legen være litt spektisk til å skrive ut, men det fungerer veldig bra mot kvisene! Definitivt det beste jeg har prøvd. 

Anonymkode: 7ca00...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...