Gå til innhold

Dere som har vært gjester i destinasjonsbryllup..


ms. Underwood

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Yoshi skrev:

Ikke vært i bryllup i utlandet, men vært i et 3-dagers bryllup på en øy i Norge. Koseligste bryllupet jeg har vært i. 

Vi reiste med nattoget torsdag, lånte en bil og kjørte til øyen fredag. Sjekket inn på et rom med ganske lav standard for prisen. Tror det kostet 600kr per pers, per natt. 

Tok en lur og etterpå fikk vi møtt brud og slekt. Vi fikk en deilig middag på kvelden og vant en quiz. Lørdag var bryllup og middagen var superflott. Etterpå festet brudeparet med oss til de stengte lokalet. 

Søndag spiste vi frokost sammen før vi dro hjem. 

Jeg skal gifte meg i utlandet (fordi min samboer er utenlandsk) og ønsker å kopiere dette opplegget. 

Med gave, overnatting, ferger og tog så kostet det nok litt og måtte derfor droppe utdrikningslaget. Men hadde fått datoen et år i forveien og fikk planlagt turen godt. 

Lav standard for prisen?  Hvis det kostet bare 600 kr natta kan du jo ikke forvente stort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2019 den 22.24, ms. Underwood skrev:

Hvordan var opplegget? Hvor mange dager var dere der, og hvor mye betalte dere? Hva var positivt, hva var negativt? 

Satt av en kveld til bryllup og en formiddag til diverse styling/frisør etc.

Resten av turen var brudeparet (som bodde på destinasjonen, ingen slekt bodde der) turguider etc. 

Nøkkelen til et vellykka destinasjonsbryllup er den samme som til et vellykka «normalt» bryllup: 

1. Ta på alvor at dere er vertskap, ikke prins og prinsesse. Deres behov kommer sist.

2. Ta gjestenes tid på alvor. Ikke bruk en hel dag når 5 timer er plenty, ikke putt inn pauser og må noen vente? Ja, da er det enten brudeparet eller planene må endres. Fotografier etc må takes en annen dag. Funker ikke kirke-fest uten pause? Dropp den ene.

3. Lag et ordentlig opplegg og server ordentlig mat. Og inviterer dere folk langveis fra, organiser overnatting og transport, tilby sightsing og guiding og anledninger til mingling og så videre. 

Anonymkode: f2f50...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SupaWoman skrev:

Lav standard for prisen?  Hvis det kostet bare 600 kr natta kan du jo ikke forvente stort. 

Per pers. Så 1200kr per natt for køyeseng og en dusj som ikke fungerte så bra. Men det viktigste var en forglemmelig helg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitert i bryllup på Maldivene, 50000 kr minst og lagt til palmehelga fordi bruden ikke vil bruke ekstra feriedager. For oss som ikke har fri påskeuka er jo det bare kjempedyrt ( ekstra dyrt i påska mener jeg) og må evt. ta ut eksra ferie. Vi drar ikke..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Torelli skrev:

Invitert i bryllup på Maldivene, 50000 kr minst og lagt til palmehelga fordi bruden ikke vil bruke ekstra feriedager. For oss som ikke har fri påskeuka er jo det bare kjempedyrt ( ekstra dyrt i påska mener jeg) og må evt. ta ut eksra ferie. Vi drar ikke..

Bryllup på MALDIVENE 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Torelli skrev:

Invitert i bryllup på Maldivene, 50000 kr minst og lagt til palmehelga fordi bruden ikke vil bruke ekstra feriedager. For oss som ikke har fri påskeuka er jo det bare kjempedyrt ( ekstra dyrt i påska mener jeg) og må evt. ta ut eksra ferie. Vi drar ikke..

Hva i svarte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...