AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #21 Skrevet 11. september 2019 7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Man er da ikke pliktig til å dra i alle besøkene. Det var en ikke på 90 tallet og har strengt talt aldri vært. Vi har 100 i limit så har iallefall litt mer slingringsmonn, men i prinsippet er jeg imot det gave styret, det at gjestene kommer er det viktigste. Man er det for hva hvis et barn har ingen venner og ingen ønsker å dra i bursdagen til dette barnet? Anonymkode: c6c36...c99
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #22 Skrevet 11. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi gikk nå i stort sett i bursdag til alle i klassen da også. Og på start nittitallet, altså for hundre år siden, så var renten på 15% og ikke den beste tiden økonomisk. Jeg har selv barn, dog på ett år så ikke begynt i barnehage eller skole. Dersom det i fremtiden blir 30 bursdager i året med en gave til en hundrelapp eller to i hver, så velter ikke det familiebudsjettet vårt (og vi har helt gjennomsnittlig økonomi). Jeg ble bare veldig overrasket over det lave beløpet, da jeg hadde sett for meg at det lå på et annet nivå i dag enn da jeg var barn. Anonymkode: f504f...b15 Men det er som sagt mange fattige familier der ute Anonymkode: c6c36...c99
Fru Uperfekt Skrevet 11. september 2019 #23 Skrevet 11. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er det for hva hvis et barn har ingen venner og ingen ønsker å dra i bursdagen til dette barnet? Anonymkode: c6c36...c99 Aner ikke har aldri vært borti en slik situasjon. Jeg sender mine i alle besøkene de blir invitert til, og når mine inviterer til besøk så er det med beskjed om at de ikke ønsker kjøpe gaver men gjerne noe arvet/hjemmelaget.
Brunello Skrevet 11. september 2019 #24 Skrevet 11. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg gikk i 2 klasse for 30 år siden, så hadde vi også en policy på at vi gav bursdagsgaver for ca 50 kroner til folk i klassen. Er det vanlig å ha 50 kroners gave policy i 2019? Det synes jeg hørtes latterlig lavt ut. Anonymkode: f504f...b15 «Beløpsgrensen» er satt lavt for at de fleste skal ha råd til å komme i bursdagen.
Gjest Hundedama Skrevet 11. september 2019 #25 Skrevet 11. september 2019 Et lurt tips, som jeg gjorde da bbsrna var yngre og de ofte vsr i bursdager var å kjøpe inn litt gaver på tilbud, og ha liggende.
Snabeltann Skrevet 12. september 2019 #26 Skrevet 12. september 2019 Synes det høres kjempelurt ut! Barn i dag har alt! Så gaver er ikke det viktigste. En 50 lapp eller litt godteri.. Etc er supert! viktigste er at det blir en gøy bursdag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå