Gå til innhold

Bursdagsgave til 50kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi kunne dessverre ikke møte på f.møte til vår datter i 2.kl. ser av referat at det ble diskutert og bestemt at vi nå skal gi gaver til en verdi av kr50,-

.....hva får vi får det ? 🤔

Anonymkode: fe7ca...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi en 50lapp ja, mye bedre at 5-10 barn gir en 50lapp hver så kan barnet kjøpe seg noe skikkelig, enn at 5-10 barn skal kjøpe noe ræl for en 50lapp hver😉😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi heller en 50 lapp en noe ræl som bare blir slengt i en krok.

Anonymkode: f5b4a...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårpynt eller annet dill på Glitter. Kanskje du er heldig å finne nedsatte bøker eller annet på en bokhandel. Hobbysaker. 

Anonymkode: ef4a7...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Vi kunne dessverre ikke møte på f.møte til vår datter i 2.kl. ser av referat at det ble diskutert og bestemt at vi nå skal gi gaver til en verdi av kr50,-

.....hva får vi får det ? 🤔

Anonymkode: fe7ca...2c8

Lurt å handle gaver på salg, på lekekassen.no foreksempel, er masse leker nedpriset

Anonymkode: 2d435...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som vi har for klassen til eldste.

Typisk så går det i en del 50lapper, som er fint da de kan kjøpe seg noe de ønsker seg. Og så er det feks noen som er flinke til å handle på salg, feks bøker, søte bamser, puslespill etc. 

Selv har jeg hvis det ikke er gitt penger kjøpt ting som blyanter, viskelær og penner (spesielt ved skolestart), spill (feks kortspill som Ligretto da bokhandelen kjører tilbud), bøker, gavekort på yoghurtisbutikken, hårpynt og neglelakk ++. Mye man kan finne på hvis man benytter seg av tilbud og av og til har det nok endt opp med 60-70 kr, men stort sett 50 kr. Har også kjøpt inn flere ting hvis jeg får takk i noe fint til en rimelig penge så jeg har et lite lager!

Anonymkode: 50204...8b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:) 

8B6FA187-7954-44DA-8B34-75012BCC7FD4.jpeg

FF298FB1-5230-4802-9914-920BF8CF2F21.jpeg

92669E31-8FA2-4487-A0EC-C6BD848FF71F.jpeg

C67F0081-19C8-448A-864E-20C8090BA6E2.jpeg

Anonymkode: 2d435...af8

Hvor er dette? Gode tips til smågaver til jul!

Anonymkode: 2e742...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå sammen flere barn om en gave. Det gjør vi. Du får gode gaver fra 100 kr. Da trenger en bare å alliere seg med et annet foreldrepar. så betaler en hverandre på vipps. Easy peasy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jenta mi var yngre, hendte det at jeg kjøpte t-skjorter/fine strømpebukser på salg for å ha i gave til venninner. Feks på Cubus. Det ble fra 30-60 kr. El 3 for 2 - tilbud. 

Har funnet små DIY-/hobbysett til 49 på Nille/Biltema. Perlesett, fargeleggingsbøker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg gikk i 2 klasse for 30 år siden, så hadde vi også en policy på at vi gav bursdagsgaver for ca 50 kroner til folk i klassen.

Er det vanlig å ha 50 kroners gave policy i 2019? Det synes jeg hørtes latterlig lavt ut.

Anonymkode: f504f...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg gikk i 2 klasse for 30 år siden, så hadde vi også en policy på at vi gav bursdagsgaver for ca 50 kroner til folk i klassen.

Er det vanlig å ha 50 kroners gave policy i 2019? Det synes jeg hørtes latterlig lavt ut.

Anonymkode: f504f...b15

Ja.. når jeg var 11 for 20 år siden kjøpte vi også for 50 kr, fikk mye mer for pengene den gang enn nå. 

Anonymkode: 2e742...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Vi kunne dessverre ikke møte på f.møte til vår datter i 2.kl. ser av referat at det ble diskutert og bestemt at vi nå skal gi gaver til en verdi av kr50,-

.....hva får vi får det ? 🤔

Anonymkode: fe7ca...2c8

50 lapp i konvolutt. Perfekt.De slipper mye som går i bosset.Og kan kjøpe seg noe eller spare pengene selv.

Anonymkode: 08129...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg gikk i 2 klasse for 30 år siden, så hadde vi også en policy på at vi gav bursdagsgaver for ca 50 kroner til folk i klassen.

Er det vanlig å ha 50 kroners gave policy i 2019? Det synes jeg hørtes latterlig lavt ut.

Anonymkode: f504f...b15

Folk flest er ikke rike, og jeg regner med at da du var liten for 100 år tilbake så var man ikke pliktig til å dra på alle hersens bursdager i motsetning til i dag.

Anonymkode: c6c36...c99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

50 lapp i konvolutt. Perfekt.De slipper mye som går i bosset.Og kan kjøpe seg noe eller spare pengene selv.

Anonymkode: 08129...8cd

Forressten så er det 28jentebursdager å gå i på 1år. pluss alle de andre på de andre barna mine sine klasser..så blir en del på ett år.Og noen ganger feirer 3-5 sammen. skal du da ut med 500kr feks blir det fort dyrt og ikke alle klarer det på knapt 1ukes varsel. Skal og kunne inkludere alle..Uten at de blir blakk.Ikke alle har råd..

Anonymkode: 08129...8cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest er ikke rike, og jeg regner med at da du var liten for 100 år tilbake så var man ikke pliktig til å dra på alle hersens bursdager i motsetning til i dag.

Anonymkode: c6c36...c99

Man er da ikke pliktig til å dra i alle besøkene.

Det var en ikke på 90 tallet og har strengt talt aldri vært.

Vi har 100 i limit så har iallefall litt mer slingringsmonn, men i prinsippet er jeg imot det gave styret, det at gjestene kommer er det viktigste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk flest er ikke rike, og jeg regner med at da du var liten for 100 år tilbake så var man ikke pliktig til å dra på alle hersens bursdager i motsetning til i dag.

Anonymkode: c6c36...c99

Vi gikk nå i stort sett i bursdag til alle i klassen da også. Og på start nittitallet, altså for hundre år siden, så var renten på 15% og ikke den beste tiden økonomisk.

Jeg har selv barn, dog på ett år så ikke begynt i barnehage eller skole. Dersom det i fremtiden blir 30 bursdager i året med en gave til en hundrelapp eller to i hver, så velter ikke det familiebudsjettet vårt (og vi har helt gjennomsnittlig økonomi).

Jeg ble bare veldig overrasket over det lave beløpet, da jeg hadde sett for meg at det lå på et annet nivå i dag enn da jeg var barn.

Anonymkode: f504f...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...