Jentepå18år Skrevet 11. september 2019 #1 Skrevet 11. september 2019 (endret) Fikk satt inn spiral for ca 6 mnd siden, etter å ha født mitt andre barn. Blødde en mnd tid etter innsetting. Mistet så mensen helt, helt til for 3 uker siden. Begynte da å blø litt, og så økte det litt etter noen dager. Har hatt mensen nå i 3 uker, ikke like mye som før jeg fikk satt inn spiral, men nok til å måtte bruke ob. Får også veldig sterke mensensmerter på den ene siden tritt og ofte, hver dag. Varer bare noen sekunder, men kan være veldig vonde, og kjennes ut som rier. Noen ganger må jeg stoppe opp å puste meg gjennom dem. Hadde litt mensensmerter før jeg fikk satt inn spiral, men det var som oftes bare den første dagen med mens, og di var ikke så vonde. Det jeg lurer på er om det er normalt å plutselig få mensen som varer så lenge, og å få mensensmerter av og på omtrent hver dag med spiral? Kan også nevne at jeg begynner å føle meg syk. Vondt i hele kroppen og varm. Men sikkert bare helt tilfeldig Er forresten ikke 18 år, bare får ikke endret navnet🙈 Endret 11. september 2019 av Jentepå18år
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 Hvis du er bekymret for at alt er ok så ville jeg kontaktet de som satte inn spiralen. Du kan også lese pakningsvedlegget til spiralen, og se om det står noe der. Du har tatt jevnlige celleprøver som har vært ok? Når var forrige? Anonymkode: 6bcc9...e9c
udiskutert Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 Jeg opplevde blødningsforstyrrelser i lang tid etter at jeg satte inn hormonspiral. Nå er jeg nærmest smertefri når jeg har mensen, og blør lite, fire år etter jeg satte inn. Har inntrykk av at alle har ulike erfaringer med bruk av spiral. Ikke alle mister mensen, og det er mange som fortsatt har smerter når de har mensen. Samtidig er det jo forskjell på hormon- og kobberspiral. En kobberspiral kan jo gi kraftigere blødninger enn du har hatt tidligere.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 Har hørt utrolig mange ulike erfaringer med spiral, mange gode og mange dårlige. Personlig hadde jeg enormt lange mensperioder og mye mer smerter enn jeg hadde før. Dette varte så lenge jeg hadde den. Fikk også smerter i magen utenom, og det samme gjaldt under sex. Mannen min merket den også, så det ble en ubehagelig seanse for begge. Smertene forsvant ikke før jeg fjernet den. Legen sa den satt helt perfekt og det var ingen ting som forklarte smertene mtp hvordan den satt. Anonymkode: 366ac...bff
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er bekymret for at alt er ok så ville jeg kontaktet de som satte inn spiralen. Du kan også lese pakningsvedlegget til spiralen, og se om det står noe der. Du har tatt jevnlige celleprøver som har vært ok? Når var forrige? Anonymkode: 6bcc9...e9c Ja har vurdert det, er bare redd for å virke litt hysterisk hvis det egentlig er helt normalt. Derfor jeg ville høre her først Nei har ikke tatt celleprøve da jeg ikke er 25 enda. Burde jeg gjøre det fordeom? Etter fødsler og ved innsetting av spiral har lege og jordmor spurt om jeg har gjort det. Så har jeg sagt at jeg ikke er 25 også har di sagt at åja ja da trenger du det ikke ennå Anonymkode: 4c4fa...d8f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt utrolig mange ulike erfaringer med spiral, mange gode og mange dårlige. Personlig hadde jeg enormt lange mensperioder og mye mer smerter enn jeg hadde før. Dette varte så lenge jeg hadde den. Fikk også smerter i magen utenom, og det samme gjaldt under sex. Mannen min merket den også, så det ble en ubehagelig seanse for begge. Smertene forsvant ikke før jeg fjernet den. Legen sa den satt helt perfekt og det var ingen ting som forklarte smertene mtp hvordan den satt. Anonymkode: 366ac...bff Hadde du regelmessig mens? Og hadde du det helt fra starten av? Har hørt at man kam få uregelmessig mens, bare synes det er rart at det kommer så «lenge» uten, og at jeg blør i 3 uker, og holder fortsatt på. Er litt vel lenge synes jeg... Men er så fornøyd med spiralen ellers, så vil ikke ta den ut. Har forresten jaydess hormonspiral Anonymkode: 4c4fa...d8f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #7 Skrevet 12. september 2019 Jeg ville oppsøkt lege om jeg var deg. Særlig siden du føler deg syk og varm. Anonymkode: 1f056...9c4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #8 Skrevet 12. september 2019 43 minutter siden, udiskutert skrev: Jeg opplevde blødningsforstyrrelser i lang tid etter at jeg satte inn hormonspiral. Nå er jeg nærmest smertefri når jeg har mensen, og blør lite, fire år etter jeg satte inn. Har inntrykk av at alle har ulike erfaringer med bruk av spiral. Ikke alle mister mensen, og det er mange som fortsatt har smerter når de har mensen. Samtidig er det jo forskjell på hormon- og kobberspiral. En kobberspiral kan jo gi kraftigere blødninger enn du har hatt tidligere. Har liksom ikke blødd noen ting siden jeg sluttet å blø etter innsett, derfor jeg synes det er rart...Men ja alle er jo forskjellige, så sikkert sånn det er for meg. Får bare tåle det. Er storfornøyd ellers, og dette er nesten siste alternativ. Kan ikke ta diverse p-piller grunnet migrene. En annan type hadde jeg mensen konstant i over 3 Mnd før jeg sluttet. Ble deprimert av p-stav. Ble gravid på p-plaster🙈 Anonymkode: 4c4fa...d8f
Jentepå18år Skrevet 12. september 2019 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville oppsøkt lege om jeg var deg. Særlig siden du føler deg syk og varm. Anonymkode: 1f056...9c4 Tror du det kan være infeksjon eller noe? Hadde feber i går og vondt i hele kroppen. Var helt fin i morrest, men utover dagen ble jeg dårlig igjen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå