AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #1 Skrevet 11. september 2019 Innser jeg sliter med å si S. Jeg kan si "Synne", hvor munnen blir rekt utover som en y, men sliter med feks "sel". Det er som at luften "lekker" ut på høyre side av munnen, og det blir slørete. Tips? Anonymkode: 13918...c18
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #2 Skrevet 11. september 2019 Når jeg tenker om lekker luften ut på begge sider av tennene, slik at det blir en slags... shhhhhshshsh lyd. Anonymkode: 13918...c18
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #4 Skrevet 13. september 2019 Logoped Logopeden vil lære deg å styre lyden og øve tungen. Men dersom du bare har en dårlig uttale av S, så er det ikke sikkert du kvalifiserer til logopedhjelp. Kutter du ut S-lyden for eksempel? Kutter du da i begynnelsen, eller midt i ordet? Prøv å kartlegg problemet litt, før du søker hjelp Anonymkode: 5f2a4...ba4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #5 Skrevet 13. september 2019 Logoped Anonymkode: 318b3...35c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #6 Skrevet 13. september 2019 Jeg synes kanskje det høres ut som du ikke strammer musklene i tuppen av tungen godt nok, og kanskje setter du ikke spissen av tungen opp i ganen rett bak fortennene, men at det heller er en del litt lenger bak på tungen som går opp mot ganen. Prøv å stramme musklene i tungen, prøv å varier hvor stor del av tungen som kommer opp i ganen, varier hvor i ganen tungen treffer og varier hvilken del av tungen som treffer ganen. Så er det bare å høre seg frem. Anonymkode: 62e09...990
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå