AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #1 Skrevet 11. september 2019 Etter at jeg selv fikk hund så tåler jeg ikke å høre om dyremishandling og dyr som lider, man hører jo hele tiden om fæle saker i media så umulig å ikke høre om det. Får helt vondt i kroppen, blir kvalm og har mest lyst til å grine bare jeg tenker på uskyldige dyr som lider pga onde mennesker. Når jeg hører om mennesker som driver med dyremishandling kan det ødelegge nesten hele dagen min pga sorg over at dette skjer. Bare tanken på at lidelse skulle hende min hund, eller at han skal oppleve smerter og dø, gjør at jeg nesten tenker at det ikke er verdt å ha hund. Er så hinsides glad i han. Jeg skjønner jo at dette kan høres som jeg er helt hysterisk. Har tidligere vært kjent for å være ganske hardhudet. Men hvordan kan jeg håndtere dette? Jeg kan jo ikke fortsette å reagere så sterkt på dette, det går jo ut over hverdagen og sjelefreden. Er det noen som også har dyr som har noen tips til hvordan jeg kan bli mer hardhudet eller klare å takle dette på en bedre måte? Ønsker ikke latterliggjøring eller frekke kommentar, da jeg selv er klar over hvor hysterisk jeg kanskje høres ut for mange. Ønsker råd på hvordan jeg kan slutte å bli så påvirket av dette. (p.s har ikke barn, og tenker nå, at hvordan skal jeg klare å ikke bekymre meg syk over et barn når jeg tydeligvis gjør det over en hund) Anonymkode: f2fe5...5c3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #2 Skrevet 11. september 2019 (ts: skal sies at jeg kun har hatt hund i et par måneder, så kan jo være en reaksjon på ansvaret jeg føler osv.. noen som har opplevd det samme? vil jo tro og håpe at det roer seg etterhvert) Anonymkode: f2fe5...5c3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #3 Skrevet 11. september 2019 Tror det har litt med ansvaret å gjøre ja. Men selv unngår jeg stort sett nyheter nettopp på grunn av dette, orker ikke å høre om at en haug med kyr brant inne i en fjøs eller at noen mishandlet hunden sin til døde. Jeg klarer det bare ikke, og jeg tenker at vi er ikke skapt til å høre om alle disse tingene heller. Før levde vi jo i mye mindre samfunn, og vi fikk ikke høre om all verdens lidelse hele tiden. Jeg kan bare ikke se at det er naturlig å tåle all den eksponeringen for elendighet hele tiden.. Anonymkode: aa791...6dc 3
Djungelvrål Skrevet 11. september 2019 #4 Skrevet 11. september 2019 Jeg fjerner venner som legger ut mye slikt på face osv. Rapporterer også noen filmer. Orker ikke, unngår å se slike videoer på nesten alle SOME. Blir så lei meg og frustrert. Har selv katt. 4
SoWhat? Skrevet 11. september 2019 #5 Skrevet 11. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det har litt med ansvaret å gjøre ja. Men selv unngår jeg stort sett nyheter nettopp på grunn av dette, orker ikke å høre om at en haug med kyr brant inne i en fjøs eller at noen mishandlet hunden sin til døde. Jeg klarer det bare ikke, og jeg tenker at vi er ikke skapt til å høre om alle disse tingene heller. Før levde vi jo i mye mindre samfunn, og vi fikk ikke høre om all verdens lidelse hele tiden. Jeg kan bare ikke se at det er naturlig å tåle all den eksponeringen for elendighet hele tiden.. Anonymkode: aa791...6dc Et veldig tankevekkende innlegg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 1 hour ago, SupaWoman said: Jeg fjerner venner som legger ut mye slikt på face osv. Rapporterer også noen filmer. Orker ikke, unngår å se slike videoer på nesten alle SOME. Blir så lei meg og frustrert. Har selv katt. Ja disse pelsdyrpostene og alt det, skrekk og gru! Jeg har måttet skjule mange venners poster fra min feed på grunn av det. Anonymkode: aa791...6dc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #7 Skrevet 12. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja disse pelsdyrpostene og alt det, skrekk og gru! Jeg har måttet skjule mange venners poster fra min feed på grunn av det. Anonymkode: aa791...6dc Jeg har selv hund og syns det er jævli med disse videoene og prøver å unngå. Men syns det er bra folk deler sånt, da er det større sjanse for at dyrene får hjelp. At jeg skal ha det jævli etter å ha sett noe sånt er faktisk verdt det hvis det kan hjelpe dyrene. Anonymkode: 29d1d...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #8 Skrevet 13. september 2019 På 11.9.2019 den 20.49, AnonymBruker skrev: Etter at jeg selv fikk hund så tåler jeg ikke å høre om dyremishandling og dyr som lider, man hører jo hele tiden om fæle saker i media så umulig å ikke høre om det. Får helt vondt i kroppen, blir kvalm og har mest lyst til å grine bare jeg tenker på uskyldige dyr som lider pga onde mennesker. Når jeg hører om mennesker som driver med dyremishandling kan det ødelegge nesten hele dagen min pga sorg over at dette skjer. Bare tanken på at lidelse skulle hende min hund, eller at han skal oppleve smerter og dø, gjør at jeg nesten tenker at det ikke er verdt å ha hund. Er så hinsides glad i han. Jeg skjønner jo at dette kan høres som jeg er helt hysterisk. Har tidligere vært kjent for å være ganske hardhudet. Men hvordan kan jeg håndtere dette? Jeg kan jo ikke fortsette å reagere så sterkt på dette, det går jo ut over hverdagen og sjelefreden. Er det noen som også har dyr som har noen tips til hvordan jeg kan bli mer hardhudet eller klare å takle dette på en bedre måte? Ønsker ikke latterliggjøring eller frekke kommentar, da jeg selv er klar over hvor hysterisk jeg kanskje høres ut for mange. Ønsker råd på hvordan jeg kan slutte å bli så påvirket av dette. (p.s har ikke barn, og tenker nå, at hvordan skal jeg klare å ikke bekymre meg syk over et barn når jeg tydeligvis gjør det over en hund) Anonymkode: f2fe5...5c3 Det der er jo en naturlig reaksjon på noe du er sterkt imot. Det som hjelper meg er å vite at jeg gjør en forskjell. Hvis jeg har mulighet så hjelper jeg dyr som trenger det og strekker meg langt for å sørge for at de har det bedre enn før. Du skal reagere, du har all grunn til det. Du kan se på YouTube hva folk gjør for dyr som er fint, mange helter som redder dyr i nød. Det gir håp for menneskeheten Anonymkode: 90387...568
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #9 Skrevet 13. september 2019 På dyrevern.no eller Noah.no kan du jo donere penger. Hvis du ikke vil være vitne til urett må du hjelpe til med å stanse det og støtte organisasjoner som hjelper dyr Anonymkode: 90387...568 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #10 Skrevet 13. september 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: På dyrevern.no eller Noah.no kan du jo donere penger. Hvis du ikke vil være vitne til urett må du hjelpe til med å stanse det og støtte organisasjoner som hjelper dyr Anonymkode: 90387...568 Enig. Og det er flere måter å støtte på. Enten ved å gjøre noe aktivt selv, eller ved å støtte med utstyr og/eller penger. Anonymkode: 4fc06...a94 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #11 Skrevet 13. september 2019 Det er jo bra for dyrene at folk har empati emd dem, da. Dess flere som har empati, dess færre ønsker og drepe dem, der de må leve triste liv der mye av tiden er inne i kalde, mørke fjøs. Jeg var på besøk i et helt vanlig, lite kufjøs, og de hadde 1 kalv stående i bås helt alene, 24 timer i døgnet, fordi de andre kalvene mobbet den og eneste løsning var å isolere den og ha den i et bittelite bur der det ikke var plass til å snu seg rundt en gang. Og de mente den likte så godt mennesker for den ble helt vill og kosete med en gang de gikk bort til den. Det tror jeg de fleste dyr i isolasjon i et lite bur hadde blitt.... De andre kalvene var i et lite område på hard betong i et mørkt rom. Og disse bøndene var "glad i" dyrene sine og mente de hadde det godt, så det er ikke som om menneskene vil dyra vondt. De bare forstår ikke hvordan dyrene er individer med behov for å være med andre dyr på steder som ikke er mørke fjøs og der de ikke blir sendt til slakteri med en gang bonden ikke har bruk for de. Anonymkode: 90b54...518 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #12 Skrevet 13. september 2019 Synes selv det er skrekkelig, spesielt lidelsene useriøse dyreoppdrettere påfører enkelte hunderaser ved å drive avl på dem, flatnese hunder som har kronisk bihule betennelse, raser som får for lite kranie og hjertetrøbbel osv. Det skulle vært straffbart å eie slike hunder! Anonymkode: 0afdc...10a 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #13 Skrevet 13. september 2019 Bra Dere ikke er her jeg er. Jeg hater mishandling av dyr. Jeg ønsker ikke nevne land men det er den del fattige folk her. De har ikke bil eller traktor. De pisker rundt på bein rangler av esler og hester. Jeg er forøvrig heste elsker. Fryktelig vondt å se men det setter ting i perspektiv. Disse dyrene her gjør jo at familie kan overleve. Likedan er hunder sett på som skitne. Det er flokker med hunder her som holder sammen. Rabies eksisterer her men hundene skyr mennesker her og det er bra. D har jeg tenkt på mange ganger sultne hunder i flokk som er rovdyr. Utrolig rart at de ikke har angrepet små barn og katter. Det er utrolig mye løskatter her og men de er akseptert i samfunnet her. Det ligger ofte døde kuer, hester og hunder etter veien. En stenger ute mest mulig når man er midt oppi d og tenker at så glad Norge ikke er sånn lengre. Har også blokkert alle de som sender dyremishandling på FB etc. D er unødvendig å se på. De fleste vet d foregår grusomme ting i verden både mot dyr og mennesker. Skal en ta innover seg alt som skjer blir vi nok sperra inne. Beste man kan gjøre i hvertfall i Norge er å ta godt vare på eget dyr og si gjerne i fra til de som ikke gjør d. Anonymkode: 31287...92e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #14 Skrevet 13. september 2019 Du må bare få tjukkere hud. Dyr pines til døde hvert sekund på kloden, og det samme gjør både voksne mennesker og barn. Enten så lever du med det, og må finne en måte å akseptere at alt absolutt alt kjøtt du spiser har lidd og alt kjøtt hunden din spiser har lidd, eller så tar du grep (og lever med det likevel). Uansett er bare å eie et dyr dyreplageri, så du må nesten bare tøffe deg opp når du nå engang har valgt å eie et vesen. Hunden din er eiendelen din, ikke kompis. Hen har ikke valgt å bli holdt i fangenskap av deg, og aldri opplevd nok frihet til å ha valgkompetanse i forhold til å bli eid eller ei - en slave velger ikke sjelden slaveri fremfor det ukjente. Og en slave, som en hund, får aldri det valget. Du kan si at en eiendel er kompis alt du vil. Men den er og blir en eiendel. Anonymkode: 33e27...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #15 Skrevet 13. september 2019 Jeg har det sånn som deg. Kan ikke hjelpe alle, men gjør det jeg kan eller har mulighet til. En gang jeg gikk tur så møtte jeg på en katt som ikke hadde det bra. Brukte lang tid på å fange katten og tok den med til vetrinær. Han ble dessverre avlivet pga store skader, men satt igjen med en god følelse etterpå. Viss alle gjør litt, så hjelper det mye! Pleier også å donere penger til organisasjoner som hjelper dyr. Anonymkode: 0c6ec...b59 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #16 Skrevet 14. september 2019 Jeg mishandlet hunder når jeg var liten. Idag skammer jeg meg. Anonymkode: d50e4...483
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå