Gå til innhold

Lydopptak av samtaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eks tar opp samtaler av vi har. Han starter selvsagt opptakene etter han har skjelt meg ut eller sagt noe forferdelig for å få med min reaksjon. Nå har jeg begynt å si at han ikke får ta opp samtaler helt i starten. Har han da lov til å bruke disse mot meg i retten?

Anonymkode: 6a3be...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han må da informere deg om at du blir tatt opp. Om jeg var deg ville jeg hatt mest mulig skriftlig kommunikasjon som mulig. Ta vare på alt. Og om dere absolutt må prate på telefonen så burde du ta opp hele samtalen selv (og informere han om det i starten av samtalen). Da blir det vanskeligere for han å manipulere

Anonymkode: a1156...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva for et forhold har dere egentlig?

Anonymkode: 3afaa...66a

Vi er midt i en barnefordelingssak. 

Anonymkode: 6a3be...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaling: slutt med å snakke med ham. Ta evt ting på meldinger/e-post  i stedet. Og da kun ting som er helt nødvendig ang barnet her og nå frem til dere får en avklaring på hvordan ting blir. 

Han har lov til å ta opp samtaler han selv deltar i, og forsåvidt også bruke dem rettslig. Men det blir nok gjennomskuet at han kun tar opp det som er fordelaktig for ham. Dermed har nok ikke så stor bevisverdi. Du kan evt ta opp hele samtalene selv. 

Men det beste er nok å ikke snakke med ham, siden det påvirker deg så mye at du ikke kan kontrollere deg. 

 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...