Gå til innhold

Hva er ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er ferie minst en uke. Jeg har en venninne som reiser på "ferie" flere ganger i året. Men hennes syn på ferie kan vere å reise hjem til foreldrene for en helg, eller langhelg i utlandet. Nå har hun igjen planlagt ferie til høsten og skal til Italia i fem dager.. 

For meg må en ferie vere lang nok til at jeg får koblet av fra hverdagen, og disse turene hun har kaller jeg bare for tur eller langhelg. 

 

Anonymkode: 2c500...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Ferie er å reise vekk, fra hjemstedet sitt, trenger ikke være utlandet, en helg kan også kalles ferie.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ferie er for deg, så har venninna di en annen definisjon av ferie. Er det noe å henge seg opp i?

Anonymkode: 4547b...e24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler av fra første time. 

Så ferie er å reise bort. Om det så er fredag-søndag. Selv om jeg kaller Køben fredag kveld-søndag morgen for "mini"-ferie. 

Anonymkode: ed3d3...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En langhelg er for meg ferie. Trenger uansett kun en dag på å koble ut hverdagen.

Anonymkode: e8483...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie for meg er å gjøre noe annet enn hva jeg gjør i hverdagen. Det kan like godt være hjemme, hytta, lange eller korte utenlandsopphold, eller lange eller korte reiser til venner og familie.

Anonymkode: 31469...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle definerer vel ferie forskjellig, for meg er det å gjøre noe annet enn det jeg gjør i hverdagen. 

Anonymkode: 81b0a...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ferie utlandet. Føler ikke jeg har ferie om jeg reiser bort ei helg i en annen by i Norge. Men det er bare MIN definisjon av ferie. En langweekend i Polen er nok til at jeg kaller det ferie.

Anonymkode: 93159...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye man skal henge seg opp i.

Da guttungen var liten, gikk han i barnehage som fulgte skoleruta, det innebar at han hadde 9-10 ferieuker i året. Sier seg selv at det ikke ble så mye familieferie sammen alle sammen.
Men i høstferien det ene året, dro vi på et badeland, overnattet på et fint hotell og vi spiste god mat! Det var to dager med familien, det var ferien det året og vi husker den alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie er to ting ; " å ha ferie" er å ha fri fra jobb en lengere periode enn ei helg. " Å reise på ferie" er å reise bort fra der man bor for en periode som er lenger enn ei helg. 

Det er enkelte som mener at ferie=utenlandstur og ikke noe mindre enn det. Men man trenger strengt tatt ikke reise mer enn et par timer unna for å være på ferie. 

Anonymkode: 5e28d...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...