Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen utdannede sykepleiere som jobber som helsesekretær, som kan fortelle om arbeidsoppgaver, lønn, og generelt om jobbhverdagen?? 

Anonymkode: 2bfaf...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det mens jeg utdannet meg til noe annet. Jeg satt i skranken i en poliklinikk. Tok blodprøver, satte opp pasienter på timer, tok betaling osv. Hadde lønn som en sekretær, tror jeg hadde hele 320.000 i året 🙄 Dette er tre år siden nå da. De med autorisasjon og full ansiennitet tjente 380.000 tror jeg.

Synes det var pyton, men bedre enn å jobbe som sykepleier. Men hadde aldri greid å sitte der resten av karrieren, fem år var mer enn nok.

Anonymkode: 0a9c4...466

• Liker 1
Skrevet

Vil ens ansiennitet  som sykepleier overføres, altså jeg har 10 års annsieneitetn nå, vil jeg få lønn tilsvarende 10 års helsesekretær ansiennitet?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil ens ansiennitet  som sykepleier overføres, altså jeg har 10 års annsieneitetn nå, vil jeg få lønn tilsvarende 10 års helsesekretær ansiennitet?

Jeg jobber i kommunal helsetjeneste og der telles all arbeidserfaring som annsinitet, uavhengig av hvilket arbeid du har hatt før i hvertfall, mener det var det samme på sykehuset også da jeg jobbet der.

Anonymkode: fdbaa...058

Skrevet

Det er vanskelig å få jobb som helsesekretær. Jeg har søkt selv, men ikke fått jobb. Tar helsesekretær nå.

Anonymkode: 35ee8...c4b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det mens jeg utdannet meg til noe annet. Jeg satt i skranken i en poliklinikk. Tok blodprøver, satte opp pasienter på timer, tok betaling osv. Hadde lønn som en sekretær, tror jeg hadde hele 320.000 i året 🙄 Dette er tre år siden nå da. De med autorisasjon og full ansiennitet tjente 380.000 tror jeg.

Synes det var pyton, men bedre enn å jobbe som sykepleier. Men hadde aldri greid å sitte der resten av karrieren, fem år var mer enn nok.

Var det lett og klatre derfra og oppover? Tenker på mer administrative jobber på sykehuset.. 

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Var det lett og klatre derfra og oppover? Tenker på mer administrative jobber på sykehuset.. 

Ikke hos oss, men det vil jeg tro varierer fra sted til sted.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hos oss, men det vil jeg tro varierer fra sted til sted.

Kan jeg spørre om grunnen til at du ikke trivdes? Jeg er selv sykepleier, men lei alt jag, ansvar, være alt- mulig- mann, turnus osv.. 

Skrevet

Jobbet som helsesekretær. Nyutdanna.

Hadde ikke autorasjon, men tjente 190 i timen. 

ikke en drømmejobb, vurderer nå å ta vekter kurs  nå...

jævlih dårlig betalt i forhold til hvor mye du faktis gjør og det stresset du går gjennom!   

Anonymkode: 4ca52...597

Skrevet
På 11.9.2019 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å få jobb som helsesekretær. Jeg har søkt selv, men ikke fått jobb. Tar helsesekretær nå.

Hvor søker du? Rundt om i hovedstaden?

Anonymkode: 236c1...e4b

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor søker du? Rundt om i hovedstaden?

Anonymkode: 236c1...e4b

Ja

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja

Sykehus

Skrevet

Ansatt som sykepleier på legekontor, men har mye av de samme oppgaver som helsesekretærene. Tar blodprøver, urinprøver, EKG, spirometri og andre prøver - tar i mot timebestilling, telefoner og betaling, assisterer fastlegene ved mindre inngrep og ved akutte hendelser, steriliserer utstyr, har litt sårstell osv. Rykker også ut sammen med vakthavende lege (på dagtid) når ting skjer utenfor kontoret.

Lønna mi er bra (450.000 i året), men jeg er som sagt ansatt - og dermed lønnet - som sykepleier og ikke sekretær. 

Jeg elsker jobben min, synes den er både utfordrende og varierende. Og forguder å jobbe 08.30-15.30 i stede for turnus. 

Anonymkode: aea69...2b0

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ansatt som sykepleier på legekontor, men har mye av de samme oppgaver som helsesekretærene. Tar blodprøver, urinprøver, EKG, spirometri og andre prøver - tar i mot timebestilling, telefoner og betaling, assisterer fastlegene ved mindre inngrep og ved akutte hendelser, steriliserer utstyr, har litt sårstell osv. Rykker også ut sammen med vakthavende lege (på dagtid) når ting skjer utenfor kontoret.

Lønna mi er bra (450.000 i året), men jeg er som sagt ansatt - og dermed lønnet - som sykepleier og ikke sekretær. 

Jeg elsker jobben min, synes den er både utfordrende og varierende. Og forguder å jobbe 08.30-15.30 i stede for turnus. 

Anonymkode: aea69...2b0

Så heldig du er! Hører om de tilfellene, men ser ikke ut som det er noe lett å få jobb 🙁

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre om grunnen til at du ikke trivdes? Jeg er selv sykepleier, men lei alt jag, ansvar, være alt- mulig- mann, turnus osv.. 

Skjønner den, var derfor jeg slutta som sykepleier. Synes generelt det var for få utfordringer, rett og slett en gørr kjedelig jobb. Samtidig var den veldig intens, med så mye folk som maste om alt mulig, alt for mange arbeidsoppgaver ble lagt på oss fordi vi var "lavest på trinnet" så alt ble bare dytta nedover, vi ble behandla dårlig, var jo bare sekretærer. Følte meg helt kokt i hodet da jeg var ferdig på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...