Gå til innhold

Mr, flekker på hjernen - erfaring.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har googlet meg ihjel, men finner lite informasjon. 

Noen her som gar tatt mr av hjernen, fått påvist flekker på hjernen og har fått svar på hva disse kan bety? 

Det mistenkes MS. eller Demens. Jeg er redd.

Anonymkode: 3557d...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår det kan være skremmende å vente på svar men ofte er det dette som kreves for å gi riktig info. Google søk kan ikke evaluere dine MR bilder og fysikk og komme frem til en diagnose. Andres svar og diagnoser er heller ikke sikkert passer til deg og din tilstand. Gå til legen din og fortell om dine usikkerheter og følelser og at du ønsker all den info de kan gi. Noe er ikke mulig å komme med enda da det krever videre utredning for å gi definerte svar, derfor er det mange som unngår å si: hmm ja jo det kan jo være ms eller demens, men det kan jo være noe ufarlig også". Nettopp fordi pasienter slutter å høre på oss etter den første delen er sagt og det skaper mer engstelse enn ofte nødvendig.  Lykke til! 

Anonymkode: 97668...f1f

Skrevet

Hvor gammel er du? Ms og demens er jo to vidt forskjellige sykdommer. Har du andre symptomer? Ms opptrer ofte i 20 årene, ung demens 40+. Du bør absolutt ta en telefon til legen din og snakke om dine bekymringer. Husk at det også kan skyldes noe helt ufarlig. Lykke til!

Anonymkode: ad743...b01

Skrevet

Off topic, men hvor lang tid tok det før du fikk resultat?

hilsen mer som skrev ms-innlegget tidligere i dag:)

Anonymkode: 6d7bc...473

Skrevet

Jeg hadde det. Legen mistenkte MS. Endte opp med diagnosen ME. 

Anonymkode: 8bdea...c54

Skrevet

Er under utredning for ME og har tatt MR for å utelukke bla. MS da jeg har mange symptomer fra nervesystemet. Der fant de ingenting, unntak av 2 leksjoner/hvite flekker noe som er helt normalt i og med at jeg har bikket 40 . Jeg også opplever å ha «demens» men de synptomene kan man få når kroppen ikke er i balanse ellers. Lykke til

Anonymkode: 944c4...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...