Gå til innhold

Ufresht bad. Bilder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal muligens flytte inn her, men synes det er litt ekle detaljer på badet, og det er generelt gammelt.. Kanskje det kan ordnes enkelt? ☺️ 

Her er vasken. Det er visst ikke skitt, og kan visst ikke fjernes. Hva gjør jeg? Det ser ikke ut. 

DSC_0258.thumb.JPG.db00066ee8d193d000b2ea8acc70bf82.JPGDSC_0257.thumb.JPG.a3f91f87aa271753328655e8e3eebd3a.JPG

Flere bilder under 

Anonymkode: 52927...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er i dusjen. Vanskelig å bytte ut? DSC_0259.thumb.JPG.d0213096457c69f46446d460bfdd44da.JPG

Og mitt siste spørsmål, siden jeg ikke har råd til å totalrenovere/flislegge ennå: Ville dere ha malt disse flisene? Kunne det hjulpet? Hvilken farge? Vil bare få det freshere og mer moderne. 

DSC_0260.thumb.JPG.d3a97f667fa9ea7f47b03e11ef4bfd45.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonstrengen rundt vasken kan skjæres vekk, og så legger du ny silikon (bruk helst en silikon med farge, så slipper du at det gulner så mye).

Tetningslisten på dusjdøren kan du relativt enkelt dra av, og trykke en ny på plass.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonen rundt vasken kan byttes ut, lista i dusjen kan byttes og nei jeg ville ikke malt flisene. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ufresht og freshere, ass.

Anonymkode: 04695...de8

Du vet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Oktoberknøttet skrev:

Silikonen rundt vasken kan byttes ut, lista i dusjen kan byttes og nei jeg ville ikke malt flisene. 

Ok, hvorfor ikke? Med våtromsmaling? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Silikonstrengen rundt vasken kan skjæres vekk, og så legger du ny silikon (bruk helst en silikon med farge, så slipper du at det gulner så mye).

Tetningslisten på dusjdøren kan du relativt enkelt dra av, og trykke en ny på plass.

Supert, takk. Hvilken farge? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hvorfor ikke? Med våtromsmaling? 

Det holder skjeldent lenge, uansett hva slags maling en bruker. 

En mulighet er jo å legge et lag gulvflis oppå de eksisterende. Det krever ofte ikke mye arbeid/penger, men det avhenger av at det er gjennomførbart på en grei måte. 

Endret av Oppgitt78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert, takk. Hvilken farge? 🤔

Det blir jo litt opp til den enkeltes smak, men ofte er det greit å velge en som matcher fugemassen på flisene (eller et bittelite hakk lysere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

En mulighet er jo å legge et lag gulvflis oppe de eksisterende. Det krever ofte ikke mye arbeid/penger, men det avhenger av at det er gjennomførbart på en grei måte. 

Nei, hvofor male disse flisene? Å male fliser er noe man kan ty til i nødsfall hvis de er for eksempel knall rosa og grønne og ser helt forferdelig ut, men disse er jo nesten så nærme nøytrale fliser man kan komme. Det kommer heller ikke til å holde seg pent og spesielt ikke i dusjssonen. 

Det som er "ufresht" på dette badet er de gulnede silkokonfugene og listene, men de kan enkelt byttes. Nye dusjvegger, eller dusjkabinett, er også en mulighet. 

I tillegg kan man skifte eller male baderomsinnredning. Det gjør ofte underverker. I tillegg kan man gjøre mye med håndklær/tilbehør og planter (Kunstige fungerer fint!). 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

En mulighet er jo å legge et lag gulvflis oppå de eksisterende. Det krever ofte ikke mye arbeid/penger, men det avhenger av at det er gjennomførbart på en grei måte. 

Ok, kanskje heller nye fliser etter hvert da... Mener du dette gjelder alle fliser, eller bare våtrom? Jeg har nemlig disse flisene på kjøkkenet og vurderer å male dem hvite. Hva tenker du? ☺️ 15681964290152327014941324112059.thumb.jpg.6400fd48ab752a0be92951a14fb880af.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal flisene du, Ts. Det er noen år siden at maling var så dårlig at den skrellet av med en gang. Ok - kanskje må du male opp igjen her og der en gang i året eller annenhver år. Det innebærer da intet voldsomt arbeid.

Anonymkode: 4d8d8...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, kanskje heller nye fliser etter hvert da... Mener du dette gjelder alle fliser, eller bare våtrom? Jeg har nemlig disse flisene på kjøkkenet og vurderer å male dem hvite. Hva tenker du? ☺️ 15681964290152327014941324112059.thumb.jpg.6400fd48ab752a0be92951a14fb880af.jpg

Ville unngått maling på alt av fliser.. 

Bytt de heller ut senere, når du har råd/mulighet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Nei, hvofor male disse flisene? Å male fliser er noe man kan ty til i nødsfall hvis de er for eksempel knall rosa og grønne og ser helt forferdelig ut, men disse er jo nesten så nærme nøytrale fliser man kan komme. Det kommer heller ikke til å holde seg pent og spesielt ikke i dusjssonen. 

Det som er "ufresht" på dette badet er de gulnede silkokonfugene og listene, men de kan enkelt byttes. Nye dusjvegger, eller dusjkabinett, er også en mulighet. 

I tillegg kan man skifte eller male baderomsinnredning. Det gjør ofte underverker. I tillegg kan man gjøre mye med håndklær/tilbehør og planter (Kunstige fungerer fint!). 

Hehe! Ja, vil helst unngå at det blir ufresht 😉 

Ja, du har rett i at det ikke akkurat er noen krise med flisene. Helst skulle jeg byttet baderomsinnredning, men har fått for meg at det er veldig kostbart og at jeg uansett må tilkalle rørlegger da, med tanke på servant? Eller er det mulig å beholde den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe! Ja, vil helst unngå at det blir ufresht 😉 

Ja, du har rett i at det ikke akkurat er noen krise med flisene. Helst skulle jeg byttet baderomsinnredning, men har fått for meg at det er veldig kostbart og at jeg uansett må tilkalle rørlegger da, med tanke på servant? Eller er det mulig å beholde den? 

Det er vanskelig å si uten å ha sett bilde av hele. Å male innredningen er imidlertid helt risikofritt og forholdsvis enkelt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Leo skrev:

Det er vanskelig å si uten å ha sett bilde av hele. Å male innredningen er imidlertid helt risikofritt og forholdsvis enkelt. 

Her. 

DSC_0261.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene fanger ikke helt hvor slitent det er. Denne platen for eksempel. DSC_0266.thumb.JPG.f4fa9b8c97419850d7ffe775b37aab74.JPG

Slik er det også på toppen av skapene. Vil mye heller bytte det ut enn å male det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...