Gå til innhold

Fyfy kombinasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny jobb, i bank, hvor de er litt striksere med bekledningen enn jeg er vant med. Folk har fått tilsnakk av ledelsen og sånt.. så jeg er litt redd for å få bli baksnakket for klærene mine.. har hørt et par draktedamer i kantinen snakke nedsettende om andres bekledning.

Er det fyfy å gå med prikkete skjørt og stripete topp? 

Hva med svart bukse og litt mørk blå topp?

 

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså chill 😂 jobber i finans og sånn er det ikke. Problemet kommer hvis du har på deg dongeribukse med hull i, eller lårkorte skjørt uten strømpebukse, skitne joggesko ect. Personlig stil kan de ikke ta deg på så lenge du følger kleskoden.

Anonymkode: 715f6...768

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså chill 😂 jobber i finans og sånn er det ikke. Problemet kommer hvis du har på deg dongeribukse med hull i, eller lårkorte skjørt uten strømpebukse, skitne joggesko ect. Personlig stil kan de ikke ta deg på så lenge du følger kleskoden.

Anonymkode: 715f6...768

Jo, sånn er det faktisk her. Jeg har jobbet i en annen bank før, og der var alt lov så lenge det var helt og rent, men her er det altså sånn at folk har fått tilsnakk for det jeg vil karakterisere som vanlig hverdagstøy.. og jo, baksnakking om folks antrekk har jeg hørt flere tilfeller av. Har jobbet her i to mnd nå, og allerede hørt det flere ganger.

Og det var altså disse kombinasjonene jeg lurte på.

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, sånn er det faktisk her. Jeg har jobbet i en annen bank før, og der var alt lov så lenge det var helt og rent, men her er det altså sånn at folk har fått tilsnakk for det jeg vil karakterisere som vanlig hverdagstøy.. og jo, baksnakking om folks antrekk har jeg hørt flere tilfeller av. Har jobbet her i to mnd nå, og allerede hørt det flere ganger.

Og det var altså disse kombinasjonene jeg lurte på.

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Det hørtes ut som en rævva arbeidsplass og det der burde du isåfall melde inn. Og bytte jobb. 

Anonymkode: 715f6...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ut som en rævva arbeidsplass og det der burde du isåfall melde inn. Og bytte jobb. 

Anonymkode: 715f6...768

Denne tråden ligger på klær og sko, og spørsmålet var altså om klær... 

Anonymkode: 3a9b6...2b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er to helt konkrete ting jeg spør om:

Prikket skjørt og stripet topp, er det ok?

Svart bukse og litt mørk blå topp?

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er to helt konkrete ting jeg spør om:

Prikket skjørt og stripet topp, er det ok?

Svart bukse og litt mørk blå topp?

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Bilde av plaggene eller noe som ligner?

Umulig å svare på uten å se mønster og snitt. Personlig unngår jeg å blande mønster, men om det feks er pinstripes og svært små prikker så kanskje det funker. Form og snitt vil også ha noe å si. 

Svart bukse og mørk blå topp tenker jeg er safe, men igjen, dressbukse eller sort jeans med strass? 

Anonymkode: 211b8...cb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for tilsnakk, så ville jeg bare hatt en slags uniform-garderobe med ensfargede skjorter og gensere, og casual bukser, om du vil pynte deg kan du ha enkle øredobber eller smykker de dagene du føler for det, eller vær litt rebellsk med en fargerik vinterjakke over det plaine antrekket.

Anonymkode: d4597...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilde av plaggene eller noe som ligner?

Umulig å svare på uten å se mønster og snitt. Personlig unngår jeg å blande mønster, men om det feks er pinstripes og svært små prikker så kanskje det funker. Form og snitt vil også ha noe å si. 

Svart bukse og mørk blå topp tenker jeg er safe, men igjen, dressbukse eller sort jeans med strass? 

Anonymkode: 211b8...cb8

Har noe ala dette: https://www.zalando.no/anna-field-a-line-skjort-blackwhite-an621ba1u-q12.html

Jeg har mange ulike stripete topper, litt vanskelig å finne eksempel.

Jeg går hovedsaklig i tight svart jeans, uten dilldall. Har også et svart skjørt jeg gjerne skulle brukt blått til.

Anonymkode: 3a9b6...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er to helt konkrete ting jeg spør om:

Prikket skjørt og stripet topp, er det ok?

Svart bukse og litt mørk blå topp?

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Jeg tror kanskje ikke prikker og striper går, men svart bukse og mørk blå topp går jo 👍🏻

Anonymkode: b8ccd...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått ny jobb, i bank, hvor de er litt striksere med bekledningen enn jeg er vant med. Folk har fått tilsnakk av ledelsen og sånt.. så jeg er litt redd for å få bli baksnakket for klærene mine.. har hørt et par draktedamer i kantinen snakke nedsettende om andres bekledning.

Er det fyfy å gå med prikkete skjørt og stripete topp? 

Hva med svart bukse og litt mørk blå topp?

 

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Så lenge prikkeskjørtet har klassisk lenge (knelangt), og du ikke bruker prikkeskjørtet sammen med stripetoppen (kaos i hodet av å se på deg), men bruker prikkeskjøtet og en ensfarget topp, eller svarte bukser og stripetoppen, så vil dette gå helt fint.

Tips: Kjøp deg en blazer (draktjakke) som passer sammen med buksene og skjørtene du har. Det beste er selvfølgelig å kjøpe en hel drakt, men det koster jo noen kroner. Tiger og Flippa K pleier ha helt fine klassiske drakter som kanskje kan være noe? Ja, en drakt er jo verdens kjedeligste plagg, men det er redningen i alle sammenhenger, også på privatplanet. 

Pynte/style kan du enkelt gjøre med skjorter og skjerf.

Anonymkode: 57510...626

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrm, æsj.. jeg er veldig glad i striper, så jeg har mange stripete topper. Og tilsvarende få ensfargede.. Irriterende om jeg da kun får brukt skjørtet med to eller tre ulike topper.. 

Det er ikke snakk om at jeg må gå med drakt, altså, det er full lovlig med jeans. Men folk har fått tilsnakk for for mye farger, å gå med t-skjorte (menn, ikke lov, mens det er lov med kortermet skjorte/piqué), og jeg har hørt folk bli baksnakket om de har "gøye" klær.. 

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hrm, æsj.. jeg er veldig glad i striper, så jeg har mange stripete topper. Og tilsvarende få ensfargede.. Irriterende om jeg da kun får brukt skjørtet med to eller tre ulike topper.. 

Det er ikke snakk om at jeg må gå med drakt, altså, det er full lovlig med jeans. Men folk har fått tilsnakk for for mye farger, å gå med t-skjorte (menn, ikke lov, mens det er lov med kortermet skjorte/piqué), og jeg har hørt folk bli baksnakket om de har "gøye" klær.. 

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Da kan du gjøre det sånn: Nøytrale, mørke jeans (mørk kan være enten dyp dongeriblå eller svart). Alternativt mørke penbukser (digg med noen med ull i på vinteren).

Et par pene gensere i merionoull (tynne med utringning) i rolige farger. En mørk (gjerne marineblå, svart eller dyp grønn) og en camel, grå eller klassisk dyp rød (kommer helt an på hva du kler) :) 

Innenfor genserne går du for piquet, og nå kan du ta frem fargene avhengig av hvilke farger du har på genserne. Gul, grønn, rosa, lilla, fersken, lime, rød, pastellblå, oransje, hvit, - frie valg. Alle passer til marineblått eller svart. De fleste av dem passer til camel eller grå. Til klassisk rød passer ikke alle fargene like godt ;) 

Fordelen er at det er full aksept for å bruke piquetene hele sommeren. De vil altså sjelden få hvile. De vil bli brukt opp 😄 

Prøv å finne plagg og farger som lar seg kombinere uten at du må kjøpe deg bankerott.

Dette var bare noen løse forslag altså :) 

Anonymkode: 8ea06...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har noe ala dette: https://www.zalando.no/anna-field-a-line-skjort-blackwhite-an621ba1u-q12.html

Jeg har mange ulike stripete topper, litt vanskelig å finne eksempel.

Jeg går hovedsaklig i tight svart jeans, uten dilldall. Har også et svart skjørt jeg gjerne skulle brukt blått til.

Anonymkode: 3a9b6...2b1

Det skjørtet synes jeg ble litt mye

Anonymkode: 536cb...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjørtet synes jeg ble litt mye

Anonymkode: 536cb...ee4

Tull, det var et kjempefint skjørt!

Men enig med de over her at det nok er finest med en ensfarget topp, mønsterblanding kan fort bli litt "bråkete".

Anonymkode: 08c27...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville brukt ett plagg som jeg syntes var gøy å gå i sammen med noe nøytralt.

Feks. Prikkete skjørt med nøytral ensfarget topp 

Stripete topp med nøytral bukse/skjørt

 

Endret av AnOnYm jEnTe.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...