Gå til innhold

Hva er din mest tilbakevendende drøm?

Anbefalte innlegg

Gjest Familytree
Skrevet

I min gjentagende drøm løp jeg i en skog, mørkt og dystert, ganske ensomt, men fullt av grøntområder. Jeg kunne føle at pusten var opprørt og smerter i brystet fra adrenalinet og etterspørselen😊

Jeg håper noen blir med i tråden for å dele sine mest gjentagende drømmer eller mareritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du den drømmen prøver å fortelle deg? 

Jeg har hatt en del gjentagende drømmer, og det er ofte jeg vet at jeg har drømt samme drøm flere ganger, men hvilken som er mest gjentagende vet jeg ikke. Ofte har vel drømmene som har vært gjentagende handlet om skumle menn i en eller annen form som har prøvd å drepe meg eller meg og familiemedlemmer. Som barn greide jeg ikke i drømmen å beskytte meg mot disse mennene. Som voksen har jeg i drømmeme blant annet bedt min mor gjemme seg mens jeg har blant annet gjemt meg bak en vegg ved inngangen der mannen prøvde å komme seg inn og ventet med våpenet mitt i armene klar til å beskytte meg og familien. Hva mannen representerer er jeg usikker på, men drømmene har en veldig stor fellesnevner, og det er at det er jeg som må beskytte familien min. Min mor er psykisk syk og jeg er ofte som en forelder for henne som rettleder og forklarer og til tider har en oppdragerrolle. Det sier seg selv at jeg da har blitt utsatt for omsorgssvikt i barndommen min pga en mor som har nok med seg selv. Men jeg er glad for at jeg i drømmene greier å beskytte meg selv og tenker at dette er kanskje det som er det drømmen prøver å fortelle meg; at jeg er sterk. Jeg har en tendens til å glemme det. 

Anonymkode: 4d9d2...bc2

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en grusom drøm om at jeg hadde en gal beundrer som bortførte meg og tvang meg til å spise mark før han voldtok og drepte meg. Så fikk han plutselig dårlig samvittighet og prøvde å gjenopplive meg uten hell og puttet en pistol i munnen og blåste ut hjernen sin utover sengeteppet. Jeg våknet av at jeg gråt. Drømmen var så livaktig og lang. Jeg husker hvordan monsteret luktet, de ekle hendene hans og den klamme luften i rommet og hvordan jeg så kroppen min utenfra, død og dekket av sår og blod. Hjertet mitt slo hardt hele den dagen og jeg fikk ikke sove på tre dager. Jeg har hatt andre fæle drømmer om den verdenen også, men ikke like ille. 

Skrevet

Da jeg var yngre og litt bekymret for om jeg kom til å få barn eller ikke (ønsker meg barn), drømte jeg ofte at jeg var gravid. Som regel var jeg trist fordi jeg var jo egentlig ikke klar for det enda - ikke noe stabilt rundt meg. Nå som jeg har funnet verdens beste mann har jeg ikke de drømmene lenger, og håper aldri jeg får de igjen. Det var jo ikke akkurat de verste marerittene jeg har hatt, men det var ikke morsomt heller.

Anonymkode: 2f00d...315

Skrevet

1. At jeg går videregående eller en annen skole om igjen selv om det er totalt meningsløst, jeg har bare ikke noe annet å gjøre. Jeg ligger langt etter i fag (særlig matte), har ikke timeplan, skulker mye og har aldri med meg bøker. Tenker hele tiden at jeg må sjekke timeplanen og skjerpe meg men det skjer aldri. Jeg vurderer etter hvert å slutte.

2. At jeg er veldig høyt oppe på et stilas eller lignende med null sikring. Jeg har vært der før, og har også vært der en stund i den drømmen før jeg plutselig, helt ut av det blå får EKSTREM høydeskrekk, så ille at jeg sliter med å komme meg ned derfra. Følelsen er forferdelig, og jeg har fått høydeskrekk i virkeligheten også av de drømmene.

Anonymkode: 346f6...6d3

Skrevet
24 minutter siden, AmandaVI said:

Jeg hadde en grusom drøm om at jeg hadde en gal beundrer som bortførte meg og tvang meg til å spise mark før han voldtok og drepte meg. Så fikk han plutselig dårlig samvittighet og prøvde å gjenopplive meg uten hell og puttet en pistol i munnen og blåste ut hjernen sin utover sengeteppet. Jeg våknet av at jeg gråt. Drømmen var så livaktig og lang. Jeg husker hvordan monsteret luktet, de ekle hendene hans og den klamme luften i rommet og hvordan jeg så kroppen min utenfra, død og dekket av sår og blod. Hjertet mitt slo hardt hele den dagen og jeg fikk ikke sove på tre dager. Jeg har hatt andre fæle drømmer om den verdenen også, men ikke like ille. 

Wow! Dette høres nesten ut som minner fra et tidligere liv.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. At jeg går videregående eller en annen skole om igjen selv om det er totalt meningsløst, jeg har bare ikke noe annet å gjøre. Jeg ligger langt etter i fag (særlig matte), har ikke timeplan, skulker mye og har aldri med meg bøker. Tenker hele tiden at jeg må sjekke timeplanen og skjerpe meg men det skjer aldri. Jeg vurderer etter hvert å slutte.

2. At jeg er veldig høyt oppe på et stilas eller lignende med null sikring. Jeg har vært der før, og har også vært der en stund i den drømmen før jeg plutselig, helt ut av det blå får EKSTREM høydeskrekk, så ille at jeg sliter med å komme meg ned derfra. Følelsen er forferdelig, og jeg har fått høydeskrekk i virkeligheten også av de drømmene.

Jeg er ikke ekspert eller noe, men jeg har selv fått vannskrekk (skrekk for mørke og dype vann) i voksen alder, og tror forskjellige former for frykt kan komme av en dypere angst på grunn av noe annet. Jeg er iallefall ganske sikker på at det er slik for meg, var aldri redd for mørke og dype vann da jeg var yngre, men så fikk jeg et traume. 

Anonymkode: 2f00d...315

Skrevet

At jeg kjører meg bort på Kongsvinger fordi de har lagt om veien og laget rundkjøringer. 

Skrevet

Jeg husker ikke drømmer lenger, men da jeg var yngre hadde jeg ofte en merkelig en som var varianter av at en av veggene i stua var blitt til en skråning med jord og stein. Jeg var ikke spesielt redd, men det var jo ganske upraktisk og det plaget meg litt (i drømmen). Foreldrene mine oppførte seg så vidt jeg husker som om det var normalt når de var med i den. Jeg tror det begynte etter at jeg hadde vært hos en nabo der kjelleren ikke var sprengt helt ut slik at den ene siden var fjell.

Jeg kommer nok aldri til å kjøpe en bolig med en sånn kjeller.

Anonymkode: c796f...a58

Skrevet

Drømmer ofte at morfar ikke er død allikevel at vi tok feil.  Han var en klippe i livet vårt og alt raste for mormor da han døde altfor fort.

Skrevet

Drømmer at jeg hjemme der jeg vokste opp. Går turer i nabolaget, kommer hjem fra skolen, drar på fotballtrening/kamp. Ganske hyggelige drømmmer egentlig, men samtidig veldig rart. 

Anonymkode: cbb21...36b

Skrevet

Variasjoner av spesifikk sexdrøm, dukker opp et par ganger i måneden i perioder opp mot daglig.

Anonymkode: 2bcb9...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...