Gå til innhold

Sykemeldt fra jobb, men er elev..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er 100% sykemeldt fra jobb pga bekkenløsning i graviditet. Jeg kan absolutt ikke jobbe der man står 8 timer så da ble det slik, men kan fint gå på skole. Jeg er elev med ungdomsrett. Jeg har kun 3 programfag og gym, så de tre andre faga har jeg ikke da jeg har hatt dem før. 

Hvordan blir det med nav? Kan de revurdere støtta mi? Noen som vet hvordan det fungerer? 

Var redd for å sykemelde meg da jeg trenger de pengene fra jobb.. men jeg var nødt til slutt.

Anonymkode: 7a136...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav hjelper ikke 

Anonymkode: 79231...1b7

Okei, hvorfor sier du det?

Anonymkode: 7a136...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottar du bistand fra lånekassen? Tidligere kunne man i allefall ikke motta bistand fra to offentlige instanser.. Altså ikke mulig med både stipend og sykepenger. Mulig det er endret nå, men du må sjekke nøye for å ikke risikerer å måtte betale tilbake noe 🙄

Hvis spørsmålet ditt er om du kan være sykemeldt fra jobb men likevell friskmeldt til å gå på skole, er svaret ja. Folk med flere jobber kan sykemelde fra den ene, men fint gå på den andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Teyla skrev:

Mottar du bistand fra lånekassen? Tidligere kunne man i allefall ikke motta bistand fra to offentlige instanser.. Altså ikke mulig med både stipend og sykepenger. Mulig det er endret nå, men du må sjekke nøye for å ikke risikerer å måtte betale tilbake noe 🙄

Hvis spørsmålet ditt er om du kan være sykemeldt fra jobb men likevell friskmeldt til å gå på skole, er svaret ja. Folk med flere jobber kan sykemelde fra den ene, men fint gå på den andre. 

Ja, men det er jo ikke til å leve av... derfor er jeg veldig avhengig av deltidsjobben. Du får ikke mer enn 3k ish i mnd med ungdomsrett. Jeg får jo mindre fordi jeg har tre fag mindre og. Så har 1000 kr i mnd fra lånekassen å leve på så håper jeg får 😕 

Anonymkode: 7a136...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Bondenisse skrev:

Kontakt nav. Jeg mener du fortsatt kan gå på skole. 

Skal prøve å ringe de imorgen.

Anonymkode: 7a136...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Teyla skrev:

Mottar du bistand fra lånekassen? Tidligere kunne man i allefall ikke motta bistand fra to offentlige instanser.. Altså ikke mulig med både stipend og sykepenger. Mulig det er endret nå, men du må sjekke nøye for å ikke risikerer å måtte betale tilbake noe 🙄

Hvis spørsmålet ditt er om du kan være sykemeldt fra jobb men likevell friskmeldt til å gå på skole, er svaret ja. Folk med flere jobber kan sykemelde fra den ene, men fint gå på den andre. 

Jo, det går nå fint det. 

Anonymkode: 9b86b...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepenger skal dekke opp for tapt arbeidsinntekt - du kan helt fint studere samtidig. Er jo ikke akkurat slitsomt for bekkenet å lese en bok 😅

Anonymkode: c4908...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykepenger skal dekke opp for tapt arbeidsinntekt - du kan helt fint studere samtidig. Er jo ikke akkurat slitsomt for bekkenet å lese en bok 😅

Anonymkode: c4908...1ef

Jeg var bare usikker på hvor firkanta det var 😂 Og ja herreli kan fint lese bok. Har mulighet til å bevege på meg når jeg trenger, sette meg ned når jeg trenger, noe jeg ikke kan bestemme i stor grad selv via jobb. 

Anonymkode: 7a136...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...