Gå til innhold

Motivasjonsdagbok

Gjest blåbærpike

Anbefalte innlegg

Gjest blåbærpike

For 20 minutter siden prøvde jeg oktoberfestkjolen min, og den passet ikke! Det var ikke snakk om å få igjen glidelåsen en gang, selv om jeg prøvde legge seg ned på senga trikset. Når jeg kjøpte den for ganske nøyaktig to år siden var den mer romslig enn trang. 

Akkurat nå er jeg veldig motivert for å gjøre noe med kroppen min, i stedet for å tenke på å gjøre det.For å holde på den motivasjonen kommer jeg til å loggføre trening her, og skrive om opp- og nedturer. 

Første mål: Få igjen glidelåsen på oktoberfestkjolen til oktoberfest på jobb 26. oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blåbærpike

Dag 1 ble ikke som planlagt. Jeg forsov meg, droppet frokost og nistesmøring for å rekke jobb, og kastet meg over en pose med smågodt når jeg kom hjem. På den positive siden har jeg nådd skrittmålet mitt og fått en time styrketrening. 

Note to self: Smør morgendagens niste på kvelden og legg den i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest blåbærpike

Jeg har heldigvis vært flinkere til å trene enn jeg har vært til å skrive om det her. Oktoberfestkjole-glidelåsen går halvveis opp, så noe må jeg ha gjort rett. Tidligere har jeg aldri trent styrke, men nå har jeg fått inn to økter på 1 time hver i uka. Jeg merker at den treningen som er fast, er lettere å gjennomføre, så jeg har tenkt å finne faste dager til kondisjonstreningen også. 

Ellers kom andre mål i en rød konvolutt som dumpet ned i postkassa for en uke siden. Jeg er invitert i gårdsbryllup i romjulen, med dresskode bunad. Jeg har ikke passet bunaden min på 4 år, så jeg er litt i tvil om det går, men jeg skal prøve! 

Andre mål: Passe bunaden til 28. desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest blåbærpike

Denne trenger en oppdatering, og jeg trenger en ny start 😃

I fjor høst gikk jeg ned nesten 5 kilo, og bunaden passet i romjula. Etter det var jeg ikke like streng når det kom til kosthold, så vektnedgangen stoppet. Det var egentlig greit, men så kom korona. Å måtte jobbe hjemmefra gjorde at jeg mistet all aktiviteten jeg får gratis på jobb, og i tillegg ble veien til godteriskuffen så innmari kort. På toppen av det hele bakte jeg mye med jentene mine, vi måtte fylle dagene og kose oss når alt var stengt. Det gikk som det måtte gå, før jeg visste ordet av det var kiloene tilbake og de hadde tatt med seg venner. Når jeg fikk jobbe fra jobb igjen, la jeg i tillegg inn minst en time på tur hver ettermiddag, for å øke aktivitetsnivået. Det hjalp litt, men ikke nok. Nå har jeg bestemt meg for å trappe opp, og få vekk korona-kiloene. Jeg har kjøpt inn vektvest for å gjøre treningen mer effektiv, og etter å ha lest i andre dagbøker her inne har jeg bestilt aktivitetsklokke. Denne gangen har jeg ingenting jeg må rekke (les: klær som må passe), så jeg tenker å legge lista lavt og bare gjøre små kostholdsendringer til å begynne med. 

Mål: Gå ned 0,5 kilo i uka. Slutte å erstatte måltid med sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest blåbærpike

I dag veide jeg meg for første gang på 3 uker, og jeg har gått ned 2 kilo! 😄 Planen min er å ha er veiedag annenhver uke, så jeg ikke blir for demotivert om det går litt treigt noen uker. 

Ellers synes jeg det er flaut å gå med vektvesten, så etter et mislykket forsøk på å skjule den under jakke, har jeg gått over til å legge posene med jernsand i en liten tursekk. Det er tyngre å bære de sånn, men det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...